ad

Geregisseerd door: J Blakeson

Met onder meer: Rosamund Pike, Eiza González en Dianne Wiest

Releasedatum: 19 februari 2021

Over I Care a Lot

Marla Grayson doet zich samen met haar partner Fran voor als wettelijke voogden en lichten op deze manier oudere klanten op. Voor hun volgende opdracht hebben ze hun pijlen op de bejaarde Jennifer gericht. Deze heeft echter zelf iets te verbergen waardoor niet alles volgens plan verloopt. Marla en Fran krijgen het bovendien aan de stok met een gangster.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Vanaf 25 februari 2021 in de bioscoop (The Searchers)

EDIT: bioscooprelease uitgesteld

Woah, De Staat in de trailer? Nice.

avatar van YUER

YUER

kies je rust huis heel voorzichtig zo irritante film stomste maffia baas ever maar hopelijk is ze dood echt ze verdient het ( toch) !!!!!!!!

avatar van HollandGermany

HollandGermany

Zeer onbevredigend en anticlimatisch einde, al voegde die schot wel wat toe.

Had meer gehoopt op powerdynamics die echt goed uitgewerkt zouden worden. Zou 'm niet aanraden. Blijft een ding, eindes. Onvoorspelbaar betekent niet per se beter.

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

I vond het een verrassend nieuw thema. Verzin maar eens een nieuw verhaal. Eerste uur met plezier zitten kijken totdat het een beetje uit de bocht vloog omdat de hoofdrolspeelster niet bang voor de maffia bleek.

avatar van HollandGermany

HollandGermany

knuppel ihhh schreef:

Het idee was fantastisch. Ik accepteer totale ongeloofwaardigheden als het moet. Toen die vrouw op het einde zei dat zij nu de baas was over die maffiabaas haakte ik af wat suspension of disbelief betreft

Maar de uitwerking was na het eerste uur een grote teleurstelling. Totaal onbevredigend, Ik snap wat ze ermee wilden zeggen maar het interesseert me niet, ben er totaal op afgeknapt. De grote eindconfrontatie bleef totaal uit. Daar kijk je zo'n film toch een beetje voor. Die moeder was op een gegeven moment ook verdwenen. Erg jammer.

avatar van Kippie.

Kippie.

Ongeloofwaardig, vervelend en onbevredigend. En wat een totáál gebrek aan chemie tussen Rosamund Pike en Eiza González. Bijna pijnlijk om te zien, zeker gezien de aard van hun relatie in de film.

Toch wel wat jammer dat Nederlandse distributeurs zo graag Netflix releases in de bioscoop willen uitbrengen.

Anders hadden we nu deze film inmiddels op Netflix kunnen aanschouwen.

Bij titels als Roma en Mank zie ik nog wel de toegevoegde waarde van een bioscooprelease, maar hier niet zo.

Bioscooprelease I Care a Lot TBA.

avatar van Neder0001

Neder0001

Vond het een heerlijk film de eerste pak 'm beet 1,5 uur. Daarna baalde ik van de koerswijziging maar het einde maakte toch een hoop goed. Ruime voldoende.

avatar van rustugan

rustugan

Fris filmpje, heb er van genoten

avatar van RoFFeL

RoFFeL

Van mij een kleine 8! Verfrissend verhaal wat niet eens zo veel afwijkt van de werkelijkheid wat in zoveel segmenten om ons heen afspeelt. Waar de inhalige 'bitches' zoals in deze film veelal eikels zijn. Maar zoals altijd: Wie slecht doet, zal slecht krijgen!

Zie de huidige wereld wanorde om ons heen. Hoe de grootste creeps om zich heen zwaaien met de zgn. pandemie om te proberen hun macht te behouden of te vergroten. Echter wie goed doet, goed ontmoet

Samen met mijn vrouw boeiend gekeken naar deze film! ****

avatar van Collins

Collins

Een kille film. Een mensonvriendelijke film. En dat heel consequent een filmduur lang. Geen wonder als de hoofdpersonages extreem ijskoud en hevig onsympathiek zijn vormgegeven en leven volgens het credo: het recht van de sterkste.

De film speelt zich af in dat deel van de samenleving dat leeft volgens de wetten van het kapitalistische systeem. Dat deel van de samenleving dat materiële rijkdom als het hoogste goed ziet en over lijken gaat om dat te vergaren.

Hoofdpersonage Marla (een ijzige Rosamund Pike) bekommert zich als voogd om de financiële belangen van ouderen die dat zelf niet meer kunnen. Een lucratief handeltje, want de integriteit is ver te zoeken. Elk zielig oudje is een melkkoe, waaraan zij zich zonder scrupules verrijkt. Marla is een verdorven karakter. Een crimineel. Een hooghartig onsympathiek wezen dat amper menselijke eigenschappen bezit. Ze heeft haar leven volgens een strakke regie ingericht, maakt geen fouten en accepteert geen tegenwerking. En dat is het wel. Heel interessant is dat niet. Over haar verleden en drijfveren ervaar je niets. Je hebt gewoon een rothekel aan haar personage. En dat is het.

Dan is er nog een vrouwelijke medeplichtige en tevens love interest die even kil is en over wie je ook niets ervaart. Eiza González is een aantrekkelijke verschijning, maar is als personage even interessant als Marla. Niet dus.

Gelukkig is er nog Peter Dinklage. De vijand van het stel. Zijn vertolking als boosaardige maffioso is even koudbloedig maar heeft tenminste enige achtergrond. Hij is daardoor meteen een stuk interessanter dan Pike en González. Zijn achtergrond geeft hem een meer menselijk voorkomen. De sympathie ligt bij hem. Bij gebrek aan beter.

Na afloop van de film voelde ik me weinig vermaakt. De film heeft te weinig echt goede momenten. De verbale interacties tussen de personages zijn best vermakelijk. En om een slapstickachtige shootout in een verzorgingshuis, heb ik moeten lachen. Verder niks dat nadrukkelijk is blijven hangen.

I Care a Lot is een film die wordt bevolkt door mensonvriendelijk personages die zonder moreel kompas te keer gaan. Zonder gradaties. Ze zijn weinig verrassend en weinig boeiend. Ze doen het met overtuigend acteerwerk. Dat wel.

avatar van macrobody

macrobody

Geweldige film. Origineel idee, uitstekend geacteerd door Rosamund. Ik kon haar na een half uur wel wurgen die lesbische bitch. Nou maken die stupide regels mij al kwaad plus het onrecht wat de mensen wordt aangedaan, maar zo'n legal counsel zonder hart maakt het compleet!

Ik weet niet of Peter Dinklage de juiste keuze was als maffiabaas maar okay. Paar leuke twists maakte het een zeer aangename film.

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)

Aantal off topic berichten verwijderd.

avatar van skinny_tie

skinny_tie

kappeuter schreef:

Hoe bedoel je dit? Omdat Netflix de film voor de VS heeft aangekocht moet de Nederlandse bioscooprelease maar afgelast worden?

Ik bedoel dat ik de film nu graag op Netflix had gezien.

Haha, eerste uur is inderdaad best wel geweldig en een origineel idee.

Ik zat me al af te vragen hoe ze dit in vredesnaam nog een uur zo goed zouden kunnen uitwerken.

Dat viel uiteindelijk dus ook behoorlijk tegen, het tweede uur was behoorlijk ongeloofwaardig en best standaard. Jammer. Pike is wel vreselijk goed.

avatar van missl

missl

Ik bedoel dat ik de film nu graag op Netflix had gezien.

Staat bij mij op Netflix?

Sorry voorgaande berichten niet gelezen, er zit blijkbaar verschil in Netflix

avatar van Apster

Apster

Eens met de kritiek op de onsympathieke karakters. Er zijn zat films gemaakt waarin de protagonist een zwendelaar, of crimineel is waar je als kijker sympathie voor voelt. Echter het karakter van Pike is, hoe goed ze ook speelt, echt een verschrikkelijk mens. Gevolg is dat je 2 uur lang je zit op te vreten en hoopt dat Pike en haar vriendin het onderspit delven. Ik vraag me werkelijk af of dit de intentie was van de makers.

Ook het plot is niet geloofwaardig. De Russische maffia maakt erg veel domme fouten, en uiteindelijk gaan Pike en Dinklage zelfs samenwerken. Er komt zelfs nog een toegift waarin we zien hoe ze dat imperium opbouwt . Het einde was dan wel weer enigzins bevredigend.

Vreemde reacties, je denkt serieus dat het de bedoeling van de makers was sympathie voor Pike en co te hebben? Natuurlijk niet.

Ik bedoel dat ik de film nu graag op Netflix had gezien.

Eens. Rare gang van zaken dit.

Weten we al wanneer deze hier in NL op Netflix komt?

Ik ben bang dat dat nog niet bekend is, omdat de bioscooprelease nu is uitgesteld.

Ik kan het wel even navragen.

EDIT:

Volgens het pr-bureau dat de communicatie voor Netflix verzorgt staat er geen Nederlandse release op Netflix gepland voor deze film...

Daar baal ik wel van.

Leland Palmer

Huh wat raar, jammer idd!

avatar van Apster

Apster

kos schreef:

Je twee uur lang mateloos ergeren aan het hoofdpersonage kan ook niet de bedoeling zijn, ondanks het goede spel van Pike.

Leland Palmer

Monsterachtige rol van Rosamund Pike als vape-verslaafde curator. Geweldig. Ik ben zelf redelijk thuis in de wereld van rechtsuitspraken, curatoren en dergelijke zaken en vond het onsympathieke deel van het wereldje heerlijk geschetst. Wat een rechtssysteem in combinatie met dit soort harteloze lui aan kunnen richten; keihard. 'I Care a Lot' krijgt het op één of andere manier voor elkaar om dit heerlijk op te blazen en je vervolgens regelmatig met een grijns te laten kijken. Knap. En dat is vooral de verdienste van Pike. De keuze van Dinklage is ietwat apart, maar dat is het geheel sowieso. Dus het werkt. Goede film dit.

avatar van vttijger

vttijger

Ik meet de kwaliteit van de film aan hoe vaak ik ondertussen naar mijn mobiel grijp en was bij deze maar 1x.

Was een goeie film met een nieuw verhaal.

Mijn dame en ik hebben nog een paar keer niet zulke nette woorden uitgebracht tegen de hoofdrolspeelster...

Apster schreef:

Waarom zou je je automatisch ergeren aan een onsympathiek persoon? Heerlijke rol juist.

avatar van james_cameron

james_cameron

IJskoude zwarte komedie, bevolkt door berekenende en kille personages die letterlijk over lijken gaan om te krijgen wat ze willen. Stijlvol geregisseerd en goed gespeeld, met name door hoofdrolspeelster Rosamund Pike, hier heerlijk over de top fout. Gaandeweg bewandelt de plot helaas een aantal nogal vergezochte en steeds onwaarschijnlijker wordende paden, waarna de film focus en energie verliest. Het duurt ook allemaal wat te lang. Sterke eerste uur, matig tweede.

avatar van coumi

coumi

Op zich materiaal om een dijk van een film af te leveren die nog jarenlang in je geheugen blijft, maar na een heerlijke giftzwarte eerste drie kwartier, word het steeds meer overdreven en ongeloofwaardiger. Rare kijkervaring eigenlijk, heb me niet verveeld, je voelt ook de kwaliteit die er in zit, maar door een aantal ongelukkige keuzes in de vertelling word er niet uitgehaald wat er in zit. Niet goed van te voren ingeschat door de bedenkers is het probleem dat PIke in het eerste gedeelte haar rol uit Gone Girl overtreft en een genadeloze überbitch neerzet, en het daarna echter te veel van de kijker vergt om, als het thriller element de overhand krijgt boven de satire, ook maar enige sympathie te voelen voor deze bijna psychopatische tante, waardoor je het allemaal tamelijk onverschillig ondergaat. Te onevenwichtig dus om blijvende indruk te maken deze film, maar ondanks dat het tegen het einde behoorlijk vermoeiend word en je je murw gebeukt voelt door deze sterke doch valse vrouwen ervaring(de mannen hangen er maar wat bij en delven het onderspit in I Care a Lot} toch zeker de moeite waard om een keer te zien.

avatar van schumacher

schumacher

Hoe kan je van een goeie film er toch een deel van verpesten he?

Het 1ste uur was goed maar dan gaan ze een zeer ongeloofwaardige toer op, jammer.

Die dwerg uit Game Of Thrones speelde heel goed, goeie acteur.

Het einde was wel goed, bam, payback bitch

avatar van deridder

deridder

En nog een film over slechte mensen die slechte dingen doen. En weer doen ze precies hetzelfde als al die andere films: ze dreigen, ze gebruiken geweld, ze maken foute grapjes, ze maken ad rem grapjes waarmee ze anderen vernederen, enzovoorts, enzovoorts. Wanneer gaan ze in Hollywood begrijpen dat dit recept saai, monotoom en oud is. Een zware, lome, slome cashcow.

BBarbie

Heerlijke thriller met alleen maar onaangename personages. Een onderkoelde Rosamund Pike speelt een glansrol en verdiende daarmee in mijn ogen terecht een Golden Globe. Het einde van de film vond ik niet erg sterk, maar daarvoor heb ik echt genoten mede dankzij de komische ondertoon en de soms verrassende wendingen.

Ik ben Dianne Wiest al in talloze films tegengekomen, maar als… gangsterbaas? Dat is volgens mij een primeur.

Trouwens, onverschrokken vrouwen lijken een trend te worden. Voor de vuist weg: Wonder Woman, Kuessipan, Sweetwater, A Girl from Mogadishu en nou deze. Ik kan dat alleen maar toejuichen. Het heldendom in filmland is veel te veel een chauvinistisch mannenwereldje..., vind ik.