• 10.609 nieuwsartikelen

Bridge of Dragons (1999)

Actie / Sciencefiction | 92 minuten

Genre: Actie / Sciencefiction

Geregisseerd door: Isaac Florentine

Met onder meer: Dolph Lundgren, Cary-Hiroyuki Tagawa en Valerie Chow

Gesproken taal: Engels

Plot Bridge of Dragons

"No Reasons! No Rules! No Submission! No Mercy!"

In de nasleep van een oorlog strijden twee overgebleven volkeren tegen elkaar, die de populatie voorgoed uit dreigen te roeien. Al sinds zijn jonge jaren vecht Warchild tegen de vijand, maar nu begint hij aan het doel van de strijd te twijfelen. Warchild wordt op een missie gestuurd om een vijandelijk depot te vernietigen. Hij keert terug naar zijn meerderen en weigert nog te doden op hun bevel. Hierdoor wordt hij een serieuze bedreiging en wordt er een moordenaar achter hem aan gestuurd.

logo tmdbimage

avatar van Lennert

Lennert

Masters Of The Universe is natuurlijk ook erg gaaf in een bepaald opzicht , terwijl Men Of War voor mij de beste mercenary actiefilm ooit is.

Verder heeft hij in zijn DTV wat mij betreft in de vorm van The Shooter ook een goeie actie/thriller gemaakt en is Sweepers door de soundtrack, omgeving en actie ook vrij bevredigend. Mijdt gewoon in ieder geval Retrograde, dan ga je niet zo snel de fout in qua wat er hier in Nederland te vinden is.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Redelijke actiefilm over een vrouw die moet trouwen met de generaal, alleen die generaal heeft haar vader vermoord en moet Dolph Lundgren haar helpen.

veel actie en gevechten / explosies, soms beetje eentonig.

niet slecht, maar ook niet echt heel goed.

avatar van Metalfist

Metalfist

All men are killers. He just made me a good one

Met Bridge of Dragons ben ik aan de laatste film gekomen van het rijtje Lundgren DVDs dat ik een aantal jaar geleden kocht op een rommelmarkt. Een reeks met hoogtes en laagtes en om de een of andere reden was deze film er één die me niet echt meteen aansprak. Vooral omdat me dit eigenlijk wat een slap aftreksel bleek te zijn van Men of War en dat vond ik meteen ook niet één van Lundgren's beste films. Ik had echter nog wel eens zin in een ouderwets vechtfilmpje en dan toch eens hier voor gaan zitten.

En dan sla ik me voor het hoofd dat ik hier niet eerder aan ben begonnen. Met Men of War heeft dit niet zo erg veel te maken en dit is gewoon een sfeervol verhaaltje van een stel rebellen tegen een nieuwe dictator. In het midden van de twee kampen zit het personage van Lundgren die uiteraard verliefd wordt op een bekoorlijke dame die de kant van de rebellen kiest en tegelijkertijd moet hij ook de dictator te vriend houden. Heel het plot is niet al te origineel, maar ik vind dat bij dit soort films nooit echt storend. Wat wel belangrijk is, is dat de film op zijn 90 minuten nergens inzakt en zelfs een paar erg leuke scènes bevat. De stokgevechten zijn sowieso al cool, maar de overdreven gevechten geven dit een extra charme. Personages vliegen werkelijk bij elke shot, trap of klop meters ver waardoor dit een soort van kung fu vibe kreeg. Tof!

Lundgren blijft Lundgren en Lundgren blijft cool. Heerlijk stoïcijns, qua fysiek op zijn hoogtepunt en nog een aantal leuke one-liners. Blijft toch een acteur die dit soort films naar een hoger niveau kan tillen en al helemaal als hij een nog wat degelijke cast ter beschikking krijgt. Cary-Hiroyuki Tagawa wordt weer herenigd met de Zweedse acteur (nadat ze samen met Brandon Lee Showdown in Little Tokyo nog wat beter hadden gemaakt) en dat blijft toch een geweldige slechterik. Die smoel alleen al is goud waard. Fijne vrouwelijke input ook nog met Valerie Chow, die om de een of andere reden gecrediteerd werd onder de naam Rachel Shane, en die een fijne chemie heeft met Lundgren.

Weinig op aan te merken, op voorwaarde dat je wat open staat voor het genre. Lundgren heeft grotere rommel in zijn carrière gemaakt (kuch Retrograde kuch) en hier lijkt hij erg veel plezier te beleven. Blijft een imponerend figuur en al helemaal wanneer hij nog zo'n Tagawa tegenover zich krijgt.

avatar van Lebarron

Lebarron

Bridge of Dragons speelt zich af in een post-apocalyptische wereld. De huurling Warchild(Lundgren) vecht namens de wrede Generaal Ruechang(Cary Hiroyuki Tagawa). Ruechang heeft de koning gedood en wil de macht overnemen door met diens dochter prinses Halo(Valerie Chow) te trouwen. Prinses Halo loopt daarop weg en Ruechang stuurt Warchild achter haar aan om haar bij hem terug te brengen.

De film is een curieuze mix tussen een moderne oorlogsactiefilm en een sprookje. Twee genres die nou niet direct compatible lijken maar gek genoeg werkt het wel in deze film. Lundgren zet gewoon een prima acteerprestatie neer. Zijn personage lijkt veel op Nick Gunnar uit Men of War maar dan meer recht-toe-recht-aan waardoor het allemaal net wat beter loopt. Cary Hiroyuki Tagawa speelt weer eens een heerlijke bad guy die mij erg deed denken aan M. Bison uit Streetfighter. Valerie Chow speelt de mooie prinses die ook een stoere dame die haar mannetje staat is. Beetje vergelijkbaar met Co Bao uit First Blood II.

Bridge of Dragons is een prima actiesprookje met een uitstekende Lundgren en Tagawa in de hoofdrollen.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima film met veel actie en gevechten, kijkt lekker weg.

avatar van Kondoro

Kondoro

"All men are killers. He just made me a good one.”

Dit is een typisch jaren negentig actieprent die eigenlijk volledig volgens het boekje werkt, en wederom slaagt men er wel weer in. Overigens wil ik er gelijk bij zeggen, dat dit uiteraard geen hoogstaande film is maar, je hem (net zoals ik heb gedaan) op moet zetten als heerlijk tussendoortje, dan komt deze film pas echt tot zijn recht. Qua actie valt er niet veel te discussiëren lijkt me. Het is typisch én heel erg cliché maar, ó zo lekker. Geinig dat iedereen echt heel veel moet schieten maar niks raakt, en Dolph eigenlijk niet eens hoeft te mikken maar wel iedereen neerschiet. Dan weet je dat je een goede film aan het kijken bent. Overigens barst deze films uiteraard van de cliché's, iets wat je ook wel kan verwachten denk ik zo langzamerhand.

Mijn enige punt was toch wel het verhaal, waar ik niet echt van heb kunnen genieten. Ik vond het gewoon niet heel boeiend, te simpel en ook maar heel matig uitgewerkt. Iets waar de film in mijn ogen een tikkeltje sterker in mocht zijn maar, het helaas niet mocht baten. Overigens vond ik het wel heel grappig dat de soldaten van General Ruechang in uitrustingen rondliepen van het Duitse leger tijdens het derde rijk. Helaas komt dat wel over als luiheid want het was net iets te simpel maar, wel een leuke toevoeging. Overigens heeft Florentine meer van dit soort kenmerkende objecten toegevoegd aan de film, kijk maar naar de vaandels bijvoorbeeld. Ook wel typisch dat de voertuigen de cijfers '666’ droegen. Van die toevoegingen die eigenlijk direct op vallen.

Al om al wel een vermakelijke actie prent, zeker niet Dolph's beste werk maar, eentje die wel makkelijk wegkijkt en dat doet deze film goed. Nergens verveelt het echt, en de film duurt aanzienlijk kort dus het kijkt fijn weg. Acteerwerk van Dolph maar, ook de generaal en Halo was prima, niks op aan te merken. En dat maakt deze film toch een leuke zit.

avatar van eka81

eka81

Goed gedaan met laag budget, vermakelijk, actie goed verzorgd geduurd de hele film. Lundgren en Tagawa spelen goed en zijn aan elkaar gewaagd 4*