Genre: Actie / Misdaad
Speelduur: 175 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Matt Reeves
Met onder meer: Robert Pattinson, Zoë Kravitz en Paul Dano
IMDb beoordeling:
7,8 (913.930)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 3 maart 2022
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Batman
"Unmask the truth."
Het jaar van verkiezingen in Gotham City. Potentiële kandidaten voor het burgemeesterschap worden één voor één omgebracht door een mysterieus figuur dat bij elk van hen een raadsel achterlaat, geadresseerd aan de Batman. Het wordt vervolgens Batmans missie om te achterhalen wie deze schurk is.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,8 / 913930)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- The Batman (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Bruce Wayne / The Batman
Selina Kyle
Lt. James Gordon
Oz / The Penguin
The Riddler
Carmine Falcone
Alfred
District Attorney Gil Colson
Unseen Arkham Prisoner
Bella Reál
Reviews & comments
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Direct een 9.1 op imdb. Zodra het woordje Batman in de filmtitel staat krijgt deze al minimaal een 9. Of mensen hem nu wel of niet hebben gezien.
Wie weet is gewoon een hele goede film. Of is dat iets waar je niet op hoopt?
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
Wie weet is gewoon een hele goede film. Of is dat iets waar je niet op hoopt?
Even goed als de Godfather en beter dan Schindler's List? Nee dat kan ik me niet voorstellen.
Maargoed Joker begon ook op die score, allemaal fake votes zoals Basto al aangeeft.
YouDrunkGoHome
-
- 401 berichten
- 635 stemmen
Ik vond de film eigenlijk ook max 3 sterren waard maar aangezien ik bij de uitgang een doosje oreos met Batman erop kreeg heb ik de film toch maar 1.5 ster extra gegeven.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
The Batman is gewoon een steengoede film, maar het verhaal is wellicht wat te lineair om de film keer op keer te herzien. De speelduur icm slowburner film noir stijl zorgt er ook voor dat dit niet even een film is die je telkens kan opzetten. Misschien dat ik ook wat dubbele lagen mis die een personage als Arthur Fleck in Joker wel interessant maakte, dat ie langzamerhand gek wordt en afglijdt. Qua pacing kan je ook genoeg zeggen over de film en er is in het middenstuk zeker een gedeelte dat het wat sleept en er dieper op Bruce Wayne wordt ingegaan. Zou dit episodic toch beter werken? Marvel doet het ook met series die amper langer duren dan deze film bij elkaar. Maar het is al met al interessant genoeg om eigenlijk geen minuut van de speeltijd te vervelen. De moorden zijn fascinerend en de Zodiacaanse zoektocht naar the Riddler boeit vanaf minuut 1. Al had een R rating voor mij niet misstaan bij de moorden.
Verder doet Reeves in deze film qua stijl alles wat ik van Batman wil zien. De veel te klinische look van TDK trilogie wordt verlaten en Reeves gaat vol in op de donkere stegen, de vervuilde straten en de Gothische skyline, inclusief een extreem Gotisch Wayne Manor. Heerlijk. Wat me ook bevalt is dat er veel mysterieus blijft. De paar opwachtingen van de Batmobiel zijn echt retestoer en omgeven door mist en dauwdruppels. Vooral de eerste keer krijg je een intern juichmomentje. Daarbij zitten er een paar van zulke fraaie shots gepaard met een fantastische score en je wordt in het mysterie gezogen.
Pattinson is als Bruce Wayne soms wennen, maar wanneer dat masker opgaat is het intens genieten. Verder weinig te klagen. Ik heb ook geen problemen met Selina Kyle, waar ik van een paar mensen had gehoord dat zij zaten te cringen. Geen idee waar dat zou moeten. Erg interessant geschreven en met genoeg diepgang om haar acties te rechtvaardigen. Paul Dano is erg goed en krijgt genoeg momenten om te shinen, maar het is zeker zo dat itt de Nolan films hij eigenlijk compleet ondergesneeuwd raakt door Pattinson. En dat is ook wel eens fijn. We willen altijd briljante bad guys zien, maar Batman sneeuwt zo vaak onder. Hier dienen de bad guys vooral een goede taak om Batman te laten stralen. De actie is niet zo over de top en bombastisch, maar nergens verlang je daar ook naar. Het einde is wel redelijk spectaculair en duidelijk een hoogtepunt, maar ook hier voelt het klein en heb je nergens het gevoel dat Reeves uit de bocht vliegt. Misschien wel een beetje bij de auto achtervolgingen, daar had ik persoonlijk wat wijdere shots willen zien. Al begrijp ik voor een intense ervaring deze manier van filmen ook wel weer.
Ik heb gewoon 3 uur enorm genoten van alles waarop de film is gemaakt. Alleen het probleem is dat ik bij volgende kijkbeurten niet op zoek hoef naar nieuwe hints. Niet dat dit in een Batman film had gehoeven, maar dat maakt voor mij een film als Joker nog wel de eenzame koning in het DC universe.
De film is dus zeker niet perfect, maar het maakt ook nergens grote fouten. Het kan vooral ook een smaakding zijn.
4,0*
Graaf Machine
-
- 9807 berichten
- 1421 stemmen
Nieuw poster zie ik.
Jammer, vond die rood/zwarte juist geweldig.
Vanavond hopelijk in de rode zetel om te kijken wat dit is. Ben ondertussen wel groot liefhebber van Pattinson aan het worden, dus dat voordeel heeft de film al.
Wordt steeds gekker hoor. Dat kan toch drie kwartier korter ook wel. Tjezes, het is Batman, gewoon een boze man die boeven gaat pakken. Meer niet.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Tjezes, het is Batman, gewoon een boze man die boeven gaat pakken. Meer niet.
Ja dat is het dus niet. En de films hiervoor van Batman ook al niet.
Graaf Machine
-
- 9807 berichten
- 1421 stemmen
Ja dat is het dus niet. En de films hiervoor van Batman ook al niet.
Die van Nolan gingen ook over een boze man die boeven ging pakken, en die van Burton ook. Wat daar tussendoor nog zat weet ik zo even niet meer.
Maar Batman is gewoon boos, en pakt boeven. Dat is het. Kan er heel veel omheen gepsychologiseerd worden, maar dat is schoudervulling.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Die van Nolan gingen ook over een boze man die boeven ging pakken, en die van Burton ook. Wat daar tussendoor nog zat weet ik zo even niet meer.
Maar Batman is gewoon boos, en pakt boeven. Dat is het. Kan er heel veel omheen gepsychologiseerd worden, maar dat is schoudervulling.
Zo kan je alles versimpelen natuurlijk
En LOTR gaat over een paar hobbits die een ring in een vulkaan gooien. Star Wars gaat over een Jedi die een boze papa en keizer wil verslaan, Titanic gaat over een boot die blub blub doet, Gladiator gaat over een boze slaaf die wraak wil nemen, Schindlers List over een nazi die wat joden helpt te ontsnappen, Alien over een wezen dat een bemanning van een schip uitmoordt etc.
YouDrunkGoHome
-
- 401 berichten
- 635 stemmen
Een boef vangen moet ook in een half uur wel kunnen lijkt me, ze hadden hier gewoon een tv aflevering van kunnen maken en dan met 3 pauzes tussendoor uitzenden op veronica.
Willz
-
- 66 berichten
- 83 stemmen
Ik vind The Batman wel een goede film maar ook wel een tikkeltje saai, zeker tegen het einde. Het was beter dan ik had verwacht maar slechter dan ik had gehoopt. Zoe Kravitz vond ik meevallen en de hoofdpersoon deed het m.i. ook gewoon goed.
Het verhaal was ook goed voor een bijna drie uur durende film. Ik geef deze film een drie.
Graaf Machine
-
- 9807 berichten
- 1421 stemmen
Zo kan je alles versimpelen natuurlijk
En LOTR gaat over een paar hobbits die een ring in een vulkaan gooien. Star Wars gaat over een Jedi die een boze papa en keizer wil verslaan, Titanic gaat over een boot die blub blub doet, Gladiator gaat over een boze slaaf die wraak wil nemen, Schindlers List over een nazi die wat joden helpt te ontsnappen etc.
Je kunt er van alles bijhalen, maar Batman is gewoon een stripfiguur die boeven vangt. Echt niks meer hoor. Het is geen Mahatma Ghandi of zo.
Gewoon een verzonnen stad, een verzonnen wereld, en bizarre boeven die gepakt worden door een bizarre held.
Plus de gebruikelijke randfiguren om de boel op te leuken.
Batman is in essentie vreselijk simpel. Burton begreep dat. Nolan begreep dat niet. Wat Reeves er van maakt weet ik niet, ik heb vertrouwen in Pattinson, maar allejezusnogantoe: 175 minuten.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Je kunt er van alles bijhalen, maar Batman is gewoon een stripfiguur die boeven vangt. Echt niks meer hoor. Het is geen Mahatma Ghandi of zo.
Gewoon een verzonnen stad, een verzonnen wereld, en bizarre boeven die gepakt worden door een bizarre held.
Plus de gebruikelijke randfiguren om de boel op te leuken.
Batman is in essentie vreselijk simpel. Burton begreep dat. Nolan begreep dat niet. Wat Reeves er van maakt weet ik niet, ik heb vertrouwen in Pattinson, maar allejezusnogantoe: 175 minuten.
Ik snap eerlijk gezegd niet wat je hiermee wil zeggen. Ben je nou een filmliefhebber of niet? Heb ik ongelijk met bv LOTR dan waar je elf uur lang naar iets kijkt wat heel simpel in 5 minuten opgelost kan worden?
Blijf gewoon maar bij deze film vandaan. Je hebt al besloten dat je het stom vindt en dat elke minuut over iemand die slechterikken pakt een teveel is. Gelukkig heb ik niet 23 films naar Marvel films gekeken die naar 1 eindgevecht hebben toegewerkt 
De eerste Batman duurde ook al 126 minuten. Al erg lang voor die tijd. En juist Burton maakte er ook een clownesk festijn van. Dus echt simpel hield hij het niet.
YouDrunkGoHome
-
- 401 berichten
- 635 stemmen
En laat Nolan nou net degene zijn die heeft laten zien dat het meer kan zijn dan dat. Reeves doet dit, in mindere mate, wat mij betreft ook.
Graaf Machine
-
- 9807 berichten
- 1421 stemmen
Ik snap eerlijk gezegd niet wat je hiermee wil zeggen. Ben je nou een filmliefhebber of niet?
.
Films die drie uur duren hebben zelden meerwaarde. Vaak kan het een stuk korter.
En laat de andere films er nou eens buiten, het gaat hier niet om LOTR of andere onzin. Wat ik daarvan vind kun je prima in mijn stemhistorie vinden.
En het verschil tussen 126 minuten en 175 minuten is bijna een heel uur.
Graaf Machine
-
- 9807 berichten
- 1421 stemmen
En laat Nolan nou net degene zijn die heeft laten zien dat het meer kan zijn dan dat. Reeves doet dit, in mindere mate, wat mij betreft ook.
Nou. Batman Begins kreeg nog 3 nette sterren van me. The Dark Knight Rises kreeg 1 ster, en die film daartussenin heb ik niet beoordeeld, zal ik sinds mijn aantreden in dit circus, ergens voorjaar 2015, wel niet herzien hebben. En daar heb ik waarschijnlijk goede redenen voor.
Nee, Nolan maakte van Batman een karikatuur. Een karikatuur maken van een karikaturale stripheld is wel een prestatie overigens.
Ik hoop dat Reeves weer gewoon een stripfiguur weet neer te zetten door Pattinson, en niet gaat doen of Batman een supergecompliceerd mens van vlees en bloed is.
Het is een stripheld. Laat dát zien. Zoals Burton deed.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Films die drie uur duren hebben zelden meerwaarde. Vaak kan het een stuk korter.
En laat de andere films er nou eens buiten, het gaat hier niet om LOTR of andere onzin. Wat ik daarvan vind kun je prima in mijn stemhistorie vinden.
En het verschil tussen 126 minuten en 175 minuten is bijna een heel uur.
Ik benoem die andere films just omdat je zoals ik al zei alles kan versimpelen. Wat jij benoemt is het uitgangspunt van een film en die is bij iedere film in principe simpel. De kunst van een script schrijven en een film maken is dat je er wat van weet te maken om de kijker aan te grijpen.
Jij zegt dat Batman een man in een pak is die boeven pakt. Ik zie een gekwelde man die zijn ouders vermoord heeft zien worden en in zichzelf keert. Hij stoot mensen van zichzelf af, sluit zichzelf op en vervreemd zich van de wereld. Hij zoekt wraak door middel van het aanpakken van misdaad, maar wat doet dit voor hem en zijn omgeving?
Zie je.. Het is maar net hoe je naar iets kijkt. Dit kan je dus bij elke film doen. Daarom vind ik het raar dat je dit hier wel zo benoemt. Ik ben het ook niet eens dat film geen 3 uur mag duren. Ik snap best dat je je twijfels erover hebt, dat mag ook zeker. Maar dat staat los van een uitgangspunt, want dan zou geen enkele film langer dan anderhalf uur mogen duren. The Batman profiteert voor mij van de lange speelduur dat de personages hier voor mij niet oppervlakkig voelen. Wat ik vaak wel heb als een film in 2 uur gepropt wordt.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Het is een stripheld. Laat dát zien. Zoals Burton deed.
Batman is voor iedereen wat anders. In de jaren 60 was het slapstick. "Some days you just can't get rid of a bomb"
Juist Burton gaf er weer een andere draai aan die men gewend was. Moet je hem daar op aanvallen?
Graaf Machine
-
- 9807 berichten
- 1421 stemmen
Jij zegt dat Batman een man in een pak is die boeven pakt.
Ik zeg dat Batman een boze man is die boeven pakt. Dat hij ook nog een pak draagt hoort bij het genre. Al die superhelden dragen een pak.
Dat Batman boos is heeft zijn oorzaak, maar verandert er verder niets aan.
Misschien moet hij anders eens in therapie of zo, maar dan krijg je weer van die nog grotere flauwekul zoals in die Jokerfilm.
Graaf Machine
-
- 9807 berichten
- 1421 stemmen
Batman is voor iedereen wat anders. In de jaren 60 was het slapstick. "Some days you just can't get rid of a bomb"
Juist Burton gaf er weer een andere draai aan die men gewend was. Moet je hem daar op aanvallen?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Batman is voor iedereen wat anders. In de jaren 60 was het slapstick. "Some days you just can't get rid of a bomb"
Juist Burton gaf er weer een andere draai aan die men gewend was. Moet je hem daar op aanvallen?
Precies dit. Ja, heel algemeen kan je zeggen dat Batman een gemaskerde man is die boefjes vangt, maar zo kan je inderdaad elke film versimpelen tot het lame klinkt. Batman is juist een superheld waar je veel kanten mee op kan, wat de afgelopen 60 jaar aan films ook wel heeft bewezen. Batman is veel meer dan boefjes vangen.
Dat de film te lang duurt ben ik het mee eens, al zeg ik dit voordat ik de film heb gezien. Maar ik vind het ook geen fijne trend dat blockbusters tegenwoordig sneller richting de 3 uur dan 2 uur gaan.
Graaf Machine
-
- 9807 berichten
- 1421 stemmen
Precies dit. Ja, heel algemeen kan je zeggen dat Batman een gemaskerde man is die boefjes vangt, maar zo kan je inderdaad elke film versimpelen tot het lame klinkt. Batman is juist een superheld waar je veel kanten mee op kan, wat de afgelopen 60 jaar aan films ook wel heeft bewezen. Batman is veel meer dan boefjes vangen.
Dat de film te lang duurt ben ik het mee eens, al zeg ik dit voordat ik de film heb gezien. Maar ik vind het ook geen fijne trend dat blockbusters tegenwoordig sneller richting de 3 uur dan 2 uur gaan.
Het punt is natuurlijk dat ik Batman helemaal niet versimpel. Ik geef de essentie. En van die essentie uit kun je alle kanten op bouwen. Zo zie ik de kant die Burton pakte juist als sterk, en de Nolan-kant als minder. Mijn smaak.
Maar het moet niet opgerekt worden tot uren en uren, want dat is precies wat Batman niet nodig heeft. De essentie kan makkelijk binnen drie uur verteld worden. Eigenlijk ook wel binnen twee uur.
De essentie van iets benoemen is helemaal niet hetzelfde als iets versimpelen. Net zoals iets nodeloos ingewikkeld maken ook niets te maken heeft met diepgang geven.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Bedoel dit meer in zn algemeenheid dan dat ik bedoelde dat jij een regisseur aanviel.
Maar waarom kan zoiets niet uren en uren duren? Er zijn ontelbare comics, honderden tekenfilm afleveringen, tig films en er is een serie van gemaakt. Maar een enkele film kan niet 3 uur duren?
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
.
De essentie van iets benoemen is helemaal niet hetzelfde als iets versimpelen. Net zoals iets nodeloos ingewikkeld maken ook niets te maken heeft met diepgang geven.
Wat maakte Nolan dan nodeloos ingewikkeld aan het personage Batman? Deze film wordt Batman ook niet nodeloos ontwikkeld gemaakt.
Graaf Machine
-
- 9807 berichten
- 1421 stemmen
Bedoel dit meer in zn algemeenheid dan dat ik bedoelde dat jij een regisseur aanviel.
Maar waarom kan zoiets niet uren en uren duren? Er zijn ontelbare comics, honderden tekenfilm afleveringen, tig films en er is een serie van gemaakt. Maar een enkele film kan niet 3 uur duren?
Een film kan honderd uur duren, duizend van mijn part. Maar een film moet wel de aandacht en de focus blijven trekken, en dan is drie uur gewoon erg lang.
Honderd tekenfilmafleveringen achterelkaar zien is ook geen goed idee denk ik.
Maar misschien ben ik oud, en kan ik mijn concentratie niet meer zo goed richten. Gisteren ook al weer na drie uur schaken en een superstelling opgebouwd te hebben met één zet alles verknald en in remise moeten vluchten. Zo gaat dat dan blijkbaar.
Verder heb ik ongemeen vertrouwen in deze film, maar alleen de lengte, daar schrok ik van. Reden om vanavond niet te gaan. Dit moet ik even plannen. Ik had iets van 140 minuten verwacht, wat me al een beetje tegenstond. Dan is dat laatste half uur misschien niet veel, maar uiteindelijk toch wel hoor.
Net als met die James Bond laatst. Moet dat nou echt allemaal zo lang duren?
Graaf Machine
-
- 9807 berichten
- 1421 stemmen
Wat maakte Nolan dan nodeloos ingewikkeld aan het personage Batman? Deze film wordt Batman ook niet nodeloos ontwikkeld gemaakt.
Je reageert op dingen die ik niet zeg. Dat is vermoeiend.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Snap je zorgen betreft de speelduur wel hoor. Hoop alleen dat je het een eerlijke kans geeft. Raad sowieso aan als je het kan om hem niet savonds te kijken. Zat ook erg moe in de zaal en het is soms wel echt meer een Fincher (Zodiac/Se7en) achtige film. Dus zo'n moordonderzoek wordt grondig in beeld gebracht. Daarnaast nog een stuk achtergrond met Selina Kyle en Wayne die de waarheid over zijn vader leert kennen. Vooral daar zullen sommige mensen waarschijnlijk zeggen dat de film langdradig is.
Graaf Machine
-
- 9807 berichten
- 1421 stemmen
Snap je zorgen betreft de speelduur wel hoor. Hoop alleen dat je het een eerlijke kans geeft. Raad sowieso aan als je het kan om hem niet savonds te kijken. Zat ook erg moe in de zaal en het is soms wel echt meer een Fincher (Zodiac/Se7en) achtige film. Dus zo'n moordonderzoek wordt grondig in beeld gebracht. Daarnaast nog een stuk achtergrond met Selina Kyle en Wayne die de waarheid over zijn vader leert kennen. Vooral daar zullen sommige mensen waarschijnlijk zeggen dat de film langdradig is.
Ik ga deze film ABSOLUUT een eerlijke kans geven. Heb er enorm zin in, en verwacht er heel veel van. Misschien moet ik iets minder verwachten omdat dat alleen kan tegenwerken, maar had gehoopt vanavond te kunnen gaan, maar de lengte stond me tegen.
Maar nee, begrijp me niet verkeerd, ik hoop enorm te gaan genieten van deze film. Lekker in de stoel ploffen en laat het maar komen. Dit is waarvoor bioscopen gebouwd zijn. 
wwelover
-
- 2605 berichten
- 3967 stemmen
Waanzinnig genoten. Fijne andere take weer op het karakter. Heerlijke muziek ook.
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
De eerste 2 1/2 uur vond ik het een héél héél goede film, niet per se een echte Batman film, maar dat maakte verder niet uit. Het laatste half uur vond ik dan weer teleurstellend. Toch weer een origin-film. Deze keer dan niet "hoe Bruce Wayne Batman wordt", maar "hoe een vent in een vleermuispak Batman wordt".
Gerelateerd nieuws

'The Batman' is morgenavond (31 maart) op televisie te zien: 'Een heerlijke detective film, het 3 jaar wachten zeker waard'

Robert Pattinson laat ietsje meer los over de productie van zijn volgende Batmanfilm

Slecht nieuws voor fans: Het vervolg op 'The Batman' is wéér uitgesteld

James Gunn over 'The Batman - Part II': 'We kijken er reikhalzend naar uit'
Bekijk ook

Ennio
Documentaire / Muziek, 2021
32 reacties

Gladbeck: Das Geiseldrama
Documentaire / Misdaad, 2022
20 reacties

Hadaka no Shima
Drama, 1960
70 reacties

Top Gun: Maverick
Actie / Drama, 2022
386 reacties

Grand Prix: The Killer Years
Documentaire, 2011
5 reacties

Dune: Part One
Sciencefiction, 2021
639 reacties
Gerelateerde tags
dc comicscrime fightergeheime identiteitnachtclubpoliticuspolitiepsychopaatburgerwachtsuperheldgebaseerd op stripgeorganiseerde misdaadseriemoordenaarmiljonairsuperkrachtsocial injusticemoordonderzoekpost-credits scenemasked superheropolitical corruptionneo-noirurban gothicvengeancegotham city mayoral election
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









