Keeping the Faith (2000)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Edward Norton
met Ben Stiller, Jenna Elfman en Edward Norton

Een priester (Norton) en een rabbijn (Stiller) zijn al van jongs af aan goede vrienden. Als hun jeugdvriendin ineens te voorschijn komt worden ze allebei verliefd op haar. Gezien hun beroep en hun vriendschap levert dit nogal wat problemen op.

avatar van xenne
toch wel een tegenvaller, verhaal is redelijk standaard alleen zijn het hier nu eens een priester en een rabbijn die verliefd worden op dezelfde vrouw, verder niets nieuw onder de zon. de film duurt ook echt wel veel te lang met zo'n mager verhaaltje, en is ook zelden grappig. Elfman mag er dan mooi uitzien, ze is hier toch wel een serieuse miscast ... 2½

Hoe eindigt de film??Help. Ik ben gister begonnen met kijken naar Keeping the faith, was wel een leuke film, maar hij kwam zo laat op net5 dat ik in slaap ben gevallen! Nu wil ik graag weten hoe de film eindigt. Ik was bij het gedeelte dat het uit was met Jake en Anna en ze allemaal in de put zaten.

avatar van nightbreed
Grote tegenvaller mede omdat ik van Stiller en Norton meer had verwacht.
De film is gewoon te braaf en zelfs saai te noemen.
Ik heb er nog spijt van dat ik deze destijds heb gekocht.

Cijfer: 2

avatar van Norma Jean
Leuke, romantische film met af en toe een lach.
Jenna en Ben vond ik top, Edward iets minder.
De mix van het jodendom en het katholicisme is leuk uitgewerkt.

avatar van brabusRUS
Vandaag weer een keer herzien. Echt een hele leuke film. Ben Stiller speelt erg leuk. Ook Norton is erg goed.

SanderSander88
Normaal hou ik niet van romantische films, maar deze had toch een bepaald feel-good gedoe en was het kijken wel waard. Ik vond Ben Stiller en Edward Norton allebei erg spontaan spelen.

ach wat zal ik zeggen het is een barslechte film vriend

SanderSander88
Bloedhond schreef:
ach wat zal ik zeggen het is een barslechte film vriend

Bring it on: All or nothing een 5*?

avatar van Quaest
Edward Norton met blond? :/

avatar van Barcel
Nou en?

avatar van tommykonijn
Viel me eigenlijk wat tegen, wel een aardige film enzo en Ben Stiller acteert zijn rol niet verkeerd maar op een begeven moment wordt de film saai en worden de grappen steeds minder. Een matig filmpje maar Stiller, een paar goede grappen, en het einde zorgen net voor geen 2,0*.

2,5* (zoals ik al zei net geen 2,0*.)

avatar van donnie darko
Zeer weinig van verwacht. Dacht dat dit de enige misstap tot nu toe in de carriere van Norton zou zijn, maar die vrees was ongegrond: Prima romantisch komedietje met drie acteurs die zeer leuk op elkaar inspelen. Norton regisseert en acteert ook hier prima en Elfman is zeer aandoenlijk. Ook Stiller zijn komisch talent valt hier zeker op.

3.5* voor een zeer fijn tussendoortje.

avatar van G.1Rl
Af en toe een beetje voorspelbaar, maar verder erg leuk.

avatar van Dark Knight
Beetje saai eigenlijk had er meer van verwacht. vooral van stiller.
2,0*****************

desteven007
Redelijk leuke tragikomedie, Ben Stiller en Edward Norton vormden een goed duo!

avatar van Sportingerke
Nogal saai, weinig vernieuwend en weinig humoristisch.
Ik had meer spitsvondigheden verwacht die op een leuke manier de spot zouden drijven met het jodendom en het christendom en met religie in het algemeen.
De film gaat echter weinig in op deze verschillen, en ook de verloop van het verhaal is niet echt origineel te noemen. (Het uitgangspunt daarentegen is wel erg leuk, maar er wordt mijns inziens te weinig mee gedaan).

Het feit dat ik de film al eens eerder gezien had en dit pas na 20 minuten - een half uurtje doorhad, toont aan dat ik ofwel aan geheugenverlies lijd, ofwel dat de film weinig momenten bevat die bijblijven. Aangezien ik nog niet gemerkt heb dat ik vergeetachtig word, vermoed ik het laatste.

Povere 2 sterretjes.

avatar van Norma
Ik was vooral gecharmeerd van de aardige rollen van Norton en Stiller. Zeker geen dijenkletser, maar de verhouding humor/drama vond ik wel prettig. Helaas wordt het simpele verhaaltje wel onnodig lang uitgerekt waardoor het na verloop van tijd wat eentonig wordt. Jammer, had niet gehoeven. Al met al een redelijk filmpje met -voor dit genre- originele personages en een verhaal dat zich desondanks volgens het bekende stramien ontwikkelt.

avatar van kanjertje
Leuke doorsnee film maar te weinig komedie.
De acteerprestatie van Jenna Elfman kon me niet echt bekoren.

avatar van Noodless
Traag begin, nadien best een leuk tussendoortje met aandoenlijke rollen. Een gemiddelde film, dus voor mij een 6/10

avatar van Saaimen
Matige film, als je de cast ziet denk je toch dit wordt wel aardig, maar heeft me niet echt kunnen overtuigen........ Eerste uurtje was nog wel grappig vanaf dan is het alleen maar romantische meuk naar mijn idee!!! duurde ook wel erg lang voor een RoKo

avatar van Justinw
deze gezien in schoolverband met het vak Geloofswetenschappen/LV. Ik had best hoge verwachtingen door Edward Norton en Ben Stiller, vooral de eerste dan. Maar ik vond hem flink tegenvallen, het is weer z´n typische romantische komedie uit de VS. Ik kom hem niet waarderen, omdat de Priest and the Rabbi weinig toevoegden.

* *

kramersietse
Zo'n groot talent in zo'n matige film, jammer, heel jammer. Edward Norton dit was één van je weinige miskleunen.

Ik vind Norton te stoer voor een Romcom, rot op en laat dat gestuntel toch maar over aan Hugh Grant en meer van die sneue gasten.

avatar van FrisoBoei
Niet echt heel bijzonder, maar wel een romantisch komedie die voor mannen ook nog te handelen is, in tegenstelling tot veel van die crap die je meestal voorbij ziet komen (no offense, dames)

Matig.

Als feel-good filmpje werkt het op zich wel, af en toe ook wat geinige grapjes en scenes, maar voelde vooral wat leeg aan.

Film deed mij ook véél meer denken aan een TVserie dan aan een film. Iemand die haar eigen kamer uitloopt met de woorden nooit meer terug te komen, om 2 seconden later de deur weer te openen is een type humor dat meer is weggelegd voor TV.

Stiller doet het wel aardig, Norton vond ik redelijk pover. Zowel qua acteerwerk als qua regie. Zie hem normaal erg graag beter, maar kwam hier erg zwakjes uit de hoek. Verder is de regie ook niet erg veel soeps. Wat saaie soundtrack en ouderwetse manier van in beeld brengen.

Gelukkig blijft de film wel luchtig, zelfs tijdens het aardig dramatische middendeel. Duurt allemaal ook iets te lang, maar vervelend wordt het nergens.

Van mij mag Norton het gewoon bij acteren houden, en dan liefst wat sterkere en minder komische rollen. Dit gaat hem niet zo goed af.

avatar van Spetie
Redelijk filmpje. Het is van begin af aan allemaal behoorlijk braaf en daarnaast lekker luchtig. Hoewel het op zich allemaal verder wel redelijk onderhoudend is en redelijk wegkijkt. Elfman is wel een leuke vrouw, komt goed over en doet het wat mij betreft dan het ook best van de drie hoofdrolspelers. Stiller is wel redelijk, maar toch wel een stukje minder grappig dan in andere films die ik van hem zag. Norton is altijd goed, maar hier komt ook hij toch wat minder uit de verf. Is inderdaad geen acteur voor wat grapperige rollen. De regie is daarnaast ook niet heel bijzonder en zou door ieder willekeurig ander regisseur waarschijnlijk niet minder zijn gedaan. Het einde van de film is dan wel weer leuk, maar ik zijn geheel is het allemaal net te weinig voor een voldoende.

avatar van yeahgot2be
top

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Romantische komedie... Een genre dat mannen evenveel aanspreekt als SF voor vrouwen. Gelukkig kom je af en toe een uitzondering tegen (zowel bij de vrouwen als de romantische komedies). Deze film is zo'n uitzondering. Jenna Elfman is heel aangenaam om naar te kijken en één van de weinige komische actrices die ook echt leuk is zonder enige vorm van drukdoenerij.

Geweldige cast, leuke humor en een gezellige combinatie van een humor en romantiek. Meer moet dat soms niet zijn.

avatar van jovisambo
best een leuke romantische komedie, ik ben niet zo'n ben stiller fan maar vond hier goed naar te kijken. ik was aangenaam verrast door actrice Jenna Elfman die de film naar mijn mening een stuk interessanter maakt.

avatar van Fran
Ik heb deze film een paar keer bekeken en ik vind het een leuk romantisch filmpje om naar te kijken. Wat me vooral aanspreekt is de supersterke chemie tussen alledrie de spelers. Dat ervaar ik als erg prettig. Daarnaast vind ik het niet zo'n standaard romcommetje. Het verhaal is best bijzonder. Ja, een prettig filmpje om naar te kijken.

avatar van Decec
Een goede komedie/drama/romantiek film...
Prima verhaal...
Eigenlijk komedie is mijn smaak niet...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Edward Norton (hij is ook deze film regie)...
Mooi HD kwaliteit...
Perfect achtergrond geluid/muziek...

avatar van cantforgetyou
Ik heb de film in twee delen gezien, omdat hij zo lang duurde. Daardoor is de film niet vervelend of saai geworden. Verder vind ik de film niet echt bijzonder. Hij is niet slecht, maar ook niet heel goed. Er komt weinig humor in voor en het drama is matig. Een aardig tussendoortje, maar dan moet je echt niks te doen hebben. Anders echt laten liggen. Edward en Ben spelen goed. En de dame ook.

Dankzij het spel van Edward Norton was deze voorspelbare, luchtige romantische komedie (het verhaaltje onder het mom dat liefde alles overwint, was flinterdun)) te pruimen (Ben Stiller daarentegen kon mij geen moment overtuigen). Bovendien lag de focus op de karakterontwikkeling van de personages.