ad

Oorspronkelijke titel: 낙원의 밤

Releasedatum: 3 september 2020

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Night in Paradise

De gangster Tae-gu ontsnapt aan de woede van een rivaliserende bende. Hij houdt zich schuil op het eiland Jeju. Hij hoopt zich daar gewoon gedeisd te kunnen houden tot alles is overgewaaid. Hij raakt bevriend met een vrouw die haar eigen demonen het hoofd moet bieden. Maar de dingen zijn nooit zo eenvoudig in de onderwereld, en hij ontdekt al snel dat zijn daden gevolgen hebben.

imageimageimageimageimageimage

avatar van DutchTakeshiro

DutchTakeshiro

• 2070 stemmen

Trage opbouw en daarna een explosie van grafisch geweld. Inhoudelijk weinig aan. Redelijk ondermaats voor een Koreaanse crime film

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Wederom een meer dan prima film van deze regisseur. Ja, vaak traag, maar met genoeg explosieve actie om het interessant te houden. 4-

avatar van MosquitoSmasher

MosquitoSmasher

Prima mee vermaakt. Tof eind ook.

Of course had iemand in die eindscene een gun kunnen trekken en haar neer kunnen schieten. Maar ach, dit was goed zo.

avatar van james_cameron

james_cameron

Aanvankelijk een lichte teleurstelling, dit aktiedrama van één van mijn favoriete zuid-koreaanse regisseurs, maar gelukkig komt het in de tweede helft helemaal goed. Het eerste uur is aan de trage en onbestendige kant, met nogal clichématige personages en dialogen. Visueel is het allemaal piekfijn in orde, met fraaie belichting en subliem camerawerk, maar dit soort plotlijntjes hebben we vele malen eerder en ook beter gezien. Op gegeven moment gaat de boel echter volledig los en wordt het genieten geblazen, tot het fraaie einde. Uiteindelijk toch wel weer de moeite waard dus.

avatar van macrobody

macrobody

De gedubde versie gezien op Netflix. Beter niet doen denk ik.

avatar van Diederik58

Diederik58

Vermakelijke misdaadfilm. Zeer geweldadig. Je moet regelmatig de bloedspetters van je scherm vegen.

Standaard verhaal. De hiërarchie in de Koreaanse misdaadsyndicaten leidt tot een bloedige confrontatie. Centraal staat de relatie tussen de hoofdpersoon en een ziek meisje.

Een klein beetje humor zit ook in deze gitzwarte film.

Prima beelden.

Voor zover ik kan beoordelen werd er prima geacteerd. Een keertje niet dat overdreven overgeacteerde Koreaans.

BBarbie

Ridicule gangsterfilm naar beproefd Koreaans recept: een nepverhaal en veel, hééél veel nepbloed. Uiteindelijk komt er natuurlijk een eind aan het bloedvergieten, want bij gebrek aan personages die het nog doen, bloedt de film vanzelf dood.

Acteerwerk (voor zover van toepassing): 2*.

Amusementswaarde: 0*.

Pulp!

avatar van frans123

frans123

• 2057 berichten

Na een uur mee gestopt , traag, en vanwege de op de lachspieren werkende schietpartij in de hal. Vond het net komedie. Slechte acteurs...oninteressant verhaal...ik stop met Z Korea..(.Parasite- prijzen!!!- waarom eigenlijk??- is zo'n overgewaardeerde 3e rangsklucht. Vinden we nou alles goed wat daar gemaakt wordt?

avatar van Sepiroth

Sepiroth

Een rauwe misdaadthriller met de nodige zwarte humor. De eerdere film Sin-se-gae (2013)

van dezelfde regisseur was ook goed te pruimen.