ad
  • 8.149.031 stemmen

Scen Nr: 6882 ur Mitt Liv (2005)

Drama | 9 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titel: Autobiographical Scene Number 6882

Oorsprong: Zweden

Geregisseerd door: Ruben Östlund

Met onder meer: Anette Andersson, Ingela Borgström en Martin Byström

IMDb beoordeling: 6,6 (464)

Oorspronkelijke taal: Zweeds

Over Scen Nr: 6882 ur Mitt Liv

Een dertigjarige man viert midzomeravond samen met vrienden in Smögen, aan de westkust van Zweden. Hij laat zijn vrienden toekijken terwijl hij vanaf een hoge brug het water in probeert te springen.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Aardig kort filmpje van Östlund, dat er amateuristisch maar naturel uit ziet, en dat was precies de bedoeling volgens mij.

avatar van John Milton

John Milton

Te zien met subs op YouTube.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Ik moest bij deze kortfilm denken aan de Nederlandse kortfilm Sevilla (Film, 2012) waarbij ook een stel jongeren rond een brug hangt. Deze Zweedse productie vond ik erg afstandelijk, letterlijk zelf met zijn statische camera die alles op afstand gade slaat. In dat opzicht was Sevilla intenser.

Wellicht één van de eerste producties van Östlund die later toch met The square hoge en afwisselende ogen gooide. Wist niet goed wat de clue was van deze film. Toch niet luisteren naar angsthazen en gewoon doen? Ging er toch vanuit dat de springer het er goed van af gebracht heeft.