• 8.670.597 stemmen

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Noel Diary

Auteur Jake Turner keert met Kerstmis terug naar zijn ouderlijk huis om de nalatenschap van zijn vervreemde moeder af te handelen. Daar stuit hij op een oud dagboek dat geheimen kan bevatten over zijn eigen verleden en dat van Rachel - een intrigerende jonge vrouw die op zoek is naar haar biologische moeder. Jake en Rachel beginnen samen aan een reis om hun verleden onder ogen te zien en een toekomst te ontdekken die totaal onverwacht is. Zal dit oude dagboek hun verleden en harten ontsluiten?

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van MSJ_msj

MSJ_msj

Hij begon nog wel leuk maar na 30 minuten toch maar af want het was echt te saai.

Ik snap niet waarom men zo vol lof is over deze film. Er is niks kerstigs aan, alleen het decor. Verder is het verhaal ook saai en somber. Ik ergerde me ook aan de wispelturige Rachel die soms haar mond niet kon houden, bijna met Jacob wilde kussen maar toch stopte omdat ze ging trouwen, vervolgens toch met hem ging dansen en een avontuurtje met hem had om hem op het laatst gewoon op een achterbakse en laffe manier met een gebroken hart achter te laten. En zichzelf een beetje met een brief proberen te excuseren. Daarna wilde ze weer met Alan verder en wees hem weer op een zielige manier af om op het laatst weer met een brede lach voor zijn deur te staan. Ik vond Jacob erg naïef. Dat hij haar alsnog hielp en overstag ging. Beetje het stigma de domme man en de vrouw die gewoon over hem heen loopt. Wat een droevig gebeuren. Ik had liever wat meer van de gebeurtenissen van de “ouders” van deze twee willen zien. Achteraf had ik hem beter niet kunnen kijken. Deze film is eigenlijk nog geen halve ster waard.

avatar van irem1978

irem1978

Prima Kerstfilm.

Met weinig verwachtingen begonnen met kijken en genoten ervan. Zoete feelgood movie, wat wil je nog meer?

avatar van Gish

Gish

Op het eerste gezicht een mooi gemaakte echte kerstfilm. Helaas gaat de scenarist het laatste half uur een paar keer behoorlijk in de fout en maakt hij of zij foute, onlogische keuzes, vooral rond de moeder van Rachel. Daardoor zakt de film tegen het einde weg in het rechterrijtje. Echt zo zonde, want qua cast, kerstsfeer en verhaal had dit zoveel beter kunnen zijn.

BBarbie

Een vroege Kerstfilm met een bouquetreeksverhaaltje dat alle clichés braafjes afcheckt. Als onschuldig tussendoortje niet goed, maar ook niet slecht.

avatar van mjk87

mjk87

Hele matige film. Matig acteerwerk, verhaaltje wel aardig maar weinig verrassend en zelfs qua kerstsfeer mist de film wat. De relatie tussen Jake en Rachel is op momentjes wel aardig neer gezet maar nu enkele dagen na de film heb ik al geen idee meer wat ik nu precies gezien heb. Echt niets is blijven hangen. 1,5*.

avatar van teigertje

teigertje

Deze kerst film, mag er zeker wezen.

Niet overdreven zoet sappig, maar toch beter als de trailer, doet vermoeden.

Best een mooie film, met twee bekende, inmiddels oudere film sterren komen voorbij,

James Remar en Bonnie Bedelia.

De hoofdrol spelers, spelen prima.

Ook de hond,in de film, is een mooie aanvulling.

Schattig en mooie hond,die de hoofdrol speler Justin Hartley vergezeld aan zijn zijde.

Best een geslaagde kerst film.

avatar van Collins

Collins

The Noel Diary is een kerstfilm die geen gebruik maakt van een lichtvoetig romcom scenario. Althans zo lijkt het. De film pakt in beginsel uit met serieuze thema‘s. De film vertelt van twee getraumatiseerde mensen die allebei op een bepaalde manier door hun ouders zijn verlaten. Er is hoop.

Echter, zodra de personages afdoende zijn geïntroduceerd verloopt het als vanouds. Het verhaal wringt zich in allerlei merkwaardige bochten om de beide personages nader tot elkaar te brengen. Meteen na de beginfase verliest de film vanwege die krampachtige constructie al aan geloofwaardigheid en is inleving een moeilijke opgave. Ik had het kunnen weten. De twee protagonisten zien er natuurlijk veel te aantrekkelijk uit om zich een film lang aan diepe melancholie te laven.

Eigenlijk moet je je daar niets van aantrekken. Je moet er boven staan. In romantische kerstfilms gebeuren nu eenmaal ongeloofwaardige dingen en zijn een gedegen verhaal en een gedegen inkleuring van de personages niet belangrijk. In dergelijke films is de charmante dynamiek tussen twee personages, die elkaar leuk vinden en vergezochte hordes moeten nemen om bij elkaar de liefde te vinden, veel belangrijker. Eerlijk is eerlijk. Het liefdeskoppel in The Noel Diary heeft een plezierige dynamiek.

Verder is er niet veel aan. Het verhaal wordt nogal fantasieloos verteld. De clichés zijn volop aanwezig. Alle gebeurtenissen zijn voorspelbaar en bevinden zich daarbij natuurlijk onder een kitscherige laag die heel obligaat voor ontroering moet zorgen. Het lukte me niet in het verhaal mee te gaan. Waarschijnlijk ben ik gewoon te cynisch om me door niet meer dan goedkoop sentiment en een gelukzalige afloop emotioneel te laten imponeren.

avatar van Katniss

Katniss

Kerstfilm, nee.. En ben ik de enige die had verwacht dat rachel naar haar moeder zou gaan? Titel past ook niet zo bij de film. Tenminste, the noel diary heeftme niet geboeid. Jake wel..

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Meh. Mierzoet en voorspelbaar. De cast kan er best mee door maar het verhaal is nogal cheesy. Niets nieuws onder de zon.

avatar van Black Math

Black Math

Een film die diepe thema's probeert aan te snijden, maar weinig om het lijf heeft. Er is niet echt een conflict in de film; voor ieders situatie valt wel begrip op te brengen en uiteindelijk brengen de karakters ook dit begrip op voor elkaar; het schuurt niet echt, waardoor het allemaal te makkelijk en sentimenteel aanvoelt. 1,5*.