• 8.557.509 stemmen

Father of the Bride (1991)

Komedie | 105 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Charles Shyer

Met onder meer: Steve Martin, Diane Keaton en Martin Short

Releasedatum: 3 april 1992

• Disney+ Bekijk via Disney+
  • meJane Bekijk via meJane

Plot Father of the Bride

"Love is wonderful. Until it happens to your only daughter."

Als Annie haar ouders vertelt dat ze gaat trouwen, slaat dit bij vader George in als een bom. Hij kan maar niet accepteren dat hij zijn kleine meid gaat verliezen aan een andere man. Annie en haar moeder gaan dolblij beginnen met de voorbereidingen voor deze heugelijke dag. Maar George is allesbehalve blij als de kosten behoorlijk hoog uitvallen en de rest ook niet gesmeerd loopt.

imageimageimageimageimageimage

Joanna MacKenzie

avatar van geronimo

geronimo

• 1955 berichten

Martins grappen en stunts zijn hier helaas erg flauw.

avatar van neo

neo

sluit ik me bij aan

mijn favoriete film.

leuk komisch verhaal,met een ijzersterke cast.een echte topfamilie komedie.

en wie zou nou niet met kimberly williams willen trouwen,nou ik zeer zeker wel.

een dikke 5 sterren voor de film en een dikke 5 sterren voor kimberly williams.

Het is ook gewoon een leuke film. Ware het niet dat ik de scenes met Martin Short erg irritant vond, dan had ik ook wel 3,5 ster gegeven.

roda

gisteren nog eens gekeken, ook de muziek in deze film is prachtig.

avatar van U-96

U-96

Vroeger weleens twee keer gezien; leuke en vermakelijke film. 3.5 ster.

avatar van Quido

Quido

Een doorsnee verhaaltje dat wel leuk en gezellig gebracht wordt. De film zit vol met clichés en jammer genoeg ook ietwat vaak flauwe grappen. Ik heb deze film samen met mijn moeder en oma bekeken en zij konden wel lachen om de grappen, maar ik vond ze flauw. Misschien zagen ze wel wat in Steve Martin...je weet het maar nooit! Maar goed, de film zit boordevol clichés maar is daardoor niet minder vermakelijk. Een echte feel good movie met een happy end. 3*

avatar van WB

WB

Zoals ze bij een of ander programma (BNN volgens mij) zeiden tegen Steve Martin op de rode loper: "Steve, why aren't you funny anymore?" Echt, daar kan ik me helemaal bij aansluiten!

In deze film was 'ie nog te pruimen, maar de rest is bagger! Deze film was nog te verdragen, en durf ik nog wel 3 sterren te geven!

avatar van SSeagal

SSeagal

Beetje zoetsappig af en toe, maar Steve Martin is best leuk om te zien, vermakelijke komedie. **1/2

avatar van pascal83

pascal83

steve martin ... over een man zonder talent gesproken, dit is weer zo'n film waarin hij hoogst irritant is en speelt

avatar van wackyboy

wackyboy

De film is inderdaad irritant slecht. Tien jaar geleden een keer gehuurd met een mede Steve Martin fan en bijna kwaad geworden over het feit dat de film zo slecht was.

Zeg alleen nooit dat Steve Martin geen talent heeft; ga z'n oudere films maar eens zien. The Jerk is legendarisch bijvoorbeeld.

pascal83 schreef:

Ik heb mijn humor-tegenpool gevonden

avatar van gotti

gotti

wackyboy schreef:

Inderdaad, bekijk trouwens ook de briljante film "Parenthood" van regisseur Ron Howard. Echt een brilantje Martin...

roda

Housesitter, Roxanne, Dirty Rotten Scoundrels, Planes Trains and Automobiles en de twee Father of the Bride films vind ik topkomedies waarin Steve Martin fantastisch is.

flops heeft ie helaas ook gemaakt: Three Amigo's, Novocaine, The Man With Two Brains en Bowfinger.

Parenthood is slechts redelijk te noemen.

avatar van SSeagal

SSeagal

Bowfinger????? Doe ff gewoon, dit vind ik toch wel een zeer goede originele komedie met Steve Martin, en dat niet alleen maar veel beter dan Housesitter en Roxanne

stinissen (crew films & series)

Leuke remake voor mijn een dikke 7 maar haalt het niet met het orgineel met Tracy en Taylor , toch 3.5*

avatar van Purmerend

Purmerend

Ik had hem al eens eerder gezien. Want ik herkende die irritante franse homo wedding planner! Leuke film, maar ik vond hem niet spetterend!

avatar van film_kaza

film_kaza

ik vond hem erg leuk en ook wel mooi. zoiets lijkt mij ook niet zo fijn.

4 sterren

avatar van Waku

Waku

Hele leuke komedie met Steve Martin.

Een komedie die vertedert, ontroert en ook vaak gewoon vrolijk is..

Top!!

avatar van Sifra

Sifra

Ik vond het een grappige film vooral met die franse homo ik moest echt lachen!

avatar van kArIzMa_TuRk

kArIzMa_TuRk

redelijke film maar ik heb betere films gezienvan Steve Martin. deze krijgt een 2½*

avatar van us_raider

us_raider

• 2034 berichten

Eindelijk dan een keer helemaal gezien. Niet dat ik daar nou zo blij mee moet zijn, want ik vond het gewoon een slechte film. Acteerwerk is bagger, film is niet 1 keer grappig, irritante personages, dommigheden, flauw uitgewerkt thema, lelijke muziek...

avatar van Kisje

Kisje

us_raider schreef:

Net wat ik ook wou zeggen

avatar van Vandernagel

Vandernagel

Een slappe remake op het origineel uit 1950. Slap, flauw, slecht geacteerd, ...

2,0 sterren

avatar van Dick2008

Dick2008

Vaker het geval met Steve Martin, irritant, flauw... toch grappige film.

avatar van Legan

Legan

Eigenlijk een standaard Steve Martin film. Gewoon flauw. Maar ik heb zo'n vermoeden dat deze film net zo rijpt als wijn doet, wat lekkerder wordt met de jaren (tot een bepaalde punt ). Dus misschien over 40 jaar weer. Tot dan 'voorlopig' deze score:

4,5 uit 10 (2,5*)

avatar van INFA

INFA

alles voor deze film met steve martin is imo top

na deze film kijk ik ze altijd nog wel om dat ik wel een grote fan ben

maar zijn stijl van acteren werkte beter in de 80-er jaren

avatar van djtommy

djtommy

Fantastische Film,

Echt een film waarbij ik van begin tot eind dubbel heb gelegen van het lachen.

Het is wel een film waar je van moet houden waarschijnlijk.

Ik vind het jammer dat er niet meer van dit soort films gemaakt worden.

avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

Steve Martin en Martin Short samen in één film, dat hebben ze al zo vaak geprobeerd, en het is nog nooit wat geworden.

Misschien ben ik bevooroordeeld, want de ene vind ik vreselijk irritant en de andere gewoon een kwal. En dan mag ieder voor zich uitmaken wie de ene en wie de andere is.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Overdreven sentimentele familiekomedie uit begin jaren '90. Steve Martin speelt de gesjeesde vader die het allemaal niet meer snapt, zoals hij dat in zoveel films gedaan heeft en vermoedelijk nog zal doen. Ondanks de irritante zoetsappigheid was het best een aangename film om in een kater aan me voorbij te laten komen. Een paar leuke grappen, maar het had wel iets baloriger gemogen.