• 8.352.733 stemmen

Geregisseerd door: Peter Weir

Met onder meer: Gérard Depardieu, Andie MacDowell en Bebe Neuwirth

Releasedatum: 19 april 1991

Plot Green Card

"The story of two people who got married, met and then fell in love."

Brontë Parrish, een geboren en getogen New Yorkse, heeft een droomappartement met aanpalende serre gevonden, maar de eigenaars willen alleen aan echtparen verhuren. De Fransman Georges Fauré krijgt een job aangeboden in de Verenigde Staten, maar moet daarvoor aan een verblijfsvergunning zien te geraken. Een wederzijdse vriend brengt de twee op het idee een verstandshuwelijk af te sluiten. Alles gaat goed tot de immigratiedienst onraad ruikt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Macmanus

Macmanus

avatar van FisherKing

FisherKing

Gewoon gigantisch leuke film met Gerard

avatar van sydney

sydney

Niet gezien. maar de interesse is in ieder geval opgewekt.

avatar van EmDee

EmDee

bRRRRRRRR enge neus.
Ik heb Barbara Streisand niet kunnen ontdekken in deze film.

avatar van FisherKing

FisherKing

Ja ik gelukkig ook niet: bbbrrh

avatar van Macmanus

Macmanus

Ik heb Barbara Streisand niet kunnen ontdekken in deze film.

Die enge neus van Gerard Depardieu.

avatar van empirekees

empirekees

Macmanus schreef:

bRRRRRRRR enge neus.

Leuke neus en leuke film, 3,5*!

avatar van mazdalfa

mazdalfa

Herinner me deze als een geslaagde comedy met goed samenspel tussen de non-actrice Macdowell en top-acteur Depardieu. Misschien nog maar eens kijken.

avatar van Moviestar

Moviestar

Verschrikkelijk! 0.5

Niet grappig, niet goed geacteerd, rommel.

avatar van E V

E V

Heel voorspelbaar, vond alleen dat pianospelen van George grappig, voor de rest van de film niet eens een glimlach.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Ik kon me niet echt inleven in deze film vanwege het tenenkrommende slechte acteerwerk van Macdowell. Voor een romantische komedie zat er ook weinig humor in. En het verhaal, beetje ongeloofwaardig. Maar na een vermoeiende dag is het een aardig wegkijkertje.

avatar van Yvetje

Yvetje

Ik heb me echt heel erg vermaakt tijdens het kijken van deze film. Voornamelijk door het ontzettend droge gedrag van Gerard. Ik vind hem echt super. Hij straalt natuurlijke humor uit. Dit geeft chemie. Zeker in deze film.

avatar van johnboer

johnboer

Twee keer gezien nu.Een heel erg slechte prestatie van MacDowell en (zoals altijd) een topprestatie van Depardieu.Hij zorgde wel degelijk voor de benodigde humor.De film is absoluut de moeite waard.Je moet wel van een romatische komedie houden.Zeker heel goed "te pruimen".Ben je een fan van Depardieu.Kijken maar.

Een 3,5 voor Gerard..Met een goede tegenspeelster was het een 4 geweest.

avatar van Boenga

Boenga

• 2087 berichten

johnboer schreef:

Een 3,5 voor Gerard

Wat mij betreft zelfs een 4 voor/door hem.

avatar van Malick

Malick

Hoewel de film vrij voorspelbaar was verveelde ik me geen moment. Waarbij ik vooral het spel van Gerard Depardieu enorm verrassend vond. Andie Macdowell leek een nogal een zeurende tante die niet helemaal in de film thuis leek te horen. Gerard Depardieu speelt een buitenlander die een verblijfsvergunning (Green Card) via een verstandshuwelijk regelt. Alleen ruikt de immigratiedienst enige vreemde luchtjes bij de twee. Natuurlijk komt alles op zijn pootjes terecht en ontstaat echte liefde tussen de twee. Geen verkeerde romantische komedie en ik vroeg me tijdens het kijken af of dit Gerard Depardieu debuut in Hollywood was?

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Top vermaak. Vooral Gerard!

avatar van juliasanne

juliasanne

van de reacties van sommige (personen) ontdek je wel dat je je niet moet laten beinvloeden door hun commentaren Wat een onzin wordt er geuit. Ik durf te wedden dat zeikfilms beter bij hen passen......Deze film is gewoon geweldig, en de acteerprestaties fantastisch. Wat de neus van Depardieu betreft, die past bij hem, een persoon om verliefd op te worden.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

LET OP: SPOILERS!

Het verhaal is kluchtig, voelt geforceerd aan, maar heeft toch ook zijn charmes op momenten - zoals hier eerder genoemd de scène met de piano bv., of de zijlijn met / insteek van de Green Guerrillas. Het acteerwerk is prima, maar toch kon ik weinig 'chemie' mee voelen, zoals wanneer ze die vakantiefoto's gaan maken (op zich een goed idee, dat wel)...

New York (o.a. de skyline) als backdrop, en meer precies een schitterend appartement, is wel weer ideaal, zoals bv. die scène dat Macdowell daar met de deur open in de keuken zit en de regen naar beneden stort.

Jammer, maar ik kan Weir hier echt geen overtuigende voldoende voor geven: 2,5*.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Had hier meer van verwacht, hij viel mi tegen. Ik vond de humor erg ver te zoeken. Gewoon een niemendalletje niet vervelend maar zeker geen top.

avatar van SturyNijmegen

SturyNijmegen

1 grote aanstellerij, dat Depardieu meespeelt maakte wel dat ik bleef kijken.

Maar da's dan ook het enige.

scorsese

Matige film waarin twee mensen met elkaar trouwen op papier met ieder hun eigen reden. Op zich een prima gegeven. Een romcom is dit niet echt te noemen, want daarvoor zit er te weinig com in (afgezien van een paar vermakelijke scenes). Gérard Depardieu zet zijn rol charmant neer in zijn Amerikaanse filmdebuut. Net geen 3.0 sterren voor deze mindere film van Peter Weir.