Father of the Bride Part II (1995)

Familie / Komedie

geregisseerd door Charles Shyer
met Steve Martin, Diane Keaton en Martin Short

George Banks (Steve Martin) is nog maar net bekomen van zijn dochters trouwdag, als de lieve meid hem komt vertellen dat ze zwanger is. Hij ziet het niet zitten om nu al grootvader te worden. De schrik wordt echter groter als zijn vrouw Nina Banks (Diane Keaton) hem vertelt dat ze ook zwanger is. De ramp is compleet als ze Franck Eggelhoffer (Martin Short) weer inhuren om een dubbel welkomstfeest voor de baby's te organiseren.

FisherKing
vervolg van "niks"

dit is gewoon een meesterlijk vervolg op een briljante film.
leuk verhaal ,fantastische cast waar vooral steve martin en de beeldschone kimberly williams ijzersterke rollen neerzetten.
vol hilarische momenten en mooie muziek.
5 sterren

Father of the Bride part II is eindelijk uitgebracht op dvd.
13.99 bij MediaMarkt.

Gewoon een aardige film niet meer en niet minder toch een dikke voldoende dus een 6 dus 3 *

avatar van tess
Een grappige film met als hoogtepunt Steve Martins super lompe reactie op het nieuws dat hij weer vader zou worden ('Het kind groeit op in een bejaardentehuis' o.i.d) Wat heb ik gelachen!!
Maar verder niet heel erg spetterend, gewoon leuk (erg leuk, zelfs?)

avatar van Jorick
Een redelijk vervolg, maar minder vermakelijk als het eerste deel. 2*

Heel leuk vooral als ze Franck en zijn vriend tegen komen
****

film_kaza
deze kwam op tv, maar die had ik gemist. dat is vreselijk jammer. hij leek mij erg leuk

avatar van Turkeyloverz
film_kaza schreef:

Heb jij even geluk...zondag weer op tv!

avatar van Hilarious
Nou komt hij nu op tv. Ik had hem nu juist gekocht.

Op zich een leuk vervolg.
Een verlengstuk van het origineel.
Zoals met veel Steve Martin films een feel good komedie.

Een film met zijn ups en downs, meestal jammergenoeg downs, maar er zaten ook wel een paar grappige en gevoelige momenten in. (zoals in het ziekenhuis). Het verhaal is natuurlijk wel superorigineel. Voor de rest niet veel aan. Wel goeie acteerprestatie van Steve Martin.

avatar van stowa
Vond de film niet zo leuk maar Steve Martin is echt geweldig!

Erg saai. Wáar gaat het over? Steve Martin is toch een super speler. Toch afgezien om een of andere reden.

1.5

avatar van mikey
Gezinsfanaat Martin trekt de ene sentimentele kop na de andere in een tergend burgelijke en semi-sentimentele film. De combinatie Martin-keaton is ook niet bruisend.**

djelle
mikey schreef:
Lang geleden dat ik deze films zag, maar was dit nu niet net onderdeel van het grappige? De spoof met het burgelijke 'modelgezinnetje'?

avatar van mikey
Misschien wel, maar persoonlijk kon ik geen cynisme ontdekken.

Vandernagel
Deel 1 was maar matigjes, maar dit deel gaat gewoon richting slecht.

1,5 sterren

avatar van DragQueen
Minder dan zijn voorganger, en zelfs redelijk overbodig dit vervolg. Steve Martin doet wat hij moet doen, maar kan de film wederom niet redden. 1,5 Ster.

avatar van Phantasm
Aardige familie komedie die lekker wegkijkt.

Dick2008
Alweer een flinke tijd geleden dat ik deze gezien heb. Eerst begreep ik mijn lage stem niet zo. Het eerste gedeelte van de film is namelijk erg leuk. Martin die weer als een zuurpruim overkomt en moeite heeft met het ouder worden nu hij opa wordt. Diane Keaton komt in deze film ook goed over. En nu ik weer een aantal films met haar gezien heb is die ook weer in aanzien gestegen, hoewel ik het ook lange tijd maar een vreemde actrice heb gevonden.
Eugene Levy, vooral nu bekend door de American Pie-films, zet hier eveneens ook een leuke rol neer. Kimberly Williams-Paisley doet me wat aan een jonge Romy Schneider denken.

Zoetsappige en sentimentele en hier en daar nogal geforceerde komedie, waarbij aanvankelijk de mindere gedeelten worden afgewisseld door ook heel leuke gedeelten, zoals de verjongingskuur en met die honden. Maar stagneert halverwege helaas, jammer dit. Met slapsticktoestanden en Short komt in deze film ook niet erg leuk voor de dag. Hierdoor is het tweede gedeelte van de film toch heel wat minder.
Maar leuke rollen van Martin, Keaton en Levy. 4.0/3.0