• 8.662.729 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Troll

"Mountains will move."

Diep in het gebergte van Dovre zit al duizend jaar een trol gevangen. Als het gigantische wezen ontwaakt, vernietigt het woedende schepsel alles op zijn pad en nadert de hoofdstad van Noorwegen. De stedelingen hebben geen idee hoe ze iets moeten stoppen waarvan ze dachten dat het alleen in de Noorse folklore bestond. Een bonte groep dappere mensen komt daaropvolgend samen om te voorkomen dat er nog meer dodelijke verwoestingen worden aangericht door de grote trol.

Tobias Tidemann

Statsminister Berit Moberg

Forsvarsminister Frederick Markussen

Forsvarssjef General Sverre Lunde

Hoffsjef Rikard Sinding

Alle Media

avatar van Peterjj

Peterjj

Ongelooflijk. Hoe kun je met zo’n enorm budget zo’n prutswerk maken.

Nergens origineel, nergens verrassend. Zo kunnen er nog duizend films gemaakt worden van andere

Monsters of figuren. Waardeloos!

Deze film zal nooit geen 4 sterren gemiddeld gaan halen. Op zich mooi gemaakt alleen tsja,... ik denk dat er in de hele film maar 1 scène in zit die ik nog niet in een andere film heb gezien. Heb 'm wel afgekeken maar meer als 2,5 sterren kan ik 'm niet geven. Wel goed dat ze de boodschap meegeven dat de mensheid nog steeds bezig is met het kapot maken van onze mooie aardbol. Net zoals deze site bezig is om zichzelf steeds lelijker te maken door de overkill aan advertenties.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Mooi gemaakt en ik heb ervan genoten, en dat is de bedoeling van een film.

avatar van clubsport

clubsport

standaard monster verhaaltje zoals king kong en godzilla maar dan wat kleinschaliger , niks mis mee gewoon leuk popcornvermaak , niks meer niks minder .

De effecten zijn prima gedaan en gelukkig geen overdaad aan game CGI neppigheid .

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Bij vlagen behoorlijk debiel. Wat me nog het meest stoort is dat het een zuivere kopie is van de blockbuster op Emmerichs wijze, zonder enige eigen toevoeging. De personages eerst : de wetenschapper, de politiek adviseur, dat blond hackertje dat stiekem haar bazen tegenwerkt. Allemaal al eerder gezien. Dan de verplichte militaire bullshit, de papa-dochter momentjes, de extremist die atoomwapens wil inzetten etc. Vervang Godzilla door een Troll, en je hebt minstens een even goede film, moeten de makers gedacht hebben.

Het kan niet altijd bingo zijn voor Uthaug na een meer dan geslaagde Tomb Raider film (3,5*) maar hier zag ik weinig creativiteit. Neem die motiverende speech op zijn Independence Day... Dat is leuk als die militairen vooraf zwaar hebben afgezien en tweederde van hun strijdkrachten zijn verloren, maar hier zijn er slechts een handvol gesneuveld en voelt zo'n speech lachwekkend aan. Afgezien van enkele goede special effects mis je niet veel als je deze film niet ziet.

avatar van AniSter

AniSter

Absurd verhaal maar een geweldig filmspektakel à la Jurassic Parc en King Kong. Bekende Noorse cast die het prima deed, mooie omgeving, goede muziek en prima CGI. Puur entertainment met af en toe nog wat leuk gebrachte humor.

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Natuurlijk heb je bij dit soort films vaak het kind/vader plotje maar als je dat even wegdenkt heb je gewoon een prima film. De eerste scène met de troll blijft fantastisch wanneer hij zijn ogen open doet. Maar ook verder in de film vond ik de scènes met de troll erg goed. Niks cheaps aan. Ik kijk in het vervolg toch iets anders naar de bergen

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag bekeken, vond hem wel vermakelijk om te zien, maar verder niet echt hoogstaand en had er meer van verwacht.

Als je ''Godzilla'' gewend bent is dit niets en ook een herhaling van zetten, soms oogde deze zelfs wat saai en nooit echt spannend.

Alles was netjes binnen de lijntjes in deze film, toch is deze zeker niet slecht, want het monster en de natuurbeelden waren mooi gemaakt.

avatar van Noodless

Noodless

Och ja, we hebben het allemaal al wel eens gezien want heel wat gelijkaardige scènes van King Kong passeren. Alleen is het nu een reusachtige trol uit steen. Wel mooi gemaakt en niet te veel geleuter in de film. Actie genoeg en dat al van in het begin. Het mysterie wat voor een wezen het is en hoe de trol eruit ziet, wordt al snel prijs gegeven. Wel jammer van het te gemakkelijke einde. Maar er zit genoeg vaart in de film en qua entertainment valt er niet te klagen. 7/10