• 11.785 nieuwsartikelen

Met onder meer: Harry Styles, Emma Corrin en Gina McKee

Gesproken taal: Engels

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot My Policeman

"Let it take hold of you."

In Brighton in het jaar 1957 heeft de politieagent Tom Burgess een relatie met de lerares Marion. Tom valt echter op mannen, maar is genoodzaakt dit, omwille van wat de samenleving van hem verwacht, geheim te houden. Hij begint een verhouding met de museumcurator Patrick. Tom verdringt zijn ware gevoelens en trouwt uiteindelijk met Marion.

scorsese

• 11968 berichten

Matige film over een politieagent die er gelijktijdig een relatie met een vrouw en man op nahoudt. Een mooi verteld verhaal dat op zich ook prima is opgebouwd met lange flashbacks. Echter nogal traag en de personages en de driehoeksverhouding weten simpelweg niet echt te boeien. Slecht is het zeker niet te noemen, maar net te saai voor 3.0 sterren.

avatar van Katniss

Katniss

Moeilijke film in de vroegere jaren waar homoseksualiteit niet acceptabel was. Lijkt mij erg verwarrend om je eigen identiteit niet te kennen. Toch wel een belangrijke film om erover na te denken.

Bizar om Harry Styles erin te zien.

BBarbie

Drama dat vanuit het heden terugkijkt op een driehoeksverhouding in een tijd dat homoseksualiteit nog gezien werd als een perverse, maar geneesbare geestelijke afwijking. Dat verleden is een stuk spannender en dynamischer dan het sombere, tamelijk statische heden. Over het geheel genomen een nogal lijzige film zonder veel hoogte- of dieptepunten.

avatar van cornelis2

cornelis2

Een goed verteld verhaal over een belangrijk onderwerp: het maatschappelijk accepteren van homoseksualiteit. En die acceptatie bestaat nou ook nog niet zo heel erg lang. Er was die tijd, ook na WOII, nog dat dit in het verborgene moest plaats vinden en velen dachten dat men dit moest en kon genezen. De film laat je de twijfels bij mensen van toen meevoelen. Je eigen gevoelens laten prevaleren of je conformeren aan de maatschappelijk aanvaarde standaard. Goed verhaal, goed spel van de acteurs. En tja, de oude acteurs pasten qua uiterlijk niet op hun jongere voorgangers. En de muziekkeuze had m.i. beter gekund. Maar een goed en boeiend verteld filmverhaal blijft als mijn oordeel hangen.