Gargantua (1998)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Bradford May
met Adam Baldwin, Julie Carmen en Emile Hirsch

Marinebioloog Jack (Baldwin) en zijn zoon Brandon (Hirsch) bestuderen op het eiland Malau de effecten van seismische activiteiten op het diepzeeleven. Nadere studie wijst uit dat ze hier te maken hebben met een zeemonster. Brandon raakt zelfs innig bevriend met een lief babymonstertje! Maar waar zijn de ouders van dit vertederende beestje?

avatar van Phoenix
Brandon raakt zelfs innig bevriend met een lief baby-monstertje!

Bespeur ik hier een ietsjepietsje ironie?

avatar van BoordAppel
De Gargantua in Half Life vond ik toch enger. Deze film valt in de categorie zo slecht dat ie weer leuk wordt. Heb regelmatig moeten lachen om de belachelijke special effects, het trieste acteerwerk en de hilarische gebeurtenissen. Maar het is goed dat dit soort films bestaan, zo ga je tenminste een echt goede film veel meer waarderen. 0,5*.

avatar van Purmerend
Niks aan toe te voegen!

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Een vreselijk slap, saai en slecht aftreksel van Godzilla uit datzelfde jaar. Godzilla wordt onderschat, Gargantua is gewoon slecht. Adam Baldwin kan gewoon niet acteren en van Bradford May (regisseur van de vermakelijke films Darkman 2 en Darkman 3) had ik wel iets meer verwacht...
> 1*

avatar van Aapje81
Gewoon een erg slechte film. Soms is het wel aandoenlijk maar dat kan de film absoluut niet redden

avatar van stephan73
Zoutloze monsterfilm. Behalve slechte effecten, waren de acteerprestaties ook niet om over naar huis te schrijven. Tel daarbij op een fletse regie en een bij elkaar geraapt plot en je hebt weer een slechte film te pakken!

Ach, ik zag het al aankomen!

avatar van valerio2003
Erg slechte effecten en het verhaal is gewoon niet boeiend genoeg.

avatar van Raffie_75
valerio2003 schreef:
Erg slechte effecten en het verhaal is gewoon niet boeiend genoeg.

Waren er effecten dan?
Nee, dit is idd geen goede film erg slecht eigenlijk.

avatar van predator
Heb erg moeten lachen, maar volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling???

avatar van kirk douglas
ligt dat nou aan mij of was er telkens muziek uit predator te horen?