Piranha (1995)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Scott P. Levy
met William Katt, Alexandra Paul en Monte Markham

Paul Grogan (Katt) helpt detective Maggie McNamara (Alexandra Paul) twee tieners te vinden. Hun pad leidt hen naar een geheime legerbasis waar ze piranha's kweken die alleen maar in schoon water kunnen overleven.

avatar van SaNDuTjE
Voor een slechte b-film heb ik wel eens slechtere gezien en wist me wonderbaarlijk genoeg nog wel te amuseren hiermee.

Natuurlijk is het acteerwerk af en toe om te huilen, is het verhaal gejat van Jaws en zijn de effecten niet spectaculair, toch zorgen juist deze zaken voor het vermaak. Het mist wel compleet het doel van film om een spannend verhaal te vertellen over gemuteerde killer piranha's, maar dat is bij de meeste soortgelijke films het geval.

2* voor het vermaak.

avatar van SaNDuTjE
Zojuist ook het origineel van 1978 bekeken en deze film is haast een kopie daarvan.
Van sommige scenes is zelfs de tekst 1 op 1 overgenomen.

Dat getuigt wel van erg weinig inspiratie en creativiteit...

avatar van divx1977
deze film is echt niets dan is de eerste uit 1978 zo veel beter
maar dat vind ik

avatar van Horrorscreamer
de orginele was toch beter dan dit, vond het acteerwerk zo slap.

avatar van Boeikens
Nutteloze remake.

Een remake die in de verste verte nog niet aan het origineel kan tippen.
Gewoon overslaan en het origineel uit '78 zien.

redelijke remake (eigenlijks slecht) . maar ik vind hem toch ook wel leuk.maar orginele is beter.