• 10.557 nieuwsartikelen

Met onder meer: Chris Pratt, Yvonne Strahovski en Betty Gilpin

Gesproken taal: Engels

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot The Tomorrow War

"The fight for tomorrow begins today."

De wereld staat versteld wanneer een groep tijdreizigers van het jaar 2051 arriveert om een ​​dringende boodschap te brengen: dertig jaar in de toekomst verliest de mensheid een wereldwijde oorlog tegen een dodelijke buitenaardse soort. De enige hoop op overleving is dat soldaten en burgers uit het heden naar de toekomst worden getransporteerd en zich bij de strijd voegen. Onder degenen die zijn gerekruteerd is Dan Forester, leraar op de middelbare school en huisvader. Vastbesloten om de wereld te redden voor zijn jonge dochter, werkt Dan samen met een briljante wetenschapper en zijn vervreemde vader in een wanhopige zoektocht om het lot van de planeet te herschrijven.

Social Media

avatar van Corcicus

Corcicus

nick1965 schreef:

Welke Christelijke moraal?

Deze film bevat een zeer sterk pro-gezinswereldbeeld, viert familie, huwelijk, herstel, positieve ouder-kindrelaties, verzoening tussen vader en kind, naast elementen van verlossing, opoffering en vergeving.

avatar van nick1965

nick1965

Corcicus schreef:

Oké, zó diep ben ik er niet ingegaan

avatar van Capablanca

Capablanca

Ik zal niet stemmen, halverwege uitgezet. Film zonder enige spanning of bezieling.

avatar van Warning

Warning

Heeft overeenkomsten met Edge of Tomorrow, maar bij deze staat het gezin meer centraal.

avatar van ILDIB

ILDIB

3 is te weinig 3.5 teveel. Behoorlijk spektakel met echt wel goede scenes. Verhaal is ook aardig met wat simpele zaken. Helaas is het laatste half uur ineens meer een komedie. Niet verkeerd maar niet echt in lijn bij de rest.

Grootste onzin is eerst de vrouw die als enige bedenkt waar ze vandaan komen of vooral wanneer. Dan de oorsprong van de klauw. Hoezo alleen in Rusland geweest? Was die gozer daar op jacht? Of gewoon in usa? En allerdomst, ze lagen bevroren in de gletsjer blijkbaar maar niet echt want heel die UFO is niet bevroren, laat staan de inhoud. En de manier waarop ze maar de helft een spuitje geven.. ach ja. Daarom maar een 3+.

O ja en waarom altijd met simpele geweren op wezens schieten die daar prima tegen kunnen. Verzin een beter wapen. Die tijd was er echt wel voor. Nee dat gedeelte was echt slecht.

avatar van ILDIB

ILDIB

MSJ_msj schreef:

Ben ik nou de enige die zich de gehele film gestoord heeft aan het feit dat als ze het heden gewoon zouden veranderen ze automatisch de toekomst ook zouden veranderen en er dus geen oorlog zou zijn.

Regisseur had iets meer black mirror en films als Butterfly effect mogen kijken.

Ehh er is ook geen oorlog vanwege veranderen heden...

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

De aliens scoren het best in deze film. Af en toe een aardige actie, maar daar blijft het bij...

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Matig.

Hersenloos vermaak, dat is zeker. The Tomorrow War is de perfecte compilatiefilm: de doorsnee filmliefhebber zal gemakkelijk een tiental films kunnen opnoemen waarbij deze de mosterd gaan halen is. Ikzelf hou het op een drietal: Terminator, Starship Troopers en Aliens. Om maar een idee te geven dat men het écht niet van originaliteit moet hebben, integendeel.

Alles wat er om heen gebreid wordt is van hetzelfde gebruikelijke allooi; family troubles, tegen wil en dank gerekruteerd worden, etc. etc. Ook als actiefilm is het niet helemaal geslaagd, want iets voorbij halfweg neemt men een andere afslag. Weg van Starship Troopers. De regels van het tijdreizen zijn geen moment van belang, maar het deert verder ook nauwelijks. De film pretendeert niet om meer te zijn. Het is gemakkelijke, gemakzuchtige actie. Een typisch blockbustertje voor zaterdagavond. Meer niet.

avatar van nadrin

nadrin

Goede typecasting van Strahowski. Machtige scènes met de aliens. Goed verhaal.

avatar van Shadowed

Shadowed

Een stompzinnige inhoudelijke uitwerking weerhoudt The Tomorrow War ervan om boven zijn niveau uit te stijgen, want regisseur Chris McKay kent een aardig ritme voor de actiescenes. Chris Pratt en Yvonne Strahovski leveren sterk acteerwerk af binnen hun nogal beperkt opgezette rollen, waardoor de dramatiek verrassend boeiend uitpakt. Het scenario kiest echter altijd voor de verkeerde momenten om dergelijke materie/emotie te uiten, zoals tijdens een achtervolging of gedurende een spectaculaire belegering. Sowieso neemt de film veel te veel hooi op zijn vork met de concepten, die totaal geen samenhang kennen en daarom terecht worden aangekaart als dwaas. Het ontwerp van de aliens is echter bovengemiddeld, waar een zeer griezelige en gedetailleerde dreiging vanaf straalt. De actie zelf wordt lekker snel geschoten en groots opgezet, waardoor het onmogelijk is voor de verveling om toe te slaan. De boeiende aanloop, het hoge tempo en de degelijke visuele kwaliteit zorgen voor effectief popcornvermaak, maar men had wel wat meer mogen sleutelen aan de inhoudelijke kant. McKay laat werkelijk een enorme kans liggen op dat vlak om echt te excelleren.

Ik kan me overigens perfect vinden in deze korte veronderstelling van medegebruiker ILDIB:

3 is te weinig 3.5 teveel