• 10.595 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 4 augustus 2021

Plot Spirit Untamed

"Adventure awaits."

Lucky Prescott heeft haar moeder verloren en verhuist van haar huis in de stad naar een klein grensstadje. Ze raakt bevriend met een wilde mustang genaamd Spirit. Stilaan krijgt het meisje een hechte band met het paard. Dat zal haar leven voorgoed veranderen.

Social Media

Lucky Prescott (stemrol)

Aunt Cora (stemrol)

Prudence Granger (stemrol)

Abigail Stone (stemrol)

Hendricks (stemrol)

Jim Prescott (stemrol)

Horse Vocals (stemrol)

Milagro Navarro Prescott (stemrol)

Al Granger (stemrol)

Snips Stone (stemrol)

kappeuter (crew films)

Vanaf 21 juli in de bioscoop (Universal Pictures International)

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

De film is volgens Wikipedia een spin-off van Spirit: Stallion of the Cimarron (2002).

avatar van macrobody

macrobody

Waarschijnlijk een prima tekenfilm voor de leeftijdscategorie tot en met 10 jaar. Ik miste alle emotie die je soms wel bij een Walt Disney kan terugvinden. Het leek mij meer een 1 op 1 verfilming van een aflevering uit de stripboekenreeks Lucky gaat... en deze keer gaat ze naar Miradero.

avatar van rondh

rondh

• 2091 stemmen

Er is helemaal niks meer overgebleven van de originele film. Jammer!

avatar van Ralf81

Ralf81

Vandaag in de bioscoop gekeken met mijn dochter van 7 die groot fan is van Spirit. Mooie film, precies wat ik ervan had verwacht. Alle karakters speelden een rol. Inderdaad misschien wat minder emotie dan in de gemiddelde Disney film maar daardoor juist wat beter in balans. Het hoeft geen tranentrekker te zijn, zeker niet een kinderfilm. De volle vijf sterren van ons.

avatar van mrklm

mrklm

Hoewel de wilde mustang in dit verhaal er precies hetzelfde uitziet als de Spirit uit Spirit: Stallion of the Cimarron, is dit alleen in naam een vervolg. En het is op alle fronten inferieur. Deze Spirit laat zich namelijk al temmen als hij een paar appeltjes krijgt en blijkt bovendien niet al te snugger te zijn. Veel erger is het feit da het verhaal zich richt op de 13-jarige Lucky Prescott [Isabela Merced], die sinds de dood van haar moeder (zucht) grotendeels door haar tante Cora [Julianne Moore] is opgevoed en nu haar vader [Jake Gyllenhaal] bezoekt. Daar bevriendt zij twee meiden met wie ze besluit de paarden uit Spirits kudde te bevrijden uit handen van veedieven. De betrokkenheid van Kristin Hahn bij het scenario verklaart de overdaad aan comic relief, met name rondom een irritant joch met een klein ezeltje. En die verschrikkelijke popdeuntjes! Ik wil Bryan Adams terug!