• 8.484.957 stemmen

Geregisseerd door: Brandon Camp

Met onder meer: Susanna Skaggs, Tobia De Angelis en Owen McDonnell

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Love & Gelato

Lina brengt de zomer door in Toscane, maar ze is niet in de stemming voor de beroemde zonneschijn en het sprookjesachtige landschap van Italië. Ze is er alleen maar omdat het haar moeders laatste wens was dat ze haar vader zou leren kennen. Maar welke vader is nou zestien jaar lang uit beeld? Het enige dat Lina wil is terug naar huis gaan. Maar dan krijgt ze een dagboek dat haar moeder had bijgehouden toen ze in Italië woonde. Plotseling ontdekt Lina een magische wereld van geheime romances, kunst en verborgen bakkerijen.

imageimageimage

avatar van m1701

m1701

Was best een aardige film.

Niks nieuws maar toch een fijne film

avatar van Gish

Gish

Na het overlijden van haar moeder vertrekt hoofdpersoon Lina alleen naar Rome om de reis te maken die zij eigenlijk samen met haar moeder zou maken. Het oude dagboek van haar moeder geeft haar nieuwe inzichten, ze leert haar moeder en zichzelf beter kennen en ontdekken. Rome is als altijd prachtig, de gelato heerlijk en de onvermijdelijke liefde voorspelbaar maar lief. Susanna Skaggs speelt Lina met verve en geeft deze Netflix original een extra zetje in de juiste richting. Love and gelato is verre van perfect, maar prima voor een leuke filmavond.

avatar van soom

soom

Heerlijk! Smakelijk hoor. Zowel Lorenzo als Alessandro zijn interessant, hoofdpersonage Lina is redelijk. Wat vooral de show steelt is natuurlijk Rome. Zo heerlijk om daar rond te wandelen. Dat stel ik me tenminste voor, ik kan niet wachten om daar nu linea recta meteen naar toe te gaan!

avatar van Gish

Gish

soom schreef:

Als je van Rome wil gaan houden, kijk dan ook naar La Grande Bellezza uit 2013. Qua stadsbeelden onovertroffen. Wel veel oude mensen