• 11.763 nieuwsartikelen

Met onder meer: Ward Kerremans, Sallie Harmsen en Johan Leysen

Gesproken taal: Nederlands

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Noise

De succesvolle influencer Matt heeft net een zoontje gekregen. Wanneer Matt met zijn gezin nabij zijn dementerende vader verhuist, stuit hij op duistere familiegeheimen. Hij gaat op onderzoek uit, maar zijn vrouw Liv maakt zich ernstige zorgen en doet er alles aan om Matt niet te verliezen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

robertinho

Ik weet dat ik met m'n tijd mee moet gaan, maar begint 'influencer' niet een beetje een overgerepresenteerde beroepsgroep in films te worden?

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Een nieuwe Belgische/ Nederlandse productie op Netflix. Ik ben benieuwd. Niet dat ik er veel van verwacht, maar er wordt hier en daar toch wel wat publiciteit aan besteed. De cast is alvast niet min.

scorsese

• 11963 berichten

Goeie film over een man die met zijn vrouw en kind zijn ouderlijk huis betrekt. Een goeie mix tussen thriller en drama waarin het mysterie zich heel langzaam ontvouwt. Alhoewel de spanning niet overal even goed wordt vastgehouden, zakt het toch nergens echt in (de film duurt dan ook niet te lang). Goed acteerwerk van de gehele cast.

robertinho

Bijzonder matig. Nul spanning, nul mysterie, niks. En waar is Timme gebleven? Wat was dat voor los eindje?

avatar van umbra

umbra

Film gaf me vooral een ongemakkelijk gevoel, met oa die huilende baby nzo, kan echt niet tegen dat geluid en dan in zo'n aanwezige mate en de karakters waar ik me aan ergerde, oa Matt (Ward Kerremans) en die vd biowinkel en slagerij, mja maakte het best zeer moeilijke zit voor mij, echt té enerverend. Liv (Sallie Harmsen) viel nog beste mee. Een psychologisch drama, moet er vrijwel boenk opzitten en me volledig meenemen, miste ik hier volledig. Voor mij duidelijk gebuisd.

avatar van Draconia

Draconia

weinig spanning, veel babygehuil. Had beter gekund

avatar van Night owl

Night owl

Steeds als je denkt van: nu gaat het interessant of spannend worden, zakt 't weer in. Heel jammer.
Veel te traag en herhalend en daarna weer te beknopt, afgeraffeld en onduidelijk. Constant babygehuil.
Er had echt potentieel in gezeten, maar niet goed uitgevoerd. Te weinig ontknopingen en antwoorden over de fabriek ook, enz. Maar blijkbaar zat dat ook allemaal in zijn hoofd.

Verder een slappe soortgenoot van de veeel betere serie Tabula Rasa.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Oei, dit is inderdaad niet te best. Vrij slordige thriller die van zichzelf niet weet waar het heen wil gaan. Start belovend, maar is grotendeels gebaseerd op gebakken lucht. Bepaalde scènes en gebeurtenissen worden zodanig opgeblazen dat ze er geen weg mee weten met als resultaat dat de kijker ontgoocheld afdruipt.

Een film met veel losse eindjes waar geen antwoorden op komen. Het enige wat verklaard wordt, is het feit dat de moeder van Matthias leed aan een erfelijke psychotische ziekte. Dat kan het gedrag en de hallucinaties van Matthias verklaren. Maar het komt allemaal zo plots dat het lachwekkend wordt. De baby is ook irritant en heeft geen doel. Het gedrag van Matthias is ruimer dan wat slaaptekort. Stel je voor …

Vreemde personages allemaal in dat dorp. Veel mysterie (als je het al zo kan noemen) dat er niet is. Enkel Pol en Liv vond ik aangenaam om naar te kijken. De rest was matig.

avatar van bjerik76

bjerik76

had allemaal veel mysterieuzer kunnen zijn.

Film kwam wat traag op gang , maar kwam nergens echt tot een uitspatting.

avatar van Robson1968

Robson1968

Telkens hoopte je dat het ergens spannend of op z'n minst intrigerend zou worden, maar helaas. Ondanks het goede acteerwerk, kwam de film niet uit de verf. Dat het dorp niet zo gecharmeerd is van de familie had beter uitgelicht kunnen worden. Dat Liv zo uitvalt tegen die bioboerin is ook heel vreemd gezien het voorgaande. En zo zijn er nog meer van die rare uitspraken en wendingen. Voor mij in ieder geval weggegooide tijd. En dan dat irritante gehuil. Je zou bijna gaan denken dat hij die baby nog wat aan gaat doen, wat de film in een andere dimensie had kunnen brengen. Maar helaas....

avatar van lang pee

lang pee

• 1978 berichten

Nog maar eens een gedrocht van een Belgische film, echt niet te doen. Je mag een film niet beoordelen als je hem uitzet voor hij gedaan is, maar ik heb het toch gedaan, dit was niet te houden zo slecht, daar moet je moeite voor doen, wat een ellende

avatar van charmie

charmie

Wat is dat toch met gesproken Nederlands/Vlaams in films. Ik kan er de vinger maar niet op leggen, maar het klinkt gewoon van geen kant. Nooit. Men leest teksten op, lijkt het wel, en dan ook nog niet eens op locatie, maar ergens in een studio ver daarvandaan. Het geluidsvolume varieert ook niet; het is één monotone dreun. Met die handicap was het voor mij niet mogelijk dit drama uit te zitten. Stiekem nog even doorgespoeld naar de laatste tien minuten, maar ik kreeg niet de indruk dat ik veel gemist heb.

avatar van Flitskikker

Flitskikker

Is deze nog slechter dan The Takeover?

Flitskikker schreef:

Is deze nog slechter dan The Takeover?

Mwah, ander type film. Deze neemt zichzelf wat serieuzer. Er zitten wat leuke probeersels in, maar het komt niet zo lekker uit de verf.

avatar van Ivodka

Ivodka

Matige film. Nul spanning. Typisch Nederlands.

avatar van princesspeach

princesspeach

Nou, irritante film. Kwam die net lekker opgang en dan gaat het bergafwaarts. Babygehuul elke tien minuten was ook super vervelend.

avatar van misterdhdh

misterdhdh

Zeer martige film die precies niet weet waar het naartoe moet met het verhaal. Acteerwerk is degelijk maar de film zelf kon beter. Net als je denkt nu gaat het verhaal echt de goede kant op, dan valt het weer in en blijf je teleurgesteld achter. Niet alle karakters hadden een meerwaarde zoals die slagersvrouw. En op het einde blijf je met een aantal vragen zitten zoals hoe het afloopt met Timme, wat ik trouwens een verschrikkelijk personage vond. Geen film die ik me zal blijven herinneren. Heb wel al veel slechter gezien. 2/5

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Saaiste nikszeggende film die ik in tijden heb gezien. Vervelend om naar te kijken en enorm saai. Netflix noemt dit een thrilller maar komt niet eens in de buurt

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Idd niet de beste film, maar nog best genietbaar.

Zeker het wazige sfeertje spreekt mij dan weer wel aan.

avatar van SchorrieMorrie

SchorrieMorrie

Het grootste mysterie is : waar heb ik eigenlijk naar gekeken? Er blijven zoveel vragen onbeantwoord dat het erg onbevredigend is.

avatar van mrklm

mrklm

Kort na de geboorte van hun eerste kind nemen succesvol vlogger Matthias [Ward Kerremans] en banketbakker Liv [Sallie Harmsen] hun intrek in het Matthias’ ouderlijk huis. Hun relatie komt op gespannen voet te staan door het grillige gedrag van Matthias dat mede voorkomt uit een toenemende gevoeligheid voor geluiden. Niet handig met een baby in huis natuurlijk. Terwijl Liv er het beste van probeert te maken, bijt Matthias zich vast in onderzoek naar het schimmige verleden van het chemisch bedrijf waar zijn vader [Johan Leysen] directeur van was, maar daardoor gaat hij zich nog vreemder gedragen. Geypens weet in de eerste helft een sfeer op te bouwen die doet vermoeden dat we met een niet onverdienstelijke variant op The Shining te maken hebben. Het lijkt er lange tijd op dat deze Vlaams-Nederlandse productie een spannende ontknoping krijgt. Maar Geypens en co-scenaristen Robin Kerremans en Hasse Steenssens kiezen voor een melodramatisch slot die je doet afvragen wat het nut was van de sfeeropbouw.

avatar van filmkul

filmkul

• 1976 berichten
  • 1936 stemmen

Matige thriller. Het verhaal is wat vreemd en levert een flink aantal vraagtekens. Het lijkt echt verzonnen te zijn om er een aantal voorbedachte scenes in kwijt te kunnen. De film hangt dan ook wat als los zand aan elkaar. Je vraagt je als kijker ook af waarom dingen gebeuren. Echt spannend wordt het daarom ook niet, soms zelf lichtelijk lachwekkend. Het acteerwerk is verder in orde en visueel kan er mee door. 2.0

avatar van nadrin

nadrin

Nee jammer niet goed

avatar van Brain on fire

Brain on fire

Ik heb altijd respect voor de tijd en energie die in een film gestoken wordt. Op grond daarvan zou ik elke film minimaal 3 sterren gunnen........ maar ojee, wat kom je hier moeilijk doorheen.

De film is zo verschrikkelijk traag. Ik heb ook het idee dat er veel inspiratie komt uit Amerikaanse films, maar t pakt allemaal niet goed uit.

Door de vreemde personages heb je ook vreemde dialogen. De spanning moet van de muziekeffecten komen helaas.

Had ik al genoemd dat de film enorm traag is?

Nee, jammer dit!