Bridge of Dragons (1999)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Isaac Florentine
met Dolph Lundgren, Cary-Hiroyuki Tagawa en Valerie Chow

In de nasleep van een oorlog strijden twee overgebleven volkeren tegen elkaar, die de populatie voorgoed uit dreigen te roeien. Al sinds zijn jonge jaren vecht Warchild tegen de vijand, maar nu begint hij aan het doel van de strijd te twijfelen. Warchild wordt op een missie gestuurd om een vijandelijk depot te vernietigen. Hij keert terug naar zijn meerderen en weigert nog te doden op hun bevel. Hierdoor wordt hij een serieuze bedreiging en wordt er een moordenaar achter hem aan gestuurd.

avatar van sn@ke
B - film in alle opzichten , Lundgren toont zich hier als de meest waardeloze acteur die er op aarde rondloopt. Het verhaal is flut , de actie is belachelijk en nergens enigzins origineel. Toch ergens nog enigzins kijkbaar door de lachwekkende schurk.

djelle
Ik had dan toch een heel andere ervaring. Ik vond de effecten, en eigenlijk gans het uitzicht van de prent vrij knap voor een b-film. B-films zijn zeker ook niet noodzakelijk per definitie slecht. Deze bewees zelfs het tegendeel wat mij betreft.

Dit is een van de mooiste actiefilms die er gemaakt werd de laatste jaren. Al zeker wat die met Dolph erin betreft. Dolph acteert vrij goed. Erg cool en wat geremd in emotie, precies wat dit specifieke personage eigent. Het verhaal is niet bijster origineel, doch vrij uniek in combinatie met dit soort actie. Het verhaal is ook goed uitgewerkt en geeft een mooie, haast sprookjesachtige touch aan het geheel. De bijpassende muziek helpt hier ook bij. Redelijk aparte ervaring was dit...

De schurk kwam voor mij trouwens ook heel ovetuigend over. De film was in zijn geheel eigenlijk vrij kundig en soms erg knap geregisseerd. De locaties en decors waren meestal een ware streling voor het oog, de personages waren leuk, de storytelling was knap gedaan (met een lekker relaxed tempo, en toch voldoende vaart) en vooral de actiescenes waren heerlijk! Net voldoende onderhoudend, niet te kortstondig in lengte en heel mooi in beeld gebracht.

Niet altijd even origineel natuurlijk, maar het was wel erg knap gedaan visueel. Een puike choreografie met schitterende effecten en veel gebruik van slowmotion (en goed toegepast), wat ik altijd apprecieer (die actiescene bv, waarbij dolph eerst al schietend op dat paard het schorem te lijf gaat was prachtig!). Het was duidelijk allemaal met veel aandacht, zorg en liefde gemaakt.

Een heel erg geslaagde filmervaring! Ik snap dan ook niet dat dit een vrij laag gemiddelde kan hebben. Niet ELKE nieuwere film met Dolph is per definitie slecht he mensen!!

avatar van Pacino88
Mooi gezegd djelle,
ik vond deze destijds bij huren ook zeker de moeite waard.
Mooie actie,redelijk geacteerd,en Cary-Hiroyuki Tagawa is ook weer van de partij.
Ik kan me nog zon scene herinneren op sprinkussens waar ze gingen vechten met maskers,dit was een erg goeie scene.

damon
djelle schreef:
Niet ELKE nieuwere film met Dolph is per definitie slecht he mensen!!

HELEMAAL mee eens

Helaas lopen er op moviemeter veel mensen rond die bij VOORBAAT al laag stemmen op dit soort films

en als ze het al goed vinden geven ze maximaal 2-3*

KIJK er dan niet naar!

ik vond dit een leuke en toch ook wel goede film en ik vond het acteren helemaal niet zo slecht

Ben een ongelofelijke dolph fan, en dit is toch echt weer een meesterwerkje. De typische verhaallijn en het camera werk zijn erg typerend voor een goeie dolph lundgren film.

avatar van Dolphfan
Geniale film in alle opzichten. 90 minuten lang op het puntje van je stoel.

avatar van Goodfella_90
Nou, ik zag het geniale er nou niet echt in..

avatar van sn@ke

4****

Ik hoop enig sarcasme ? Actie was flut , verhaal was flut. Die geremdheid in emotie maakt het personage niet perse diepzinnig , maar is een middeltje om de technische onvakkundigheden van acteurs zoals Ludgren , Schwarzenegger weg te steken Djelle ...

avatar van happie
Ik vond dit een echt een goede film. Niethet verhaal, maar de actie zag er erg gelikt uit. Ik heb hem gister gekeken en de spanning zat er goed in.

avatar van 606
ik vond dit ook zeker niet tegenvallen.
mooie actie en ook door dolph goed geacteerd Cary-Hiroyuki Tagawa en Valerie Chow waren ook goed.

4 sterren

Vermakelijke film voor de Zaterdgavond. Leuke actie, alleen was het allemaal iets te onlogisch
2.5 *

avatar van happie
zeker een zittenblijvertje. Een ijzersterke dolph lundgren. Hij blijft makkelijk op de been in deze film. Vooral die naam Warchild uitstekend gevonden.

sn@ke schreef:
Actie was flut , verhaal was flut.
Actie zag er zeer goed uit, verhaaltje was charmerend. Vond ik echt. Wat vond je zo uberslecht aan de actiescenes dan?

Die geremdheid in emotie maakt het personage niet perse diepzinnig
Het lag geheel in zijn personage. Een getrainde moordmachine, gehoorzaam, loyaal, toont weinig emotie en is gefocused op zijn werk enz (gevormd door het dictatoriale regime), maar toch was het te zien dat hij niet altijd akkoord was etc... tot de maat vol is en een zware beslissing neemt. Hij speelde dat zeer goed vond ik.

Nogal flauwe conclusie. De acteurs uit Bin-jip ook maar verwijten dat ze niet capabel zijn en daarom rollen krijgen waar de emotie ingetogen is?

avatar van happie
Het verhaal ging, maar idd de actie was top. Ik vind Dolph Lundgren sowieso een topper in zijn vak. Hij heeft enkele goede films op zijn naam staan.

avatar van Lavigne
ik vond het ook zeker de moeite waard. het verhaal is boeiend en net wat dolphfan zegt: op het puntje van je stoel de hele film!! het enigste vond ik dat het einde wel ineens heel snel ging.
ik had eigenlijk zoiets verwacht dat warchyld zou gaan trouwen met halo i.v.m de luidende kerkklokken.
maar verder goede en mooie film!

kArIzMa_TuRk
was wel een goeie film van Dolph. een van zijn beste films.
ik verhoog mijn stem van 2,5* naar 3* omdat deze het wel verdient

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Veel mensen reageren matig over deze film ik zelf vind dolph best een goede acteur nog geen echte slechte films van hem gezien en zo ook deze niet de film zat vol met actie en was echt geen moment saai leuk verhaal goede gevechten en het blijft tot op het einde spannend dus deze film kriijgt van mij 4 sterren

dolph lundgren zet hier mee weer een goede actie film op ze naam het ook het gevecht op het laatst zag er goed uit

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Zeker een goede film van dolph niet de beste maar zeker niet de slechtste.
Film voor de 2de keer bekeken en blijft even goed mijn stem blijft 4.

was op TV, een leuke aktie gemaakt met geleende wo2 materialen en oost-europese heli's..

avatar van Lennert

4****

Jep, afgezien van je mening over de meeste Jean-Claude van Damme films ben ik het weer eens met je eens Zeer vakkundig gemaakte actiefilm met een kleine sprookjesfeeling. Als er net iets meer actie in het begin had ingezeten was ik nog tevredener geweest, maar ik heb me geen moment verveeld. Goede choreografie, sympathiek verhaaltje, zeer behoorlijk acteerwerk... op de een of andere manier deed de film me een beetje aan Hard Target denken, maar dan met een heerlijk futuristisch sfeertje. Op naar de volgende Dolph film!

juhnzun
Matige filmpje typerende tv filmpje beschrijving van het verhaal klopt niet eens
1,5 oftewel een 3 op de 10 nog best een aardige score dus

avatar van sinterklaas
Werd weer een keer tijd om op een doelloze avond een Dolph Lundgren erin te kwakken en dat was dus deze. Het was toch nog wel een redelijk vermakelijk filmpje. Dolph is weer lekker op dreef en knockt en schopt er weer vrolijk op los. Wel grappig trouwens dat zijn naam wel erg lijkt op de campange "War Child" En na Showdown in Little Tokyo heeft ie weer Hiroyuki Tagawa als tegenstander. Een goed acteur vind ik het maar niet overgens.

De wereld waarin het zich afspeeld is ook best bijzonder. De middeleeuwen botsen met de 2de wereld oorlog en het heden. De actiescenes zagen er ook best fraai uit maar helaas straalde de goedkoopheid er wel weer enorm van af. Maarja dat heb je met dit soort films

Al met al wist ik me toch nog wel te vermaken met deze actieknaller.

avatar van schram101
Dolph is altijd cool en zo ook hier. Jammer dat het verhaal vrij bezopen is en ook geen enkele komische oneliner uit Lundgren's mond kwam. Van de vele actiescene's waren er heel aardig uitziende actie maar ook tenenkrommend slechte.

Zoals sinterklaas boven mij er al een opmerking over maakt, vraag ook ik mij af in welke tijd de film zich afspeelt. Aan het begin vertelde een tekst ons: ergens, waar toekomst en verleden elkaar ontmoeten... Lekker vaag dus!

avatar van RuudC
De tijd van het wisselen van millennium was geen goede voor de actiefilm. Noem het maar gerust een dieptepunt. Natuurlijk zijn er in 1999 goede actiefilms uitgebracht. De actie is er eigenlijk niet direct minder om. Vanwege de dalende populariteit van het genre, merk je wel dat er veel minder budget is. Bridge of Dragons is daar gewoon een beetje het resultaat van.

Daarmee zijn al indirect de goede en slechte punten weergegeven. Aan Dolph ligt het niet. De beste man acteert zichtbaar met veel plezier en trapt er heerlijk op. De man tot man(of vrouw?)gevechten zijn goed geschoten. De vuurgevechten zijn vrij saai. Persoon A schiet en in het volgende shot valt persoon B neer. Ook Cary-Hiroyuki Tagawa en Valerie Chow doen het goed. Het geheel komt gewoon moeilijk uit de verf door de niet passende decors en het ontzettend simpele script. Dat de soldaten uniformen dragen van de wehrmacht uit ‘40-’45 is eerder grappig. Met science fiction heeft de film in elk geval niks te maken. Oost-Europese steden zijn naar mijn idee niet de beste locatie voor een actiefilm. Bridge of Dragons is voor mij voorlopig een van de mindere films van Dolph Lundgren.

RuudC schreef:

Welnee het is gewoon weer een zoveelste b-flick met Dolph lundgren.

Persoon A schiet en in het volgende shot valt persoon B neer.

Ja maar wel met veel salto's en slowmotion. Bovendien is de manier waarop Dolph zijn mannetjes neerknalt doorgaans ook stylisch opgebouwd en uitgevoerd (denk bv aan het paard, zijn truucje met de stoel of de woo-achtige sprongetjes). Dat je het eventueel mislukt vindt ofzo is weer een andere zaak, maar zo simplistisch zoals jij het hier laat uitschijnen klopt gewoon niet.

avatar van RuudC
Dan haal ik toch veel liever die gave trappen van Dolph als hoogtepunt aan waarbij zijn tegenstanders belachelijke afstanden door de lucht afleggen. De vuurgevechten vond ik gewoon behoorlijk simpel, uitzonderingen daargelaten. De stoelscene was aardig, maar die van het paard kan ik me eerlijk gezegd al niet meer herinneren.

Anyway, toch vind ik actiefilms van rond 2000 beduidend minder dan wat er eerder is uitgebracht. Nu ben ik niet zo'n kenner, maar naar mijn idee heeft Dolph leukere films dan deze uitgebracht. Ik vond The Mechanik en Direct Action ook niet direct briljant, maar een stuk genietbaarder. Ik denk dat ik misschien de pech heb eerst The Expendables gekeken te hebben en vervolgens de verwachting heb dat Dolph wel vaker van zulke gave rollen speelt.

djelle
Haha denk het ook want Expendables is tot dusver de eerste en enige actieprent met hem die zo'n big budget toebedeelt kreeg. Zijn rol is daar inderdaad gaaf, maar er zijn volgens mij vast nog films voor je te vinden waar zijn rol je kan liggen op zich heeft dat niet echt te zien met budget (bovendien worden na het bekijken van die gasten hun eerdere projecten de personages in Expendables nog toffer normaal gezien, je vat de knipogen sneller).

Vroeger speelde hij zeker in minstens even leuke (of in jou opzicht bekeken misschien idd betere) zoals Showdown in Little Tokyo, Red Scorpion of Dark Angel. Maar, net zoals nu, zaten er ook enkele mindere of ronduit slechte tussen (Cover Up bv of Joshua Tree).

avatar van RuudC
Daar noem je wel interessante voorbeelden. Red Scorpion heb ik afgelopen weekend gekocht en van Showdown heb ik goede herinneringen. Sowieso ook vanwege Brandon Lee ben ik wel geïnteresseerd.

avatar van Lennert
Masters Of The Universe is natuurlijk ook erg gaaf in een bepaald opzicht , terwijl Men Of War voor mij de beste mercenary actiefilm ooit is.

Verder heeft hij in zijn DTV wat mij betreft in de vorm van The Shooter ook een goeie actie/thriller gemaakt en is Sweepers door de soundtrack, omgeving en actie ook vrij bevredigend. Mijdt gewoon in ieder geval Retrograde, dan ga je niet zo snel de fout in qua wat er hier in Nederland te vinden is.

avatar van xxERWINxx
Redelijke actiefilm over een vrouw die moet trouwen met de generaal, alleen die generaal heeft haar vader vermoord en moet Dolph Lundgren haar helpen.
veel actie en gevechten / explosies, soms beetje eentonig.
niet slecht, maar ook niet echt heel goed.

avatar van Metalfist
All men are killers. He just made me a good one

Met Bridge of Dragons ben ik aan de laatste film gekomen van het rijtje Lundgren DVDs dat ik een aantal jaar geleden kocht op een rommelmarkt. Een reeks met hoogtes en laagtes en om de een of andere reden was deze film er één die me niet echt meteen aansprak. Vooral omdat me dit eigenlijk wat een slap aftreksel bleek te zijn van Men of War en dat vond ik meteen ook niet één van Lundgren's beste films. Ik had echter nog wel eens zin in een ouderwets vechtfilmpje en dan toch eens hier voor gaan zitten.

En dan sla ik me voor het hoofd dat ik hier niet eerder aan ben begonnen. Met Men of War heeft dit niet zo erg veel te maken en dit is gewoon een sfeervol verhaaltje van een stel rebellen tegen een nieuwe dictator. In het midden van de twee kampen zit het personage van Lundgren die uiteraard verliefd wordt op een bekoorlijke dame die de kant van de rebellen kiest en tegelijkertijd moet hij ook de dictator te vriend houden. Heel het plot is niet al te origineel, maar ik vind dat bij dit soort films nooit echt storend. Wat wel belangrijk is, is dat de film op zijn 90 minuten nergens inzakt en zelfs een paar erg leuke scènes bevat. De stokgevechten zijn sowieso al cool, maar de overdreven gevechten geven dit een extra charme. Personages vliegen werkelijk bij elke shot, trap of klop meters ver waardoor dit een soort van kung fu vibe kreeg. Tof!

Lundgren blijft Lundgren en Lundgren blijft cool. Heerlijk stoïcijns, qua fysiek op zijn hoogtepunt en nog een aantal leuke one-liners. Blijft toch een acteur die dit soort films naar een hoger niveau kan tillen en al helemaal als hij een nog wat degelijke cast ter beschikking krijgt. Cary-Hiroyuki Tagawa wordt weer herenigd met de Zweedse acteur (nadat ze samen met Brandon Lee Showdown in Little Tokyo nog wat beter hadden gemaakt) en dat blijft toch een geweldige slechterik. Die smoel alleen al is goud waard. Fijne vrouwelijke input ook nog met Valerie Chow, die om de een of andere reden gecrediteerd werd onder de naam Rachel Shane, en die een fijne chemie heeft met Lundgren.

Weinig op aan te merken, op voorwaarde dat je wat open staat voor het genre. Lundgren heeft grotere rommel in zijn carrière gemaakt (kuch Retrograde kuch) en hier lijkt hij erg veel plezier te beleven. Blijft een imponerend figuur en al helemaal wanneer hij nog zo'n Tagawa tegenover zich krijgt.