ad

Geregisseerd door: Kimmy Gatewood

Met onder meer: Iliza Shlesinger, Ryan Hansen en Margaret Cho

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Good on Paper

"If he checks all your boxes, check again."

Stand-upcomedian Andrea Singer heeft jarenlang haar carrière op de eerste plaats gezet, maar dan vindt ze toevallig de perfecte man. Dennis is een eigenzinnige nerd met een ontwapenende charme die haar overhaalt om haar waakzaamheid te laten verslappen. Op papier voldoet hij aan al haar wensen, maar in het echt ook?

imageimageimageimageimage

Vanaf 23 juni op Netflix.

Er is een bug bijt de weergave van de regisseur na abusievelijke foute eerste invoer (de naam staat nu wel goed in het systeem maar wordt niet juist getoond).

avatar van sanne12345

sanne12345

Kijkt lekker weg en is bij vlagen grappig. De hoofdrolspeelster en de rest je cast is goed gecast.

Enig nadeel is de trailer veel weggeeft, maar niet alles.

avatar van Collins

Collins

Met Good on Paper krijgt Iliza Shlesinger de kans om haar talenten als stand-up comedian met een hoofdrol uit te buiten. Zo'n kans gaat wel eens goed. Er zijn genoeg voorbeelden van comedians die op het toneel lieten zien over de benodigde timing en het benodigde komische talent te beschikken en vervolgens diezelfde talenten succesvol voor de camera etaleerden.

Ik ken Shlesinger niet. Dat wil zeggen niet als komisch talent. Ik zag haar in Pieces of a Woman (2020) voorbij komen. Mij staat daarin geen komische scène bij waarin zij excelleerde. Maar goed, daar is het ook de film niet naar. Dan biedt Good on Paper betere mogelijkheden. Met name omdat Shlesinger behalve als actrice ook als producent en als scriptschrijver aan de film heeft meegewerkt en dus artistieke invloed achter de schermen heeft uitgeoefend.

Het plot klinkt best aangenaam. Shlesinger speelt een stand-up comedian die maar niet aan de bak komt in de filmwereld. Haar personage is vol zelftwijfel, heeft een grote mond en is niet bijzonder sympathiek. Zo’n personage kan best amusant zijn. Komische mogelijkheden genoeg. Ik vond het filmische samenzijn met Shlesinger echter bepaald niet meevallen. Ik vond haar personage behoorlijk vermoeiend. Ze kreeg me ook niet aan het lachen.

Iets leuker is het verhaaltje waarin zij een man ontmoet die welhaast mr. Perfect lijkt te zijn. Uiteraard schuilen achter de façade allerlei geheimen, die gedurende het verloop aan het licht komen. Echt grappig is het verhaaltje niet. Enigszins verstrooiend is het wel. Het idee dat een man zich beter voordoet dan hij in werkelijkheid is, biedt komisch en dramatisch perspectief. Het duurt alleen zo lang voordat de film dit thema eindelijk eens grondig oppakt en benut.

De kijker wordt steeds afgeleid door weer zo’n slecht in het verhaal geïntegreerd en nooit grappig optreden van Shlesinger in een stand-up act of door een ander vervelend zijplotje. De film wisselt veel van brandpunt. Dat voorziet het verhaal van een springerig karakter en zorgt voor onrust. Die techniek werkt prima in een stand-up optreden. Die techniek werkt niet in een film. Althans niet in deze film.

Misschien dat ik nog over die springerige structuur heen kon stappen, als er wat te lachen viel. Om deze film valt helaas amper te lachen. De aanzetjes in een dialoog of in een situatie zijn in het algemeen nog wel leuk. De punchlines zijn dat echter nooit.

avatar van schumacher

schumacher

Tgogh, hoogstaand was het allemaal niet maar toch keek de film lekker weg maar verwacht er wel niet teveel van.

Komedie, zoals we gewoon zijn zit er meer komedie in bv fast & the furious dan in komedies zelf. Neen, ik heb niet 1 keer mega goed kunnen lachen, eens een snelle haha dat effe wel.

1 keer zien is nog oke wat mij betreft, een 2de keer hoeft niet.