• 11.256 nieuwsartikelen

Met onder meer: Millie Bobby Brown, Angela Bassett en Robin Wright

Gesproken taal: Engels

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Damsel

"This is not a fairytale."

Een plichtsgetrouwe jonkvrouw, Elodie genaamd, trouwt met een aantrekkelijke prins. Ze ontdekt echter dat de koninklijke familie haar als offer heeft geronseld om een oude schuld af te lossen en wordt in een grot gegooid. Vervolgens zal ze op haar verstand en wilskracht vertrouwen om te overleven.

Alle Media

avatar van Waverick

Waverick

Niet slecht, maar ik had er iets meer van verwacht. Special effects waren onder de maat en de draak vond ik niet zo eng.

avatar van Soulman 1965

Soulman 1965

Net DAMSEL gezien,had al een aantal slechte reviews gelezen ,iets waar ik trouwens weinig aandacht aan besteed,ik oordeel liever zelf,en ben blij want DAMSEL is voor mij een mooie spannende film mooie special effects,knap geacteerd en heb zelfs eens een kippenvel momentje gehad,ik weet smaken verschillen maar voor en mijn zoon was hij TOP,er worden veel slechter films afgeleverd

avatar van teigertje

teigertje

• 2023 berichten

Wat een verassing deze film. !

Spannend en bij vlagen ontroerend.

Een mooi gemaakte film, wel als er een minpuntje genoemd moet worden.

Iets teveel Cgi maar de film op zich en ook het verhaal is boeiend.

De draak is mooi gemaakt.

Ook de film muziek waar ook de wereld beroemde film componist aan heeft meegewerkt, is mooi.

En de jonge dame gespeeld door Millie Bobby Brown bekend van ook haar rol in Enola Holmes waar zei verassend goed speelde.

De cast speelt prima in deze film.

En wat zij ook weer presenteert in deze film.

Vanaf de start begint deze film, gelijk pakkend en deze kracht behoud deze film.

En steeds naarmate de film volgt, spannender en verrassender wordt

Met een mooi verhaal.

Ook is de film sfeervol gemaakt.

Een zeer geslaagde film.

avatar van james_cameron

james_cameron

Leuk duister sprookje, aantrekkelijk in beeld gebracht en voorzien van een leuke cast. Millie Bobby Brown doet het prima in de hoofdrol. Het middenstuk is een beetje langdradig en de finale wordt afgeraffeld, maar afgezien daarvan biedt Damsel aangenaam vermaak. De stem van de draak had beter gekund maar visueel ziet deze er tot in de puntjes verzorgd uit.

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

De film kent drie delen. Een begin dat een beetje kinderlijk aandoet (of een leuk verkleedfeestje met net iets te fleurige kleding om geloofwaardig te blijven), een middenstuk in een grot dat echt veel te lang duurt en een einde dat me al niet meer heel erg kon boeien. An sich waardeer ik wel dat deze film eens wat anders is alleen werkte het voor mij niet. Milly Bobby Brown doet ook te veel met haar gezicht en neigt op die manier naar iets te theatraal acteren. 1,5*.

avatar van AardeWerk

AardeWerk

Ik hou wel van een goede fantasyfilm. O er zijn echt wel veel betere in dit genre, maar ik kon toch wel genieten van deze.

avatar van movie freak84

movie freak84

Leuke fantasie film. Kijkt lekker weg. Het verhaal is redelijk simpel maar wel goed uitgewerkt, de draak ziet er fantastisch uit. Was even schakelen, als ik naar millie kijk denk ik meteen aan eleven uit stranger things haha. Maar goed ze deed het meer dan goed en de rest was ook prima qua acteerwerk. Vind het nog steeds jammer dat je geen halve cijfers kan geven want dit is voor mij eerder een 6.5. Dus voordeel van de twijfel een 7 bij deze. Geen topper maar kijkt zeker lekker weg als je van avonturen/fantasie houd.

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Als je een kreunfilter op Milly Bobby Brown kan toepassen dan zou ik dat doen. Want dat gekreun daar was ik halverwege de film echt klaar mee.

Verder best leuk om even te kijken op een door de weekse avond. Spannender kan ik het niet maken.

avatar van Goldie63

Goldie63

davidov schreef:

Touché

Sportief

avatar van soom

soom

Grappig om Robin Wright (Princess Bride) als koningin te zien. Jaja, van (sommige) rollen kom je nooit (meer) los/af...

Aardig, maar hoe goed Millie ook is, er mist iets. Geen idee wat precies, misschien gewoon een bepaalde drenkeling uhm sprankel(ing)..

Die draak zag er natuurlijk ook uit of 'ie van plastic was gemaakt. Misschien is dat het wat mist, de afwerking kan beter?

avatar van omniesbonsai

omniesbonsai

3 sterren is goed

4 sterren zeer goed

5 sterren meesterwerk

Visueel heel mooi

Muziek is sfeervol

Goede casting en goed geacteerd

Millie is natuurlijk erg mooi,leuk en charismatisch dynamisch

Soms brute meedogenloze actie scènes

Die larven die licht geven en genezende kracht hebben is mooi en magisch gedaan

Het einde is wat abrupt meedogenloze wraak en had beter uitgewerkt kunnen worden

avatar van Hansopje

Hansopje

Kliko_Green schreef:

Precies dit was de grootste ergernis aan de film. Niet te harden dat continue gekreun. Heb flinke stukken film zonder geluid gekeken.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Ging deze film met totaal geen verwachtingen kijken, maar viel mij toch erg mee . Verhaal is wel oke , beetje simpel , maar goed . Acteer werk prima dat samen met de muziek goed cobineerde . Sfeertje in de grot was goed en de draak zag er echt stukken beter uit dan ik vooraf had verwacht . Einde beetje slap . Net geen 3.5 voor mij , maar wel een fijn filmpje voor een avond .

avatar van Q Jones

Q Jones

Ik snap de negatieve reviews in de media niet zo. Ik vond het een vermakelijke filmpje met een goede rol van Brown. Wel had ze beter eerst met de draak kunnen praten dat bespaarde een hoop ellende

avatar van clubsport

clubsport

Dit was een betere titel geweest voor de film : How to Train Your Dragon To Smash The Patriarchy.

avatar van the new guy

the new guy

Ik las dat de film afgesabeld is door de recensenten, maar las ook dat het publiek wel enthousiast was. Dat laatste heeft me overtuigd de film toch te kijken. Blij toe! Heb me verrassend goed vermaakt met de film. Nergens is het echt onvoorspelbaar, maar het verhaal is zeker origineel te noemen.

avatar van macrobody

macrobody

Geen reet aan.

Kan er helaas niet teveel over uitweiden want alles wat ik schrijf wordt bestempeld als 'discussie uitlokken'.

avatar van filmkul

filmkul

• 1921 berichten
  • 1901 stemmen

Matig fantasie avontuur. Het verhaal stelt niet heel veel voor. De uitwerking had beter gekund. Het begin is redelijk taai en het duurt net iets te lang voor het verhaal vorm begint te krijgen. Daarna komt de film lekker op gang maar helaas duurt het middenstuk te lang en wordt de film wat saai. Het einde is wat afgeraffeld en doet er eigenlijk ook niet meer toe. Het acteerwerk is niet slecht maar Brown heeft een te modern gezicht voor dit soort film. Ook de make up helpt daar niet bij. Het ziet er ook allemaal net iets te gladjes uit voor periode waarin de film afspeelt. 2.5

avatar van bipolar

bipolar

Ik heb besloten niet zo vaak meer naar recensies te kijken voordat ik besluit een film die me goed lijkt te gaan zien. Zo ook deze. Wat een heerlijke avonturen-/fantasyfilm is dit! Millie Bobby Brown op haar best, goeie special effects, een valse koningin en nog een andere kwaaie draak. Weer ‘s een pareltje op Netflix.

avatar van margeb

margeb

Binnen het genre echt een toppertje!

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een leuke tiener fantasiefilm. Op zich zien we niks nieuws hier, maar het is anderzijds toch geen film van een franchise of zo. Er zit voldoende vaart in de film en de fantasie valt nog goed mee. Naast Stranger Things was ze in King Kong en Enola Holmes films te zien. Luchtige films als dit passen haar wel wat en ook hier doet ze het niet slecht. Al hoort ze met haar filmrollen nog lang niet tot de top als actrice. Maar dat kan nog komen. Damsel is luchtige entertainment, een aangename popcornfilm. Meer moet dat niet zijn.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik vond dit best wel een vermakelijke film. Gewoon een fijn wegkijkende sprookjes avontuur, of wat voor genre moet je hier aanplakken? Het zag er allemaal goed uit, en de draak was echt mooi gemaakt. Millie Bobby Brown die ik in "Stranger Things" niet graag zag acteren, doet het hier in "Damsel" best wel aardig. Het is ook een mooi meisje geworden. Toch onverwachts een prettig filmpje. Als je van "Snow White and the Huntsman" en "Jack the Giant Slayer" houd, dan moet je deze film beslist kijken.

avatar van milan90

milan90

Mijn dochter vond met name interessant dat Eleven uit Stranger Things de hoofdrol speelt. Leuke film, prima revenge movie en de special effects waren okay maar die draak was onder de maat en mist zijn schaduw in de film.

avatar van Mickey b

Mickey b

Fantasy, sprookjesachtig en duister. Heeft me aangenaam verrast. Grafisch mooi. Mille Bobby Brown doet het goed. Niet echt mijn voorkeur van genre, maar leuke filmavond gehad. Meer kan ik er niet over zeggen. 3,5*

avatar van mrklm

mrklm

Om uit de financiële problemen te komen, besluit Lord Bayford [Ray Winstone] zijn oudste dochter Elodie [Millie Bobby Brown] uit te huwelijken aan Henry [Nick Robinson], de prins van het rijke Aurea in ruil voor een riante bruidsschat. Elodies stiefmoeder [Angela Bassett] ruikt al onraad en terecht. Queen Isabelle [Robin Wright] laat haar beoogde schoondochter offeren aan een wraakzuchtige draak [stem: Shohreh Aghdashloo], maar Elodie gebruikt al haar intelligentie en doorzettingsvermogen om uit de klauwen (en de bek) van de draak te blijven. Vlotte avonturenfilm biedt een mooie, fysieke rol voor Brown en zet de traditionele rolpatronen van sprookjesverhalen lekker op zijn kop. De draak doet iets te nadrukkelijk denken aan Smaug uit Peter Jacksons The Hobbit-trilogie en de special effects laten hier en daar wat te wensen over, maar voor de niet al te veeleisende kijker is dit aangenaam amusement

avatar van jadolino

jadolino

Hansopje schreef:

Inderdaad. Wat een draak van een irritante gillende en kreunende film.

avatar van Richsdr

Richsdr

Geweldige film die nog veel beter had kunnen zijn als ze dat gekrijs eruit hadden gelaten

avatar van ibendb

ibendb

Ik kijk niet vaak trailers maar van deze Damsel had ik hem wel gezien. Jammer, want blijkbaar zit heel de film daarin verpakt. Het eerste deel zit je vooral te wachten tot madam in de put valt. Eenmaal ze daar zit kon ik niet wachten tot ze er weer uit was. Het was allemaal best veel maar tegelijkertijd zo weinig.

Milly Bobby Brown kan amper overtuigen als leading lady. Ze is nog steeds zo statisch en nergens geloofde ik dat ze een persoonlijke groei aan het ontwikkelen was. Gelukkig had ze met Shohreh Aghdashloo als de draak een goede tegenspeler. Het verhaal van het wezen is tragisch zorgt voor enige diepgang in de film. Jammer dat al de rest zo verschrikkelijk oppervlakkig blijft. Ook duurde het allemaal wat te lang voor mij. God mag weten wat Angela Basset in deze film deed. Haar personage werd ook extreem onderbenut. Het kwam vooral sullig over.

Het is niet verschrikkelijk maar ook nergens uitstekend. Jammer dat we met Netflix-producties vaak moeten settelen voor "goed genoeg". Graag wat meer oomph en minder womp womp.

avatar van Warning

Warning

Fantasy, duister sprookje.

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Het is niet dat elk filmjaar plat gebombardeerd wordt door fantasyfilms, dus als zo'n productie als deze dan op Netflix verschijnt wil ik dat (vaak tegen beter weten in) toch een kans geven. En uiteindelijk heb ik me er wel best mee geamuseerd, al is het zeker geen goede film. Sowieso sleept het eerste gedeelte van de film best hard, zonder dat er echt iets tofs of interessants gebeurt. De wereld leeft nooit en oogt in de meeste shots mooi maar fake. Het zoveelste voorbeeld dat CGI nooit zo'n geloofwaardige werelden zal creëeren als je met praktische effecten kan doen. Het is in dat eerste gedeelte eigenlijk gewoon een beetje een kinderlijke verkleedpartij, waarbij enkele goede acteurs zijn opgetrommeld om het geheel toch wat aanzien te geven. Onder de goede acteurs reken ik helaas niet Millie Bobby Brown. In seizoen 1 van Stranger Things was ik enorm grote fan van haar, maar dat potentieel heeft ze daarna toch nooit meer echt waargemaakt. Er ontbreekt iets bij haar waardoor ze met overtuiging en gemak een film kan dragen. Het komt geforceerd over.

Het middenstuk in de grot vond ik een stuk leuker en vermakelijker, wanneer het verandert in een avontuurlijk kat- en muisspelletje. Het wordt nooit echt goed en meeslepend, maar vanaf dat punt vond ik de film wel heel behapbaar om uit te kijken. Het eindgedeelte doet ook weinig, behalve dan Robin Wright die even mag schmieren. Dus; jammer dat de kwaliteit niet een stukje hoger lag, maar het fantasy-genre heeft ook wel al veel slechtere toevoegingen gezien dan Damsel. 2.5*.