• 11.464 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Scott P. Levy

Met onder meer: William Katt, Alexandra Paul en Monte Markham

Gesproken taal: Engels

Plot Piranha

"Lost River Lake was a thriving resort, Until they discovered..."

Paul Grogan (Katt) helpt detective Maggie McNamara (Alexandra Paul) twee tieners te vinden. Hun pad leidt hen naar een geheime legerbasis waar ze piranha's kweken die alleen maar in schoon water kunnen overleven.

logo tmdbimage

avatar van SaNDuTjE

SaNDuTjE

Voor een slechte b-film heb ik wel eens slechtere gezien en wist me wonderbaarlijk genoeg nog wel te amuseren hiermee.

Natuurlijk is het acteerwerk af en toe om te huilen, is het verhaal gejat van Jaws en zijn de effecten niet spectaculair, toch zorgen juist deze zaken voor het vermaak. Het mist wel compleet het doel van film om een spannend verhaal te vertellen over gemuteerde killer piranha's, maar dat is bij de meeste soortgelijke films het geval.

2* voor het vermaak.

avatar van SaNDuTjE

SaNDuTjE

Zojuist ook het origineel van 1978 bekeken en deze film is haast een kopie daarvan.

Van sommige scenes is zelfs de tekst 1 op 1 overgenomen.

Dat getuigt wel van erg weinig inspiratie en creativiteit...

avatar van divx1977

divx1977

deze film is echt niets dan is de eerste uit 1978 zo veel beter

maar dat vind ik

avatar van Horrorscreamer

Horrorscreamer

de orginele was toch beter dan dit, vond het acteerwerk zo slap.

avatar van Boeikens

Boeikens

Nutteloze remake.

Een remake die in de verste verte nog niet aan het origineel kan tippen.

Gewoon overslaan en het origineel uit '78 zien.

avatar van Supernatural

Supernatural

redelijke remake (eigenlijks slecht) . maar ik vind hem toch ook wel leuk.maar orginele is beter.

avatar van Shadowed

Shadowed

Nog maar een Piranha.

De versie van 2010 is zowat mijn ultieme guilty pleasure, terwijl ik de eerste film van regisseur Joe Dante juist helemaal niks vond. De film die er tussenin zit is duidelijk de minst geliefde versie, maar ik prefereer toch liever dit dan de wat lamlendige en oersaaie versie uit de jaren '70. Dit is dan wat vermakelijker.

Al begint het nogal saai. De omgeving van deze film lijkt wat op de versie van 17 jaar terug, maar dat is beslist geen compliment. Een beetje rondspartelen in de rivier naast een bos, maar dat bos weet op geen enkel moment de omgeving te bieden die de kijker naar het scherm toezuigt. Het is pas richting de derde akte dat we op open water terechtkomen, en daar gaat het plezier pas echt los.

Lekker lompe taferelen links en rechts. Wie op actie van piranha's zelf hoopt zal hier teleurgesteld vandaan komen, want deze komen vluchtig en warrig in beeld. Wel redelijk intens opgenomen waardoor de aanvallen op hun eigen manier een beetje charmant blijven. Ook kon ik het waarderen dat de camera weleens een duik onderwater neemt, draagt wel bij aan de sfeer.

Die sfeer zelf kan ik alleen niet echt goed waarderen. Het eerste uur is vooral vermoeiend en de gore toch niet indrukwekkend genoeg om de film een eigen smoel te geven. Het meest opmerkelijke element binnen deze film is waarschijnlijk dat we een jonge Mila Kunis kunnen aantreffen, maar daarmee is het mooie ook weer zo'n beetje gezegd. Matig, maar niet barslecht.

avatar van Petina

Petina

Tenenkrommende film, nee, laat die maar in de bak liggen.