ad

Met onder meer: Michael B. Jordan, Jodie Turner-Smith en Jamie Bell

Releasedatum: 29 april 2021

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Over Without Remorse

Door zijn betrokkenheid bij een topgeheime missie wordt de zwangere vrouw van de marinier John Kelly door Russische soldaten vermoord. John zint op wraak en slaat de handen in elkaar met zijn collega Karen Greer en de CIA-agent Robert Ritter. Ze stuiten op een samenzwering die de landsgrenzen overstijgt en die een oorlog tussen de Verenigde Staten en Rusland dreigt te ontketenen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van John Milton

John Milton

Ben benieuwd!

Aan de hand van de poster en synopsis zou ik niet gelijk enthousiast worden, maar ik zie Jordan graag en Sollima’s Suburra (2015) vond ik goed, en Sicario: Day of the Soldado (2018) was ook heel genietbaar.

Zo nog wel eens zeer degelijke thriller op kunnen leveren, denk ik. Of actie/misdaad, in dit geval.

avatar van Arri

Arri

Prima trailer.

avatar van jumaas

jumaas

Wat een absurd slecht acteerwerk. Jammer want er lijkt best wat tijd en geld in gestoken.

avatar van schumacher

schumacher

Er zat wel aktie in hoor op basis van dat nog een 2 maar voor de rest, ik weet het niet, het kon me niet mee slepen, bij momenten zat ik te zuchten ook dus geen goed teken dan .

Beter de film korter houden, duurde te lang.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Van de schrijver Tom Clancy hebben we heel mooie boeken, boekverfilmingen en games gehad.

Helaas hoe verder we kwamen hoe minder het werd met zowel de boekverfilmingen als met de games.

Ben benieuwd.

avatar van Leander112

Leander112

Leuk dat mensen de trailer goed vinden, erg nuttige informatie

scorsese

Matige film waarin een navy-seal op wraak zint als zijn zwangere vrouw vermoord wordt. Het plot en de personages van deze nogal standaard actie-film weten nauwelijks te boeien. Typisch een geval: allemaal al eens eerder en ook beter gezien. De actie-scenes, alhoewel vrij donker, zijn op zich wel prima en ook Michael B. Jordan brengt genoeg charme mee in de hoofdrol. Een kleine 2.5 sterren.

avatar van AniSter

AniSter

Tip: blijf nog even kijken als de aftiteling begint.....

Standaard actiefilm waarin wel enkele prima scenes zitten. Het was helaas te voorspelbaar wie de echte 'boef' was. Er zat op zich redelijke vaart in de film. De rol van de minister werd prima gespeeld, de rest van de cast viel wat tegen. Hier en daar een zwaar muziekje erbij en een hoop onwaarschijnlijkheden maken het geheel tot een gemiddelde, net voldoende film voor mij.

avatar van Drifter

Drifter

Verhaal is niet heel bijzonder, ik heb geen idee welk boek dit is. Maar de actie is prima. In een ruk uitgekeken. Drie sterren dik verdiend.

Ging er niet met al te hoge verwachtingen in maar viel gelukkig alles mee.

Ik had wel al snel door hoe het verhaal in elkaar zat

3,5* vanwege de goede aktie

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Het ''been there, done that'' gevoel is wel echt enorm als je deze film kijkt, echt zo voorspelbaar en simpel allemaal. Maar alsnog kijkt het best aardig weg door de shitload aan actiescènes, al had de film van mij wel 20 minuutjes ingekort mogen worden. Zo richting het laatste deel was ik er wel klaar mee. Stoere marinier ziet vrouw en ongeboren kind vermoord worden en wil wraak. Jammer dat de actie een beetje ongeïnspireerd is, want er had meer uitgehaald kunnen worden. De film kent trouwens wel een ultiem dieptepunt en dat was toen hij die auto ramde en in de fik stak en daarna rustig achterin ging zitten voor een ondervraging. Jaja. Alsof je na 10 seconden niet gefrituurd dan bent. Ik kan me serieus niet voorstellen dat de regisseur deze scène maakte en er ook tevreden over was. Verder was het prima te kijken, al is het een b-niveau filmpje met een te hoog budget dat ook te donker is gefilmd. Inhoudelijk beroerd, maar de vele aan elkaar geplakte actiemomenten maken de film best oké.

Prima film, ben gelukkig niet verwend

avatar van italklaas

italklaas

Hier en daar kon het beter, maar hier en daar kon het ook minder. Wat verwacht je anders van het altijd zo chauvinistische Amerika? Heb me er toch wel mee vermaakt, maar het viel wel heel erg op dat ze hun wapens nooit hoefden bij te laden, oneindig schieten... net als in de games van Tom Clancy, als je de goeie cheat weet te vinden.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Tom Clancy waardig?

Ik ben gek op de eerste drie Jack Ryan films, die zie ik gemiddeld één keer per jaar. Bij de vierde prent (Sum Off All Fears) begint het af te zwakken en de vijfde (Jack Ryan: Shadow Recruit) is ook lang niet zo sterk. Twee dingen die ik daar verantwoordelijk voor stel, als eerste de casting met Afflick en Pine in de laatste twee prenten en het feit dat Stewart niet meer meeschreef voor het script. Dus ik was op mijn hoede met dit deel.

En op de hoede zijn van te voren is helemaal geen slecht idee geweest, daardoor ging ik de prent met niet al te hoge verwachtingen in. En dat betaalde zich uit, het is namelijk een aardig simpele actieprent. Ook al doet de regisseur het goed, hij heeft eerder absoluut laten zien dat hij bekwaam is, het voor mij geen echte Clancy is geworden. Want een echte Clancy heeft een sterk verhaal en script in zich nodig, en dat was hier ver te zoeken.

Waar eerdere prachtige vertolkingen zich vertalen in een prachtig plot waarbij je menigmaal verwonderd bij ontwikkelingen, Without Remorse bijna meteen al te ontrafelen is en de badguy kunt aanwijzen. Met veel te lange scenes is er eigenlijk maar weinig verhaal. Ook zijn de personages allemaal niet interessant genoeg zoals ik bij Clancy juist wel verwacht. Wel kijkt de prent lekker vlot weg, helaas is de soundtrack daarnaast wel erg goedkoop. Qua cast is er niet veel spectaculairs te melden, plichtmatig doet ze haar vak maar zonder echt hoge ogen te gooien. Dat heeft ook te maken met het matige script natuurlijk, dat kan ik de cast niet kwalijk nemen.

Het einde is wel het meest kwalijke, goedkoop in mijn ogen. Het is allemaal wat op standaard verhaaltjes gestoeld en er is dus niets nieuws onder de zon te beleven. Originaliteit is er gewoon niet. Op mijn vraag hier bovenaan kan ik heel simpel nee als antwoord geven. Deze film valt niet binnen het kaliber van Clancy. Ook is het weer niet heel slecht te noemen, zeker al helemaal niet als je het gaat vergelijken met de vele bagger die er tegenwoordig uit wordt gegeven. Maar erg blij ben ik er niet van geworden.

3**, tja het had ook 2,5** kunnen zijn. Het zweeft er wat tussen maar de regie verdient een nipte voldoende eruit te persen. Wel is het weer eens te donker opgenomen, wanneer leert men dat eens af zeg! Zoals ik hier eerder al heb gemeld waren de Clancy's echt steengoed maar de laatste verfilmingen vergeten zijn kwaliteit te leveren. Daarom vind ik het gebruik van zijn naam hier dubieus, zeker postuum.

avatar van Waku

Waku

Lekkere actiefilm waar veel vaart in zit.

Verhaaltje is standaard maar het is allemaal vermakelijk om naar te kijken.

Combinatie spionage en revenge film.

Met een beetje mazzel hebben we met John Kelly weer een nieuwe actieheld te pakken.

Hetgeen betekend dat er meerdere films volgen met deze ex marinier.

Van mij mag het.

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

Voorspelbare actie/wraakfilm. Leuk voor bij een zak borrelnootjes op een tv loze avond

avatar van zoutzak

zoutzak

Opwarmertje voor een Rainbow Six reeks.

avatar van 3316mixer

3316mixer

Middelmatige Aktie film, met een paar goeie vecht scenes. Het is allemaal mooi in beeld gebracht, maar de casting van Jodie Turner Smith als navy seals baas is een totale miskleun. Het is namelijk niet mogelijk sowieso om als vrouw een navy seals opleiding te volbrengen, door de hoge fysieke eisen. Het irriteerde mij enorm. Michael b Jordan kan d'r mee door als aktie held door zijn fysiek en uitstraling.

avatar van james_cameron

james_cameron

Met het gelijknamige boek van Tom Clancy heeft dit bar weinig te maken, maar als bikkelharde wraakfilm is Without Remorse prima te genieten. Vooral het eerste uur is sterk, met een reeks intense, knap in beeld gebrachte aktiescenes. Visueel weet regisseur Stefano Sollima er ook iets heel moois van te maken. Spijtig derhalve dat de film een beetje als een nachtkaars uitgaat, met een nogal voorspelbare en clichématige finale. Jordan weet te overtuigen als man of action, maar zodra hij iets moet zeggen gaat het al snel fout. De dialogen gaan hem in deze film bijzonder slecht af.

avatar van wouds601

wouds601

Wel liefhebber van de tom Clancy films. in ieder geval zeker de eerste 3. die laatste 2 worden al minder. Er zat toch wel een flinke pot actie in deze film waardoor het niet echt saai wordt omdat het verhaal wat voorspelbaar is. bepaalde onwaarschijnlijkheden moet je even doorheen kijken. al met al toch 3*

avatar van macrobody

macrobody

Wat een bagger. Tom Clancy draait zich om in zijn graf. Een ongeloofwaardige casting en een nog ongeloofwaardiger verhaal. De Amerikaantjes met hun minderwaardigheidscomplex zijn natuurlijk superieur in alles wat ze doen. Elke kogel is raak terwijl de tegenstander geen deuk in een pakje boter kan slaan. Iedereen heeft het op hen gemunt ook al zijn zij het die in andere landen lopen te klootviolen.

Die actie nadat ze in de slaapkamer denken John en zijn vrouw te hebben doodgeschoten zonder te controleren en vervolgens roept er een "rus" ik ben er klaar voor en laat zich doodschieten. Hahahaha, wie verzint er zo iets? Dan pak je toch gewoon een willekeurige rus die toevallig net is overleden aan cojona of zo en trekt hem een pakje aan en dumpt hem in de woning nadat je zeker weet dat alles is afgerond?

Wat betreft de clue van het verhaal klopt het wel. Dat is al zo sinds ww2 en nog steeds trapt de massa er in. Rusland en China zijn heeeeel eng en ondertussen ben je het slaafje van Amerika.