• 8.664.517 stemmen

Good Luck to You, Leo Grande (2022)

Komedie / Drama | 97 minuten

• Bioscoop Te zien in 29 bioscopen
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Good Luck to You, Leo Grande

"It’s never too late to try something new"

De weduwe Nancy Stokes is een gepensioneerde schooljuf en verlangt naar avontuur in haar leven. Maar meer nog heeft ze zin in seks en contact met iemand. Om zich van echt goede seks te verzekeren neemt ze contact op met de escort Leo Grande. Ze spreken af, slapen met elkaar en voeren conversaties. De twee blijken goed overeen te komen en Nancy krijgt weer meer zelfvertrouwen. Ze besluiten elkaar vaker te zien.

Social Media

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 13 oktober 2022 in de bioscoop (WW Entertainment)

avatar van Neder0001

Neder0001

De film moet het voornamelijk hebben van de goede acteerprestaties van met name Daryl McCormack. Film kon mij verder weinig boeien. Beetje ongeloofwaardig ook op veel momenten.

avatar van mrklm

mrklm

Een 55-jarige vrouw [Emma Thompson] neemt drie jaar na de dood van haar man het besluit om een escort te huren omdat ze zich weer jong wil voelen en haar seksleven op gang te brengen. Daarom huurt ze een motelkamer en een jonge escort [Daryl McCormack]. In drie afspraken ontwikkelt de onderlinge verstandhouding tussen escort en cliënt zich in een film die sterk doet denken aan Theo van Goghs 06 (1994), maar dan zonder de scherpe (en werkelijk diepgaande) kantjes. Geschreven door komiek Katy Brand die tevens optrad als uitvoerend producent. Begint goed, eindigt teleurstellend oppervlakkig.

avatar van blurp194

blurp194

Best een lief en schattig filmpje over een oudere mevrouw die de professionele diensten van een jongeman gebruikt om haar gemis weg te werken. Van Emma Thompson verwacht je dan wel een sterke rol, vanzelf, en dat komt er ook wel een beetje uit al maakt de film daar nog niet direct indruk mee. Misschien wel doordat Daryl McCormack niet voor haar onderdoet, en dat is toch wel een behoorlijke prestatie.

Behalve dat is het wel een beetje een statisch gebeuren, met erg veel gepraat en net wat weinig inhoud. De scene met de koffie en Becky is een voorbeeld van wat de film net iets teveel mist - interactie buiten het strikte onderwerp. Het had wellicht een veel leukere film opgeleverd als er wat meer van dat soort afleiding was geweest, net een beetje meer, en dan even elegant verweven in het onderwerp. En bij voorkeur ook op een andere locatie, om het geheel ook wat minder toneelscholig te laten aanvoelen.

avatar van Martin Minderaa

Martin Minderaa

Geweldige en overtuigende rollen van Thompson en McCormack. Intrigerend verhaal. Aardig ook dat de vrouw een escort bestelt.

avatar van LauraCharlotte

LauraCharlotte

Ontzettend leuke film. Heb veel gelachen. Ik vond de film ook wel een goede boodschap hebben. Hele menselijke film en goed geacteerd!

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Goed spel van Thompson en McCormack is het enige dat dit verder visueel saaie werkje redt. Het verhaaltje trekt op niks en wordt nodeloos moralistisch, met een beetje nodeloos drama erbij.

Had beter een jaren '70 Tirolerwerkje kunnen gaan kijken. Net zo onlollig, maar niet met dat geneuzel erbij.

avatar van stormfox

stormfox

Een hele trage en saaie film over een vrouw die niet weet wat je met een gigolo kan doen.

avatar van merijn82

merijn82

Ondanks dat de film zich grotendeels in dezelfde ruimte afspeelt en met dezelfde twee gezichten, wordt het nooit saai. Wel voelt het voor mij allemaal een tikkeltje 'geromantiseerd' / ongeloofwaardig aan op de een of andere manier. Verder wel goed geacteerd.

3*.

avatar van Fransman

Fransman

• 2004 stemmen

Moedige film van Emma Thompson, die zich als oudere vrouw letterlijk en figuurlijk bloot geeft aan de kijker. Knappe acteerprestatie ook van Daryl McCormack. Maar daarmee heb je de pluspunten wat mij betreft wel gehad. Gaat natuurlijk niet zozeer over de seks, maar meer over een ontmoeting tussen twee mensen die enigszins gebutst in het leven staan. Kon me toch niet zo boeien: te statisch, te veel dialogen, te weinig echt drama. te weinig spanning. Zo zie je de uitkomst al wel aankomen. Wat me opviel was dat te veel ontwikkelingen in deze 'relatie', vooral tegen het einde, uit het oog van de kijker worden gehouden. Ze blijken ineens een geweldige seksrelatie te hebben gehad, maar daar zag het aanvankelijk niet naar uit. Wat is er gebeurd?

Zelden een film gezien met slechts twee acteurs waar de chemie van het scherm spat!! Schitterend geacteerd, soms grappig, soms intriest, maar zeer herkenbaar!! Boeit tot op het einde met bitse dialogen en geheel gedragen door de twee hoofdrolspelers. Thompson altijd goed trouwens, en de jonge McCormack mag je wel een openbaring noemen, niet alleen voor zijn uiterlijk.....!!! Aanrader!!!

avatar van Rakkerrr

Rakkerrr

Helemaal mee eens. Je haalt me de woorden uit de mond. Aanrader !

avatar van notsub

notsub

Hoewel het acteerwerk best goed is, vond ik het gewoon een saaie film. Ik kon er nauwelijks om lachen en de dialogen gingen maar door. Dan zit er ook een moralistisch ondertoontje in, waar ik niet op zat te wachten. Nee, ik had niet veel lol bij Good Luck to You, Leo Grande. Doe me desnoods onderbroekenlol of iets met platte humor, nu bleef ik maar wachten op een echt geslaagde grap.

avatar van mjk87

mjk87

Matig. Visueel erg karig en vooral het script is enorm gemaakt. Dat zij Mrs. Robinson heet is natuurlijk een verwijzing naar die ene bekende film, maar ik moest vaker eraan denken. Daar komt ook een discussie in voor, direct na een vrijpartij. Maar die discussie is volledig naturel en komt voort uit de situatie en personages, terwijl ik bij deze film het idee had dat de makers steeds bezig waren om het conflict op te zoeken zonder dat die per se logisch was. De film wordt nog enigszins gered door het uitstekende spel. Eigenlijk knap wat beide acteurs nog voor gevoel liggen in hun rol bij zo'n zwak script. 2,0*.

avatar van KingJ

KingJ

viel mij een beetje tegen, heus wel een moedige en sympathieke film,

maar uiteindelijk dunnetjes en niet zo boeiend (voor mij)

acteerwerk prima

avatar van Eefyeah

Eefyeah

Goed geacteerd, maar te expliciet. Leuker zou het zijn geweest als er scènes waren die haar onhandigheid lieten zien buiten de vier muren zoals in dat restaurant.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Eefyeah schreef:

Want dat maakt het dan minder expliciet?

avatar van stefan dias

stefan dias

Praatfilm tussen vier muren. Hou dat maar eens interessant. Toch wel gelukt.
Van Emma Thompson had ik niets minder verwacht. Altijd al een a-typische topactrice die het niet van haar klassieke schoonheid (liefst lang blond haar en met de looks van een topmodel) moest hebben, maar altijd met die onderkoelde cheekyness wat haar voor mij weer wel extra mooi en vooral aantrekkelijk maakte. Sinds de Tall Guy eigenlijk.
Ik vind het dan ook verbluffend dat vooral de perfect gecaste Darryl McCormack de spotlight op zichzelf weet te houden. Het is natuurlijk ook wel de rol: superviriele seksgod die echt op élk moment het juiste antwoord klaar heeft. Charmeur… maar wat een klasse. Visitekaartje ontvangen!
Ik had wel schrik dat er soms wat té lacherig en gemaakt stuntelig gedaan ging worden om de seks en die momenten lagen soms echt wel op de loer…, maar telkens werd dan toch aan het stuur getrokken en werd het ernstig genoeg. Mooie opbouw ook waar beiden in het begin van de film nog gespaard werden, maar waar er op het einde toch nog even 'niet flauw' gedaan werd, want daar ging deze film toch ook over: dat preutsheid vaak een misplaatst gevoel is dat nergens voor nodig is.
Zelden waren 97 minuten zo snel om.

avatar van dimi303

dimi303

Tegen de 500 leden van onze filmclub hebben genoten van deze film. Prachtige opkomst. Er was ook een nieuwjaarsdrink voorzien na beide voorstellingen.

avatar van dimi303

dimi303

BlueJudaskiss schreef:

Want dat maakt het dan minder expliciet?

Te expliciet? Juist niet dacht ik.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

dimi303 schreef:

Te expliciet? Juist niet dacht ik.

Nee, mee eens: ik reageerde op een bericht van Eefyeah die dat vond.

avatar van Collins

Collins

Film die vertelt over een vrouw op leeftijd die na de dood van haar man tot de slotsom komt dat ze nieuwsgierig genoeg is om eens iets nieuws te proberen. Daarbij gaat het niet om het ontwikkelen van een nieuwe hobby. Daarbij gaat het om het hebben van goede seks en een orgasme. Beide heeft ze in al die jaren niet gekregen.

Emma Thompson is de vrouw die goede seks wil. Daryl McCormack is de callboy die het haar moet geven. Veel tijd wordt besteed aan dialoog. Luchtig maar vaak met een serieuze ondertoon. Daartussendoor is ruimte voor intieme momenten tussen Thompson en haar jaren jongere tegenspeler. Thompson laat zich zelfs behoorlijk bloot zien. Het naakt is functioneel, zoals dat zo mooi heet. De film gebruikt het naakt om een boodschap over te brengen. Ieder lichaam is op een bepaalde manier mooi en je mag daarom trots zijn op je lichaam. Een ander statement is dat seksuele ontplooiing niet leeftijdgebonden is. Dat klinkt zoetig en soft en is het soms ook wel een beetje, maar meestal eigenlijk helemaal niet.

Regisseur Sophie Hyde benadert het thema en de personages met veel voorzichtigheid en empathie. Parallel aan de voortschrijdend onbevangen wordende intieme scènes, wordt ook de toon van de gesprekken onbevangener. Zo ervaart de kijker gedurende de film steeds meer over het personage Thompson en het personage McCormack. Intimiteit heeft in deze film niet alleen betrekking op het vlees maar ook op de geest.

De toon waarop dat allemaal gebeurt is luchtig en humorvol. In het laatste halve uur verliest de film zijn naturelle inhoud een beetje als bepaalde dramatische conventies in de film worden geplaatst die er wat mij betreft niet in thuis horen. Aldus eindigt de film helaas met van die opgelegde feelgood-momenten. Dat voelde erg krampachtig en onnodig. Maar ondanks die zwakkere momenten is de film het bekijken zeker waard.

Sterk acteerwerk van Thompson en McCormack. Thompson weet in haar karakter de balans tussen neurose en zelfbewustzijn goed gestalte te geven en maakt van haar personage een veelzijdig persoon. Het samenspel met de talentvolle Ierse acteur Daryl McCormack levert prachtige scènes op die afwisselend ongemakkelijk, speels en teder aanvoelen. Good Luck to Yoy, Leo Grande ziet inhoudelijk en uitvoerend af van theatraal gedoe en houdt het vooral kleine en naturel. Het voelde goed om deelgenoot te zijn van de belevingswereld van de beide protagonisten. Prima film.