ad
  • 8.143.400 stemmen

banner

Babardeala cu Bucluc sau Porno Balamuc (2021)

Komedie / Drama | 106 minuten

Oorspronkelijke taal: Roemeense

Releasedatum: 1 juli 2021

• Bioscoop Vanaf donderdag 1 juli in 4 bioscopen

Over Babardeala cu Bucluc sau Porno Balamuc

"Sketch for a Popular Film"

Emi's reputatie en loopbaan als lerares komen plots in het geding wanneer een persoonlijke sekstape opduikt op het internet. De ouders van haar leerlingen eisen haar vertrek. Ondanks de druk die op haar wordt uitgeoefend, weigert Emi zich daarbij neer te leggen.

imageimageimage

Axinte as parent

Parent with money

avatar van John Milton

John Milton

Winnaar van de Gouden Beer in Berlijn.

De regisseur lijkt het zelf moeilijk te kunnen geloven. Met dank aan tbouwh voor dat filmpje

avatar van Fransman

Fransman

De eerste coronafilm die ik zag: Boekarest boordevol mondkapjes. De film komt nogal heftig binnen met een seksfilmpje waarin een stel luidruchtig en niets verhullend de liefde bedrijft. Dat is dan meteen het enige leuke van de film. Dat ze daar in Berlijn zo van de leg van waren zal wel door de nogal experimentele vorm van de film gekomen zijn. Of van dat filmpje...dat kan natuurlijk ook

Het verhaal is nogal mager: dat filmpje gaat viraal en de vrouw, een lerares van een prestigieuze school, moet zich verantwoorden voor de schoolleiding en de ouders van de leerlingen, omdat die tere kinderzieltjes getraumatiseerd zouden zijn. Dat die kinderen de hele dag porno kijken op hun telefoontjes ontgaat de ouders kennelijk.

De film bestaat uit drie delen. In het eerste deel loopt de vrouw door Boekarest en gaat op bezoek bij de directrice van de school om uitleg te geven. Ze loopt zich suf en wij weten niet waar ze precies naar op weg is. De camera volgt haar en laat beelden zien van een drukke en niet al te fraaie stad, met veel verkeer, winkels en ruïnes. Het tweede deel is een soort woordenboek waarin begrippen met beelden worden getoond. De betekenis ontging me. Het derde deel bestaat uit een soort tribunaal op de binnenplaats van de school waar de lerares flink de maat genomen wordt. Ze bijt goed van zich af, maar over de uitkomst, of ze weg moet of mag blijven, biedt de film ons drie alternatieve uitkomsten. Kennelijk moeten we beslissen wat we zelf vinden. Een hoop gedoe dus.

Vanaf 1 juli in de bioscoop (September Film Distribution)