• 8.227.911 stemmen

King of the Zombies (1941)

Horror / Komedie | 67 minuten

Genre: Horror / Komedie

Geregisseerd door: Jean Yarbrough

Met onder meer: Dick Purcell, Joan Woodbury en Mantan Moreland

Over King of the Zombies

"HUMAN SACRIFICES! SAVAGE TORTURE! VOODOO RITES!"

Tijdens de Tweede Wereldoorlog wordt een klein verkenningsvliegtuigje door een flinke storm uit koers geblazen. De bemanning moet een noodlanding maken op een eiland waar een gekke professor vreemde experimenten uitvoert. Na hun eerste nacht op het eiland zijn ze er al van overtuigd dat de professor iets vreemds doet met spoken en levende doden.

image

Alyce Sangre

Admiral Wainwright

avatar van zombie

zombie

Eehm...horror? Eerder een komedie volgens mij. Ik snap natuurlijk wel dat ze in die tijd niet zoveel gewent waren, maar dit heeft echt niks meer met horror te maken. Dat is mede te danken aan die neger die de hele tijd grappig probeerd te doen, maar daar niet zo best in is. Dit heeft 't meer weg van een mystery met een politiek incorrect tintje (de negers in de film zijn of slaven of zombies...en beide worden afgeschilderd als zijnde niet al te intelligent).

avatar van Biosguru

Biosguru

Hee buurman!

We zijn het niet met elkaar eens, king of zombies is heel slecht, maar wel erg grappig! Ik heb me er goed mee vermaakt!

avatar van zombie

zombie

Biosguru schreef:

Hee buurman!

We zijn het niet met elkaar eens...

goh...

avatar van maurice74

maurice74

Ondanks de houtigere manier van acteren en de nogal rolbevestigende karakters is dit een erg leuke mix van comedy en horror!

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Pijnlijke rolverdelingen.

Mantan Moreland is een van die beroemde komische Afro-Amerikaanse acteurs uit vervlogen tijden. Ondanks de pijnlijke rolverdelingen (letterlijk en figuurlijk) tussen zwart en wit, is juist hij een van de krenten in de verder weinig smaakvolle pap. Griezelig wordt het amper, want ondanks het serieuze karakter voelt de film nogal onbedoeld kluchtig en soms amateuristisch aan. De grapjes missen heden ten dage vaak hun doel, maar de charme blijft bestaan. Een en ander is nogal belegen dus. Toch heeft de tand des tijd niet alles kapot gebeten aan deze meer dan zeventig jaar oude film.

Redelijk.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19441 berichten

Een soort voorloper van I Walked with a Zombie (1943) maar dan eerder luchtig vooral door Mantan Moreland die overdreven dom of angstig doet. Ik had em al eerder in zo oude film gezien en daar deed hij ook zo. Het is een beetje typisch voor de tijd de zombies/slaven zijn bijna allemaal zwarten in de greep van een blanke hypnotiseur. Spannend of boeiend wil het nooit worden, neen dit vond ik echt niks.