• 8.255.649 stemmen

Geregisseerd door: Chris McKay

Met onder meer: Chris Pratt, Yvonne Strahovski en Betty Gilpin

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot The Tomorrow War

"The fight for tomorrow begins today."

De wereld staat versteld wanneer een groep tijdreizigers van het jaar 2051 arriveert om een ​​dringende boodschap te brengen: dertig jaar in de toekomst verliest de mensheid een wereldwijde oorlog tegen een dodelijke buitenaardse soort. De enige hoop op overleving is dat soldaten en burgers uit het heden naar de toekomst worden getransporteerd en zich bij de strijd voegen. Onder degenen die zijn gerekruteerd is Dan Forester, leraar op de middelbare school en huisvader. Vastbesloten om de wereld te redden voor zijn jonge dochter, werkt Dan samen met een briljante wetenschapper en zijn vervreemde vader in een wanhopige zoektocht om het lot van de planeet te herschrijven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van macrobody

macrobody

Dat de film zich niet alleen afspeelt in de toekomst maar nog verder gaat als men weer terug komt vond ik wel origineel. Dat was het wel. Verder ontbreekt weer eens de volledige fantasie hoe het er in de toekomst aan toe gaat. Conditionering wat betreft de aliens, groot en slecht en moeten afgemaakt worden met suffe kogeltjes. Ik kan je verklappen dat wie dan ook de techniek heeft om lichtjaren te reizen ook de techniek heeft om dit onzichtbaar te doen en eventueel een heel volk kan omleggen of kan brainwashen met een of ander virus (zijn ze er al?) als ze uit zijn op grondstoffen, want ik neem aan dat ze niet voor een hamburger bij de Mac komen. Aardig tijdverdrijf maar verstand op nul anders trek je het niet.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag bekeken, toch wel een spectaculaire film vol met actie!

Deed mij een beetje denken aan vroeger met de films van: 'Starship Troopers'' met ook rare wezens, alleen in deze film reizen ze in een tijd van zo'n 50 jaar later waarin hij ook zijn dochter tegenkomt maar dan als een jonge vrouw.

Een hele groep soldaten nemen het op tegen allerlei wezens, hoop spektakel en schietpartijen / explosies.

Pluspunt vind ik ook dat de film nog doorgaat als ze eenmaal weer in deze tijd terug keren en dat ze dan nog achter de overgebleven wezens (Aliens) aangaan om de wereld te redden.

Heerlijke film, zonder bij na te denken, ook wat drama erin zoals het hoort, Alien achtige wezens zijn zeer goed gemaakt. De tijd vliegt voorbij omdat er de gehele film wel wat gebeurd en geen saaie stukken in zitten.

3.5 sterren!

avatar van sjefke007

sjefke007

typisch hier wat een zure reacties reviews bahbah, een film is niet realistich een film is een film en dit was een verdomd goeie!!

avatar van D-pulse

D-pulse

Met afstand een van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Ja, dit is een popcorn actie film en dus gaat het niet om de diepgaande lagen in de plot etc maar kom op zeg. Teveel voorbeelden om op te noemen dus hierbij slechts een voorbeeld: onze superheld besluit een vuistgevecht aan te gaan met de superalien terwijl hij een 2e lading antigif gewoon al die tijd in zijn jas had zitten?!

Om toch maar wat positiefs te noemen: visueel mooi allemaal, de aliens zien er okay uit, etc. Maar het totale gebrek aan logica (altijd fijn als de stortvloed aan aliens even op pauze gaat voor een uitgebreid emo gesprekje en onderbenutting van topacteurs als Simmons, zorgt er toch al heel snel voor dat dit een lachwekkende poging is tot een actiefilm. Nee, een megabudget en top acteurs kunnen niet verhullen dat dit een waanzinnige flop van een film is.

avatar van Crowcatcher86

Crowcatcher86

Een heerlijke film waar mijn vrouw en ik - als scifi-fans - erg van hebben genoten. Nee, het is gelukkig geen Tenet, want het is een relaxte zit. Actie, drama, komedie: het zit er allemaal in. Laatste half uur is een bonus: eindelijk eens een film waar alles duidelijk wordt verklaard. Wel vond ik het einde wat lomp: het zou logischer zijn om het leger te sturen dan om met een klein groepje de aliens te ontwaken, of om direct TNT te gebruiken zonder mensen op te offeren, maar voor de kijkers natuurlijk wel het leukst om te zien.

avatar van mrklm

mrklm

In 2051 wordt de menselijke bevolking op Aarde gedecimeerd door buitenaardse wezens. Enkele overlevende militairen maken een tijdsprong naar 2022 om mensen te vragen met hun de strijd aan te gaan in 2051. Eén van de mannen die aan deze bijzondere dienstplicht dient te voldoen is Dan Forest [Chris Pratt] Die ontdekt dat zijn pientere dochtertje Muri [Ryan Keira Armstrong] is uitgegroeid tot een briljante wetenschapper [Yvonne Strahovski] die met zijn hulp het gif wil ontwikkelen waarmee de mensheid in 2022 wellicht zijn eigen uitroeiing kan voorkomen. Een ecologische SF-thriller waarin personages tijdens een verwoestende, bloederige strijd onder aanzwellende strijkers hun diepste emoties uiten. Oftewel: stompzinnige pulp.

avatar van Robson1968

Robson1968

macrobody schreef:

Duidelijk dat je een aardig deel hebt gemist in de film. De monsters waren niet de aliens zelf, want die waren na 1300 jaar ingevroren gezeten te hebben al dood. De beesten - dacht men - werden gehouden als huisdier, of gebruikt om planeten wellicht te veroveren. De beesten waren dus ondergeschikt aan hun 'baasjes', alleen konden de baasjes ze niet inzetten... Net zoals bij ons de honden en katten niet de wapens die de mens gebruikt niet kan gebruiken, kunnen die beesten dat dus ook niet.

Ik had vooraf m'n bedenkingen bij deze film, maar vond het zeer vermakelijk. Natuurlijk zitten er onlogische/niet uitgewerkte zaken in (zoals hoe ze zo snel onder de radar naar Siberië konden vliegen), maar ook kleine nuances, zoals WK Qatar. Voor mij boven verwachting. 4 sterren

avatar van macrobody

macrobody

Robson1968 schreef:

Haha, ja, lijkt er wel op. Dus die beesten, die werden gehouden als huisdier (beetje vreemde gedachten) of om planeten te veroveren (meer logisch), die waren hier op aarde geboren? Want als ze van een andere planeet komen zijn het aliens. En die ingevroren op Siberië wat waren dat dan? De baasjes of de beesten? (niet dood overigens als je ze ontdooit). Hoe dan ook een film waarbij de CGI los kan gaan!

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Misschien dat hij na een half uur... drie kwartier beter wordt... maar ik verwacht het niet. Ik zal en wil het niet eens weten.. Wat slecht is dit...

avatar van Robson1968

Robson1968

macrobody schreef:

De echte (lees: intelligente) aliens zijn degenen die het ruimteschip bestuurden. Zij hadden wellicht (1900 aardse jaren geleden) wel supersonische wapens o.i.d. De wezens die de mensheid uiteindelijk aanvielen duidelijk niet. Vergelijk het met onze honden. Of beter de bombardeer kever, die gif spuit, of de mier die zichzelf opblaast. En zo zijn er wel meer Aardse dieren die zich al schietend/spuitend verdedigen. Deze wezens zoeken voedsel en verdedigen zich met soort bot-kogels, lijkt het. Maar nogmaals, dat zijn duidelijk niet de slimmerds die hier naar toe zijn komen vliegen.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Ik lees J.K. Simmons, dan moet ik hem even meenemen. Geen hoge verwachtingen hier.

avatar van Mikemans

Mikemans

Eerste helft van de film zeer interessant, maar kakt in de 2e helft behoorlijk in jammer genoeg. Leuk wegkijkertje.

avatar van Ste*

Ste*

Ik heb me eigenlijk wel goed vermaakt met deze film. Het klinkt misschien raar, want er zijn tig alien-, tijdreis- en science fictionfilms waarvan deze film geleend heeft, maar het eindresultaat vond ik ergens alsnog wel origineel aanvoelen. Nou ja, origineel is misschien een groot woord, maar het levert wel iets vermakelijks op zonder dat het voor mij aanvoelde als een uitgekauwd concept. De actie met de aliens is vrij spectaculair en goed gemaakt (toch fijn dat we leven in een tijdperk waarin CGI zo goed is als het nu is) en het tijdreiselement vond ik goed werken.

Tijdreizen blijft altijd wat paradoxaal en ingewikkeld als je er te veel over gaat nadenken, en ik heb er niet altijd evenveel feeling mee, maar in deze film vond ik het allemaal wel aardig tot zijn recht komen (waarschijnlijk niet als je er wat langer bij stilstaat, wat ik dan ook maar niet doe). Ook een aardig idee dat de aliens eigenlijk al op aarde waren maar dat ‘they thawed out’.

De toon is soms wat apart, vond sommige humor een beetje vreemd aanvoelen of wat misplaatst, en de film is ook net wat te lang, maar verder niet zo heel veel mis mee. Popcorn erbij en gaan.

avatar van N00dles

N00dles

Aardige actie/sci-fi met een altijd wel vermakelijke Chris Pratt.

Qua budget en special effects/cgi hebben ze veel uit de kast getrokken en dat ziet er allemaal ook prima uit. Origineel zijn de aliens niet, maar ze zien er mooi uit.

Het plot is vergezocht, met wat plotholes hier en daar, maar als je daar niet teveel bij stilstaat, is het best te doen.

Wel vond ik de film aan de lange kant, soms wat inkakken en het slotstuk (in Rusland) waar ze met een klein team nobodies op eigen houtje een stealth black-op missie gaan uitvoeren vond ik gehaast en wat plichtmatig aanvoelen. En tot slot een grappige, subtiele, of toch niet zo subtiele, verwijzing naar climate change. Red de poolkappen, want je weet nooit wat er in die permafrost zit verstopt.

De film deed me trouwens vaak denken aan andere sci-fi/horrorfilms: het eerste deel had vooral Edge of Tomorrow en Starship Troopers vibes, in het slotstuk deden de set designs weer sterk denken aan Alien en The Thing. De originaliteitsprijs krijgt het niet, maar het heeft nog wel genoeg eigen smoelwerk door alles wat eromheen zit.

Kortom, een niet onvermakelijke verstand-op-nul-film met verwijzingen naar alom bekende sci-fi flicks en een aardige cast.

avatar van notoirefilmhater

notoirefilmhater

Niet onaardig.

Ja, de film heeft zat plotholes en is niet bijster origineel, maar is best oké als popcornpulp.

Independence Day blijft toch king als het om dit soort films gaat.

avatar van Noodless

Noodless

Tof, amusant filmpje die bol staat van goede actiescènes en uitstekende CGI beelden. De creaturen zien er waanzinnig goed uit en zijn heel vaak ook te zien. Dat laatste is meestal een obstakel voor dit soort werkjes. Ook de verschillende locaties zien er prima uit zoals de scènes in Siberië, de geweldige vestiging in de zee, ...

Chris Pratt is wederom op dreef , luchtig en toch voldoende serieus. De chemie met zijn dochter werkt ook prima. Pure entertainment dat ook mag beloond worden. 7,5/10

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Duidelijk weer zo'n prentje, en dus een verhaaltje, met de ingrediënten uit andere films gejat als en een mengelmoes klaargestoomd. Kassawerk, cha ching op het hoogste niveau. Voor mij een zielloos prentje waar we door de jaren heen mee doodgetrapt zijn. Ik heb hier gewoon niets meer mee, dat kun je dus duidelijk uit mijn beoordeling halen. Hollywood heeft geen ziel meer behalve dan die voor de kassa.

avatar van Jynxter

Jynxter

Ik ben best een liefhebber van sciencefiction. Maar The Tomorrow War is dom, rommelig, onsamenhangend en volslagen onlogisch op zoveel vlakken dat ik niet eens aan een opsomming ga beginnen. Daar komt nog bij dat de ruime hoeveelheid pogingen tot humor faliekant falen, en het ook volop aanwezige sentiment te goedkoop is voor woorden.

Is er dan werkelijk niks geslaagd aan deze aktie-sf? Ja toch wel. De aliens zien er op zich erg vet uit. Maar dat is het wel. Misschien dat de film puur voor het visuele nog 2 sterren had verdiend. Maar als je met een topcast en een fiks budget niet iets beters gemaakt krijgt dan dit, is 2 sterren echt nog te veel.