Club Dread (2004)

Alternatieve titel: Broken Lizard's Club Dread

Komedie / Horror

geregisseerd door Jay Chandrasekhar
met Bill Paxton, Jay Chandrasekhar en Brittany Daniel

Club Dread is een vakantieparadijs voor alleenstaanden, voor de kust van Costa Rica. Er is echter een nadeel: er loopt een seriemoordenaar rond op het eiland. Het is aan de medewerkers van het paradijs om de moordenaar te vinden... of op z'n minst om te verbergen wat er gaande is.

avatar van Filmkonyn
domme film... ongelooflijk dom einde... Die gast wordt in 2en getrokken en nog leeft ie??? Get real..

Just door dat domme einde -0,5*

avatar van Elineloves
Niet zo serieus nemen... de hele film is één grote klap onzin, en dan ga je het afrekenen op het einde?

Natuurlijk slaat het allemaal nergens op, maar er zitten enkele grappen in waardoor je toch een licht glimlachje krijgt. En ik vind Brittany een lekker wijf, dus vandaar dat ik de film eigenlijk naar de achtergrond heb geschoven en niet echt met mijn volle aandacht ben blijven kijken, alleen op de momenten dat zij schaars gekleed in beeld rondhuppelde. Verhaal, ach ja.. Het is inderdaad hier en daar wat herkenbaar, maar het is zo stompzinnig neergezet dat je er óf geen zak aan vindt, of dat je het juist wel als vermakelijk ziet.

2.0* voor de boobies van Brittany, en de magere glimlachtjes.

avatar van Aapje81
Zo stompzinnig dat het weer leuk word. Moest er in het begin even inkomen maar toen de film eenmaal begon te lopen was hij best genietbaar. Het is een soort Scooby Do met een horrorsausje maar dan zonder Scooby.

Heb een aantal keren gelachen en best genoten maar er zijn betere in het genre.

Net gezien op RTL 7

natuurlijk is deze film geen hoogstandje in de filmgeschiedenis,maar vermaken(waar het mij toch om gaat bij een film als deze) deed hij zeker wel.

grappige personages, mooie babes, veel gore, mooie lokatie,
en een paar zeer geslaagde scenes zoals bv de scene met het golfkarretje.

3,0 sterren voor het hoge entertainment gehalte

avatar van Filmkonyn
Elineloves schreef:

Ik reken niets af op het einde... alleen door dat domme einde krijgt ie 2* ipv 2,5*... De film opzich kon me al niet echt boeien, dus ze moeten blij zijn met 2*..

avatar van VierkanteOogjes
1,5 * voor het levende spel Pac-Man!

Voor de rest te flauw en "komedie" totaal de plank misslaan.

avatar van VierkanteOogjes
Elineloves schreef:

2.0* voor de boobies van Brittany, en de magere glimlachtjes.

Opvallend dat je jezelf tegenspreekt. Je geeft aan de film niet op het einde af te rekenen, maar jij zelf geeft 2 * voor de tieten (welke dan? Ik heb ze niet gezien hoor) van Brittany. Dus lekker boeiend op basis van wat voor deze film je punten geeft. Iedereen zoekt naar een moment in de film om de punten te geven. Zegt voldoende over deze film, toch?

avatar van boozebelly
Elineloves schreef:
...ik vind Brittany een lekker wijf.. alleen op de momenten dat zij schaars gekleed in beeld rondhuppelde.... 2.0* voor de boobies van Brittany...

Aha! Ben je d'r zo een?

Dan de film...of beter gezegd: "Het filmpje", in het begin was de flauwe humor nog best vermakelijk. Vooral die scene in dat doolhof met die peer en die ananas vond ik leuk. Maar ook een film die leuk is omdat hij juist zo slecht is gaat mij na een tijdje altijd vervelen.
Je hebt het op een gegeven moment allemaal wel weer gezien.
Het was geen absolute kwelling om te kijken, maar ik kan hier nimmer een voldoende voor geven.

avatar van Drs. DAJA
En alweer zeggen de smaakpupilletjes 'au'. De film is een wel heel slechte herkauwing van Scary Movie, moet overigens bekennen dat ik in het begin oprecht geloofde dat we met een komedie te maken hebben. Zo treurig als een Shriek: I Know what you did Last Friday the 13th is het niet, maar het scheelt weinig. Club Dread is niet iets wat je moet kijken als je een geslaagde filmavond wil hebben.

Geen slechte film, wel 'n leuke 'foute film'. Geen bekende acteurs, op Brittany Daniel na. Die gast uit Lost deed trouwens ook mee zag ik (in Lost speelde hij Tom, één van The Others uit seizoen 2 en 3 volgens mij).

avatar van ILDIB
Wat is dit voor een pulp? 3 geinige scenes en voor de rest een grote pot ellende. Het sweet valley high meisje maakt nog wat goed maar is helaas veels te getraind. De goedkoop naakt delen? laat dan een paar echt mooie vrouwen zien. Nope, knap slecht.

Heerlijk filmpje. Hij is duidelijk opzettelijk ''fout'' gemaakt met zeer foute karakters en je ziet die mensen dan ook graag zsm aan een machete geregen worden. Hoogstaand: nee. Horrorfilm: nee. Vermakelijk: ja. Een filmpje om op een mannenavond te kijken met een biertje erbij en daarna zo snel mogelijk vergeten.

avatar van mikey
Goeie humor heeft die Chandrasekhar. Helaas duurt de film te lang. Maar er is genoeg te genieten. Speelde die Brittany niet een 2ling ooit in een hi skool serie? Mooie meid hoor!!!

avatar van Stephanovic
Ik vond het op zich nog wel grappig om te zien, maar toen dat einde...Dat was net te en heeft het voor mij toch wel totaal verpest.

avatar van Courtes
Redelijk vermakelijk , alleen doet toch niet heel vaak wat een komedie bij me moet doen .. me vaak aan het lachen maken

dat einde vond ik dan wel weer 1 van de grapigge dingen..komt misschien ook wel omdat ik sowieso de hele film niet serieus nam

avatar van lars-pixar
Ik heb de eerste 10 min gezien en heb de film gelijk uit gezegd niet omdat hij saai was maar als ik eerlijk mag zijn vond de film (Eerste 5 min) best eng.Toen ik de poster zag dacht ik dit lijkt een beetje op Scarry movie en op Scriek.Volgend jaar misschien. NB

avatar van Willie_Baas
2 ster voor de ongelooflijk hete chicks. Die hebben me zeer zeker vermaakt.

Verder wáárdeloze film

avatar van kaholiic
Viel mee.

Grappige en zeer vermakelijke film. De film is op de goede momenten spannend. En de spanning is zeker te voelen. Ook de humor was wel te pruimen. Één van de betere gortdroge parodieën. Sommige personage waren wat vervelend maar geen één was super storend. Ze hadden allemaal wel een beetje hun ding.

al paar keer gezien en blijf het een leuke film vinden

avatar van killer13
onozel en overdreven tot een met

het is eigenlijk een waardeloze film maar ik heb goed met deze film kunnen lachen.

een 3*tje verdient deze wel

avatar van Stewie Griffin
Goeie combinatie van komedie en horror en een goeie film.
Leuk verhaal en redelijk spannend.
Meestal zijn komedie / horror's niks aan, maar deze viel mee.

avatar van lars-pixar
'De eerste scène blijft eng vindt ik'

Een half jaar geleden had ik de intro hier van gezien, en nu heel de film.De eerste scène blijft eng vindt ik, dat is de scène met dat meisje die het mes pakt om te voorkomen dat ze valt, maar valt toch (o dat geluid is ook zo om kippen vel te krijgen bah) het verhaal is simpel maar vermakelijk, de casting is ook geweldig acteer werk ook geslaagd.De grappen waren er of niet dat weet ik niet want ik heb nauwelijks gelachen, op het eind was het een puin hoop vond ik, en dat klopte ook gewoon niet.Veder een prima film.

avatar van Hollywood007
Voor de één is dit rommel, voor de andere is hij geweldig. Voor mij was het wel een leuke film. o.k, het is geen super hollywoodfilm, geen super acteurs en ook geen excellente verhaallijn, maar dat moet ook niet bij dit soort films. Komedie overgoten met een vleugje horror. Best wel grappig. Ook leuk om tijdens de film de verwijzingen naar andere films te zoeken.

Zo mogen er nog meer komen van mij.

avatar van prutnek
4 keer hartelijk gelachen
voor de rest best stupide met stompzinnig einde
had ook meer gore in gemogen

In deze film ligt dan ook de nadruk vooral op Komedie en neemt men min of meer de Scream films op de hak.

avatar van horrorfan17
Nog nooit zo'n slechte horror gezien naast de Scary Movie films.
Allereerst: Op het laatst was die moordenaar te veel aanwezig. Telkens weer de zelfde grap; in een keer tevoorschijn komen blijft kinderachtig.
Ik heb de hele film niet gezien, maar ik kan u, de lezer, verzekeren dat dit echt een van de allerslechtste films is die er bestaat.
Het einde is stom, de grappen slaan nergens op, ik heb er helemaal niet om zitten lachen en schrikken.
Dit is niet de titel 'Horror' of 'Komedie' waard.
Zelfs niet het woord 'Film'.

avatar van Richard_Voorhees
@horrorfan17: dit is dan ook geen horrorfilm, maar een horror/komedie. Die twee moet je niet met elkaar willen vergelijken.

Ik vond de film nog wel amusant. De film haalt alle clichés uit de slasher film uit de kast en drijft hier lekker de spot mee.
De domme personages moeten de rest doen. Niet altijd even grappig, want niet alle personages zijn even leuk. De masseur is nog wel grappig, maar de rasta dan weer helemaal niet.
Ze hadden hem best wat in mogen korten, maar overall is het nog best een vermakelijke film.

avatar van Left4Dead
Een poging tot humor?
Dit was echt de laatste film van Jay Chandrasekhar die kijktijd van moi krijgt.