ad

Alternatieve titels: The Warning / It Came Without Warning / Alien Warning

Geregisseerd door: Greydon Clark

Met onder meer: Jack Palance, Martin Landau en Neville Brand

Over Without Warning

"It Preys On Human Fear. It Feeds On Human Flesh."

Ondanks de waarschuwingen denken verschillende mensen de ideale vakantiebestemming gevonden te hebben. Groot is dan ook de schrik als blijkt dat er wel degelijk iets goed mis is. Een vreemd wezen stuurt zijn vliegende helpers er op uit om mensen aan te vallen en hun bloed uit te zuigen.

imageimageimageimage

Derkje

Superdesuper b film, die ook geen pretentie heeft om meer te zijn. De acteurs hebben er wel lol in en de effecten zijn lachwekkend maar efficient. Een 2,5

avatar van JurassicPark

JurassicPark

wat is dit voor een oude koeken film man:P lijkt wel jaren 60 horror film ofzo

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Ik vond dit best een geslaagde mix van SF en horror, in de stijl van "Alien". Jammer dat hij niet op DVD te verkrijgen is. De coverart zegt weinig...

avatar van Wouter

Wouter

Ooit een stuk gezien op Video 2000....

Zou het best nog eens willen zien.

Hoe heette-ie in Nederland op video ook alweer?

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Zeer degelijk SF-film die vooral erg sterk is in het begin met de aanvallen van de "flying critters" en de lijken in het schuurtje , en op het einde met de korte verschijning van de alien . Het moment waarop Jack Palance alien, alien, alien roept lag ik in een deuk.

Er had iets meer kunnen inzitten als het middenstuk niet zo saai was geweest, maar al bij al is dit een erg leuk campy filmpje.

avatar van Querelle

Querelle

Jack Palance en Martin Landau wisselen hier van acteermodus. De eerste is bloedserieus, de tweede over de top. Ralph Meeker hoeft alleen maar dronken aan de bar te hangen, Neville Brand mocht meedoen vanwege zijn hoofd en Broderick Crawford zorgt voor een fijne introductie. Dan ben je eigenlijk al klaar en hoef je alleen nog maar vleesetende frisbees toe te voegen. De Alien, een voorloper van Mars Attacks, is bespottelijk, maar wordt gelukkig pas aan het eind geïntroduceerd. En het verhaal vond ik verrassend goed.

De jongeren waren wel irritant, maar dat zijn ze altijd in dit soort films.

avatar van FillumGek

FillumGek

Bij momenten heerlijke '80 kaas, en daarom erg jammer dat vooral het middenstuk ongelofelijk saai is.

Het intro is desondanks goed met vier jongeren die een dagje naar het water gaan. Jammer dat het feestje tam blijft, want er is geen druppel alcohol of tiet te zien. De meiden zijn ook niet per definitie knap, dus laat die allesverslindende parasieten maar komen. Die kleine aliens zien er heerlijk cheesy uit, al zwevend aan een stukje visdraad landen ze op hun slachtoffer om ze vervolgens leeg te zuigen. Sowieso een akelig idee, maar in visueel opzicht zeker geslaagd.

De ontdekking van het schuurtje is nog een mooi moment, maar vanaf dan gaat het bergafwaarts. Wanneer de hoofdrolspelers in het café belanden lijkt er geen einde meer aan de film te komen. De stamgasten zijn apart, met de Sarge als uitschieter, maar zowel het verhaal als de dialogen zijn slaapverwekkend. En de film heeft meer van dat soort scenes. Ook het moment waarop de twee jongeren inbreken in een huis duurt eeuwenlang en is veel te traag in opzet.

De aanloop naar het einde is wederom niet geslaagd, met een alien die er belachelijk uitziet. Leuk weetje is dat de acteur die de alien speelt ook de Predator speelt, een film die in hetzelfde subgenre wel slaagt in zijn opzet (maar met een groter budget natuurlijk). De critters zijn geslaagd, en het intro beloofde veel goeds, maar de film tuimelt halverwege in elkaar.

avatar van DiDa

DiDa

Shout Factory heeft deze op blu ray gereleased op 5 augustus in de States (regio A)

Without Warning Blu-ray

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Getriggerd door de vele youtube commentaren die ik zag door de boven mij genoemde blu-ray release (misschien in de EU iets voor Arrow Video?) wilde ik deze toch eens graag zien. Gezien we binnen de EU geen DVD release van deze film hebben en ik helaas geen regiovrije speler heb (is me tot nu toe nog iets te duur), was ik genoodzaakt om een VHS-rip van deze te bekijken.

De (beeld)kwaliteit was dus niet fantastisch, maar hij was toch nog wel goed te doen.

Het aparte aan deze film is dat ze in de eerste helft behoorlijk wat van de interessantere personages laten sterven. Nog binnen het eerste half uur van de film zijn de vier vrienden die op vakantie zijn al gehalveerd, zijn een vader en een zoon (beginscene) al weg en hebben we afscheid moeten nemen van een lekker foute scoutingleider.

Van dit laatste horen we ook niet veel meer terug, behalve dat er een keer benoemd word dat er een aantal verdwaalde scouts opgehaald moeten worden. Jammer, want met name de vader/zoon en de scoutingleider personages hadden nog zeker wel wat meer gebruikt mogen worden voor de humor.

De creature fx zien er nog best tof uit en de alien zelf kan er ok wel mee door. Als ze wat meer n het middenstuk hadden gedaan was dit een klassieker geworden, want zoals hierboven al omschreven staat zijn de dialogen niet altijd even interessant.

Tof voor een keertje, maar geen topper.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Slechte B-film met bedroevend acteerwerk, gebrek aan suspense en een lachwekkende alien die uit een Daft Punk videoclip leek te komen. Komt er ook nog bij dat de film erg langdradig aanvoelt door scènes waarin bijna niks gebeurt. De vergelijking met Predator is begrijpelijk maar geef me maar Predator dan.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Ooit als 13-jarige gezien op de Duitse televisie, nasynchronisatie and all!! Vliegende pannenkoeken from outer space!! Voor de genre-liefhebbers best te doen.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19334 berichten

FillumGek schreef:

Ik ga me volledig aansluiten bij deze review. Ik heb er niets aan toe te voegen, vermakelijk voor een keertje.

avatar van blackwolves

blackwolves

super 80 horror sf film een alien met een vliegende wapen je zied het niet maar je hoort het wel

eens het op u zied krijg je het er moeilijk af want het zuigt zich vast en je lichaam met zijn tanden en zuid je bloed. lekkere nostalgie horror combinatie sf horror voor de echte 80 b horror films