• 8.662.704 stemmen

Met onder meer: Rainey Qualley, Jake Horowitz en Vincent Gallo

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Shut In

"The will to live is found within."

Terwijl ze met een drugsverslaving worstelt, voedt de jonge moeder Jessica haar twee kinderen alleen op. Hun levens komen op het spel te staan wanneer Jessica's gewelddadige ex haar opsluit in een voorraadkamertje. De vrouw moet vechten om te overleven en om haar kroost te beschermen.

😄

Serpicos

Met Vincent Gallo.

avatar van Do Not Comply

Do Not Comply

Eindelijk weer eens een normale goede film ipv al dat woke Hollywood zooi.

avatar van umbra

umbra

De oudere zus van Margaret, je ziet duidelijke gelijkenissen. Een beperkte cast, grotendeels 1 locatie, de inhoud, ja ik had hier best wel zin in. Ging deze echt in als een degelijke thriller-drama en ik kreeg meer dan degelijke film, ff weg vd te vaak afgelijnde Hollywood meuk. Dit was een welgekomen fijn stukje cinema, met een sobere setting (positief) en perfect passende sfeer. Oudere zus van Margaret, verdient zeker ook een pluim.

avatar van Shadowed

Shadowed

Shapiro.

Tweede film alweer waarbij hij achter de scenes aanwezig was. De eerste film, Run Hide Fight, was destijds een politiek geladen film die met vermaak werd verbonden. Shut In is daarin niet veel anders, al is het politieke naar achteren geschoven en beperkt zich tot het feit dat het enkel een bekend maar spijtig probleem in de spotlights zet (huiselijk geweld).

Ondertussen vind ik het concept waarbij een personage de hele film lang in een situatie zit waarin ze niet uit kan komen (in dit geval een voorraadkast) een beetje uitgekauwd, maar het is wel een goede kans voor een regisseur om zijn of haar kwaliteiten naar voren te krijgen. Er is namelijk behoorlijk wat inspanning nodig om dit soort films draaiende te houden. Althans, dat vind ik, want dit soort films worden me snel wat te saai.

Dat weet Caruso ook in de eerste helft van de film aardig te lukken dankzij aardig acteerwerk en steun op personages die te stom voor woorden zijn. Er worden nogal wat domme dingen gedaan in deze film, vooral door kinderen, maar het verhoogt de frustratie en intensiteit wel. Dat weet wat leuke momenten op te leveren, maar eenmaal de tweede helft aanbreekt wordt het allemaal te veel van het goede.

Soms wat brute beelden, maar in het algemeen een film die zichzelf in de knoop legt gedurende de tweede helft. Daar verdwijnt alle spanning ook volledig buiten beeld en lijkt Caruso geen overzicht meer te hebben over de sfeerzetting die hij veel beter in de eerste helft kon neerzetten. Ook het acteerwerk kan de film niet echt meer naar voren helpen, want eenmaal ze ontsnapt is er eigenlijk niet zoveel meer aan.

Shut In is niet zo slecht als ik had verwacht. Het helpt dan ook dat er wel een regisseur achter het wiel staat die ervaren is en dit zeker in de eerste helft qua spanningsopbouw kan laten zien. Daarna werkt het script en narratief de film te veel tegen, en dat is jammer. Overigens ook jammer dat acteurs zoals Gallo hier worden verwaarloosd. Hij verdiende echt veel beter.

avatar van joolstein

joolstein

Brr.....hoewel de film een rechttoe rechtaan thriller lijkt te zijn, zwelgt het zich in conservatieve repliek! Verschrikkelijke Godsploitation! Ik zie liever opdringerige Woke dan deze religieuze troep! DJ Caruso, is een ervaren regisseur met een paar bekende films op zijn naam maar deze film is met zijn vlakke belichting en melige composities vooral kenmerkend voor typische op geloof gebaseerde films. Uh oh, die metafoor van de rotte appels...? Hoeveel appel-close-up kan je verdragen? Of als de voorraadkast wordt dichtgespijkerd en een van de spijkers gaat door Jessica's hand, inzoomen op het kruisbeeld dat boven de deur hangt, zodat je er maar zeker weet dat je de symboliek opvangt. Mocht je het toch gemist hebben..ach geen nood herhalen ze dat toch nog een keer! En uh, oh jottem...wat een briljante metafoor; kinderverkrachters moeten branden in hel... Tja.. het zit vol met openlijke Bijbelse toespelingen en verder bestaat veel van deze film in feite uit personages die hun eigen acties navertellen en inconsistente acties. En na zoveel appel-gerelateerde symboliek was er natuurlijk voldoende tijd over om af te sluiten met appelboterreceptbeeldspraak: een opmerking over hoe je de slechte delen uit de appels kunt snijden en de goede delen kunt gebruiken. Blijkbaar is dit een eerste film die 'The Daily Wire', een Amerikaanse conservatieve nieuwswebsite en mediabedrijf van Ben Shapiro en regisseur Jeremy Boreing, financierde. Ze willen conservatieve films gaan maken als weerwoord op Hollywood, och mijn zegging hebben ze maar denk dat dit sowieso wel een verloren zaak is. Hoeveel films met christelijke en conservatieve waarden waren er de laatste 50 jaar ook succesvolle blockbusters? Ach voor elk genre is er een publiek te vinden maar Daily Wire-films zijn dus onmogelijk serieus te nemen. En een volgende sla ik dan ook maar over!

avatar van schumacher

schumacher

Middelmatig filmpke.

Er zit zeker iets in maar mss had ik er teveel van verwacht. Kwam soms te saai over en wat dom ook zeker met de kinderen.

Mooie actrice wel.

En tja, vantegenwoordig is het triestig dat kruisbeelden gedoe en woke gedoe. Bah.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ach ik vond dit helemaal zo slecht nog niet. Ondanks dat de film eigenlijk steeds in de voorraadkast afspeelt was ie best wel goed te doen. Het verhaal moet je natuurlijk niet al te serieus nemen, maar wat zou het. Er kwam dus geen politie onderzoek nadat er eentje dood is geschoten en de andere is uit het raam geduwd en ook dood. Dan is het blijkbaar niet nodig om de enige overlevende eens goed te ondervragen. Ik ben bang dat het in de realiteit toch net iets anders gaat wanneer er 2 doden aangetroffen worden op 1 adres Maar een kniesoor die daar op let toch? Gewoon een leuk wegkijkertje met een hele leuke actrice ook nog, die voor Jessica speelt. Leuk om eens een keer te kijken.

stinissen (crew films & series)

schumacher schreef:

Middelmatig filmpke.

Mooie actrice wel.

Ik vond de film beter als verwacht en zachte vol spanning op die mooie actrice maar helaas niet gezien ik vond het maar een mager scharminkel en totaal geen seksuele uitstraling.

BBarbie

Rauwe film over een alleenstaande moeder van twee kinderen, die opgesloten wordt in een voorraadkast. Een best wel spannend tussendoortje, dat af en toe ondergedompeld wordt in Bijbelse symboliek, die mij overigens niet of nauwelijks gestoord heeft.

Aangename kennismaking met Rainey Qualley en daarnaast een verrassend weerzien met Vincent Gallo (in een beperkte bijrol).

Liefhebbers van dit soort claustrofobische films wil ik wijzen op o.a. Panic Room (2002) en La Cara Oculta (2011).

avatar van lang pee

lang pee

Een film zoals er vele zijn, je blijft wel kijken, maar het is zeker niets bijzonder. En dat de film totaal ongeloofwaardig is neem je er dan maar bij.Waarom het geloof hier weer bij betrekken, doet het in de VS natuurlijk altijd goed, zeker nu . Het acteren van Qualley was redelijk, in ieder geval veel beter dan haar muziek, want die is echt wel slaapverwekkend....

avatar van Bubblez

Bubblez

• 2054 stemmen

BBarbie schreef:

En Buried (2010)!

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Slordige suspense.

Rainey Qualley is weliswaar een prachtige dame om te zien, een overtuigend slachtoffer is ze hier helaas niet. Dat ligt hem niet geheel aan haar spel, maar meer aan het ongeloofwaardige script dat haar onlogische dingen laat doen. En deze soms slordige zaken vallen des te meer op omdat het verhaal zich grotendeels op één locatie afspeelt; een afgesloten voorraadkast in een bijna leeg en afgelegen huis.

Regisseur DJ Caruso is weliswaar geen Alfred Hitchcock - die wel raad wist met een enkele locatie - maar hij weet het desondanks bij tijd en wijle spannend te maken. Helaas drukken de onlogica en domme acties te veel stempels op de kijkervaring om ongestoord te kunnen genieten. Niet dat Disturbia (van Hitchcock gesproken) een hoogvlieger was, maar daar kreeg de suspense wel meer voet aan wal.

Met dank aan The Searchers voor het recensie-exemplaar.

avatar van Vict0r

Vict0r

Echt serieus... Wat een klote film. Ongeloofwaardig en tenenkrommend. NIET KIJKEN!

Edit: Wel afgekeken. Een avondje gezamenlijk afgeven is ook wel eens leuk een keer in de zoveel tijd.

avatar van Chukky

Chukky

Toch wel een film om naar blijven te kijken omdat hij je niet verveeld. Ik heb er alvast van genoten

avatar van Phantasm

Phantasm

Spannende thriller die lekker wegkijkt.

avatar van Alathir

Alathir

• 1927 berichten

Dit is een claustrofobische film maar eentje die toch wat ongeloofwaardig is. Ze heeft gerei en kan zich nog niet bevrijden. Die deur trap ik op enkele keren compleet naar de zak. Dan zit er een plank extra op en die kan ze ook gemakkelijk eraf kloppen want ze heeft een baksteen en een schroevendraaier. Gewoon met de baksteen de nagels eruit meppen. Daarna slot ofzo proberen en als het niet lukt ja trap dan de deur in, simpel. Nee, Caruso heeft al betere films gemaakt. De zus van Margaret Qualley is wel knapper dan haar zus Margaret vind ik persoonlijk. Dus dat is dan nog een meevaller om naar te kijken. Moet toegeven dat ik wat het zitten doorspoelen, het ging echt te traag vooruit.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Ik vond dit een hele aardige thriller / drama. De hoofdrol zet haar rol goed neer, er zit een goed tempo in het script en natuurlijk hangt het allemaal af van toevalligheden, maar dat is wat mij betreft toegestaan in dit soort low budget films. Ik heb me er prima mee vermaakt. 3,5*

avatar van mrkos

mrkos

Shut In

Prima thriller die zich voornamelijk afspeelt in een voorraadkast. Toch knap hoe ze het spannend weten te maken met haar gewelddadige ex die ook nog is een junk is en zijn junkie pedo vriend. De moeder Jessica speelde prima en vond het ook knap hoe dat kleine meisje speelde. Eerst allemaal vragen stellen wanneer haar moeder in de kast zit (want dat doen kleine kinderen), maar toch haar moeder later goed helpt met o.a. haar kleine broertje eten geven etc.. En ja, hier en daar was de film wat ongeloofwaardig, maar daar heb ik me niet aan gestoord.

3 sterren.

avatar van anoniempje28

anoniempje28

Deze film was dik in orde , het is geen film die ik mij over 10 jaar nog zal herinneren ,maar slecht was die zeker niet.

Vooral Rainey Qualley ( nog nooit van gehoord) speelde haar rol uitstekend

avatar van blondiefilmfreak

blondiefilmfreak

het gaat*het is geen ergernis om te bekijken*maar het is zeker ook geen topvermaak.af en toe zie ik soms dingen die regelrecht gejat zijn van the shining.anderhalve ster voor deze niet zo,n hoog vlieger