Vampires vs. the Bronx (2020)

Komedie / Horror

geregisseerd door Osmany Rodriguez
met Jaden Michael, Gregory Diaz IV en Sarah Gadon

De Bronx is een middenklassenbuurt die steeds populairder aan het worden is. In de Bronx wonen drie dappere kinderen. Deze kinderen stuiten op een sinister complot, dat als doel heeft al het leven uit hun geliefde gemeenschap te zuigen. Kunnen ze hun buurt redden?

avatar van Grindhouse62
Op zich best een aardige en op sommige best spannende jeugdfilm met als thema, vampieren die de Bronx zijn binnen gedrongen en daar willen heersen. Maar als het aan een aantal kinderen ligt gaat dat niet gebeuren. Een overleving avontuur gaat beginnen. Al vind de kijk leeftijd van 9 jaar te jong, want er zitten toch wel een aantal heftige scenes in. 12 is eerder geschikt. Ik heb mij er best mee vermaakt.

avatar van DjFrankie
Grappig tussendoortje. Allemaal lekker luchtig, maar inderdaad gezien de vampieren is 9 jaar te jong.

avatar van rebelkush
Normaal gesproken skip ik Netflix films maar door trailers en vampieren toch gekeken en niet teleurgesteld.
Goede cast met onder meer Shea Whigham en Method man
Verhaal vond ik niet echt boeiend maar de vampieren zagen er goed uit.
Ik vond dit meer comedy dan horror en heb dan ook vaak moeten lachen.

Als je hoopt op een enge vampieren film moet je dit zeker skippen. Meer een horror film voor de jeugd.

Een vrij grappige teen-horror die mij qua feeling deed denken aan het Engelse Attack the Block. Al was deze wel iets minder dan die film. Leuke rol van Clifford 'Method Man' Smith, een van de leden van Wu Tang Clan en Shea Whigham uit Boardwalk Empire en Waco. Het verhaal zelf had iets weg van 30 days of night, ook een film waarin vampieren een gemeenschap overnemen, zij het om een andere reden. Er zat een grappige verwijzing naar Friedrich Wilhelm Murnau, regisseur van Nosferatu. Vampires vs. The Bronx is een leuke film voor een keertje maar niet echt eentje om vaker te zien wat ik wel heb bij de twee andere genoemde films. Hij mist het leuke van Attack the Block en de spanning van 30 Days of Night.

avatar van rep_robert
Een soort van Amerikaanse vampierenversie van Attack the Block en het mysterie weet zich in het eerste gedeelte van de film prima beetje bij beetje te ontrafelen. Heerlijk creepy met die handjes in beeld af en toe. De luchtigheid in de film werkt ook prima en de tieners doen het ook allemaal prima. Echter ontspoort de film in de tweede helft van de film. Rodriguez weet zich geen raad met het leuke uitgangspunt. De spanning ebt weg, de CGI is wat te nadrukkelijk aanwezig en doet de film eigenlijk niets wat ik nog niet eerder in andere films heb gezien die beter zijn uitgewerkt.

Jammer, want er zit zoveel potentie in de film.

Leuke teen horror movie die ook nog eens meer de enge/spannende kant dan op ging dan de kinderkant. Vampiers zagen er toch echt wel goed uit.

avatar van Harleen Quinzel
De humor zit aardig en de jongelui hebben goeie chemistry, wat voor een best sterke eerste helft zorgt. Wanneer de film echter een versnelling hoger schakelt en de focus op het vampiergedoe legt valt het wat door de mand met scenes die wel degelijk griezelig bedoeld zijn, maar zo knullig uitgewerkt dat het onbedoeld op de lachspieren werkt.

Method Man van de Wutang Clan als priester casten is trouwens wel lachen.

avatar van Woland
Kinderhorror, natuurlijk. En met een titel als Vampires vs The Bronx weet je ook een beetje wat je moet verwachten. Maar ik vond dit best leuk gedaan. De jonge cast doet het prima, het is best wel een leuk sfeertje en ik heb me eigenlijk niet verveeld. Voor een tussendoortje kan je het minder treffen.