• 8.607.892 stemmen

The Babysitter: Killer Queen (2020)

Komedie / Horror | 101 minuten

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Babysitter: Killer Queen

"Face Your Demons. Survive the Night."

Twee jaar na het verslaan van een satanische sekte onder leiding van zijn babysitter Bee, probeert Cole zijn verleden te vergeten en zich te concentreren op het overleven van de middelbare school. Maar wanneer oude vijanden onverwachts terugkeren, zal Cole opnieuw de krachten van het kwaad te slim af moeten zijn.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Donkerwoud

De eerste film was erg lekkere pulp, maar om een vervolg te maken op een film waar de hele cast doodgaat en ze dan terug laten komen als spoken!?

avatar van Shadowed

Shadowed

De kijkwijzer staat op 18+. Ik hoop dat dat gaat betekenen dat er flink wat bloed zal gaan vloeien. Heb er best zin in!

avatar van mikey

mikey

Misschien zelfs wat functioneel naakt? Haha nee dus. Deel 1 was vreselijk btw.

avatar van horizons

horizons

Deel één was uitermate tof.

rep_robert

Trailer ziet er vergezocht uit, hoe gek dat ook weer klinkt. Hopen dat het luchtige sfeertje de boel kan redden. Deel 1 was superleuk. Twee keer gezien inmiddels. Jammer dat Samara Weaving inmiddels te groot is voor dit soort films.

rep_robert schreef:

Ik had wel het idee dat er naar opgebouwd wordt dat zij terugkomt. Dat suggereerde de trailer.

rep_robert

Ik mag het hopen, maar volgens mij suggereerde het einde van deel 1 gewoon nog dat zij leefde. Haar lichaam lag volgens mij niet meer in het puin nadat die auto het huis in was geknald. Dus in dat op zich vind ik het wel vergezocht hoe ze dit met geesten en al proberen recht te breien.

avatar van Daan258

Daan258

Heel gaaf om te lezen dat er een vervolg komt op The Babysitter!

Deel 1 was zeker vermakelijk, zeer benieuwd

avatar van bart007bond

bart007bond

Waarschijnlijk zonder Samara, nou dat word dan een gigantische tegenvaller ☹☹☹

avatar van exper

exper

hoe in godsnaam verzin je zo n titel,de titel en die poster alleen al zegt genoeg over de film heb hem nog een eens niet gezien maar weet al zeker dat slapen veel leuker is dan naar dit soort bagger te kijken, snap eigenlijk niet dat ik er nog op reageer ik zal wel een kwade dag hebben en moet me ff afreageren. nou bij deze

Onderhond

exper schreef:

snap eigenlijk niet dat ik er nog op reageer

Wij ook niet, maar 't is een geruststelling dat je hem niet gaat kijken.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

exper schreef:

Je bent zo boos dat je plots alle spelling en grammatica bent vergeten, merk ik.

avatar van Dennisj

Dennisj

Nou volgens mij hebben we gewoon te maken met een exper dus ik ben erg benieuwd wat het aantal sterren zal zijn na het lezen van zijn interessante en emotionele preview recensie.

avatar van Sater

Sater

exper schreef:

hoe in godsnaam verzin je zo n titel

Ik vond hem wel aardig gevonden aangezien een ander nummer van Queen prominent voorbij kwam in het eerste deel.

avatar van Bartem

Bartem

eigenlijk precies hetzelfde als deel 1 alleen in een andere setting.

Deel 1 vond ik wel leuk omdat je het niet echt aan zag komen, maar hier is het verrassingseffect wel een beetje verdwenen.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2053 berichten

Dit vervolg is niet zo verrassend als het eerst deel, maar heb mij wederom prima vermaakt met The Babysitter 2: Killer Queen. Morbide humor, lekker bloederige kills en voldoende actie op alle fronten. Prima amusement. 3.0

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Deel 1 was leuk,deze is zeker niet minder: humor en wat Gore gaan prima samen....3.5 stars.

rep_robert

Mijn vrees is helaas waarheid geworden.

Het vervolg op het originele en leuke eerste deel is echt een flink stuk minder. Waar the Babysitter een goede mix van humor en gore heeft, gaat McG met Killer Queen echt full on retarded. Vanaf minuut 1 in de film loopt iedereen erbij alsof het een spoof is. McG laat de gehele cast overacteren alsof het niets is. De gehele vibe die het eerste deel had wordt hierdoor compleet teniet gedaan. Ja, het eerste deel was ook humoristisch en lekker goor, maar het werd nog enigszins geloofwaardig gebracht zonder dat iedereen zich als een Lesley Nielsen moest gedragen. In Killer Queen gaat alles maar compleet over de top omdat het kan. Het voegt verder weinig aan de film toe en soms is het gewoon tenenkrommend.

Het erge is dat het ook ongeveer een half uur duurt voordat de film op gang komt. In dat half uur moet je je ook nog door domme psychiaters, gekke ouders en achterlijke schoolgenoten heen worstelen. Het voegt niks toe. Een tikkeltje minder "full on retarded" had de film echt zoveel beter gemaakt. Ik weet niet waarom McG hiervoor heeft gekozen, want als hij de vibe van het origineel had meegenomen naar deze film zou het echt een stuk beter zijn geweest. Hierdoor heeft het an sich leuk bedachte einde echt veel minder impact dan je zou willen. Je kan ook een humoristische gore film maken zonder dat je de cast continu schijtlollige opmerkingen laat maken of dat iedereen zich als een idioot moet gedragen, inclusief de hoofdrolspelers. Dat bewijst deel 1 namelijk.

Met een stuk minder schijtlolligheid en een stuk meer hart had Killer Queen een leuk vervolg op het verrassende eerste deel kunnen zijn. Nu zijn het twee compleet verschillende films waarbij dit vervolg het onderspit moet delven.

avatar van umbra

umbra

Horror en comedy is vaak een moeilijke hier, dat is bij mij vaak alles of niets en liefst niet té Brits. Hier is het net wat anders, er zitten zeker leuke stukjes in, maar het geheel schiet toch te kort. Het is ook door z'n voorganger, waar deze er toch redelijk bleekjes naast staat en op alle vlakken de mindere van zijn voorganger is, die ik gewoon heel leuk vond. Ik ga hier blijven steken op een 5/10.

avatar van Sisorow

Sisorow

Vreselijk slap, maar absoluut vermakelijk. 3 sterren.

Donkerwoud schreef:

Voortschrijdend inzicht haha

avatar van Corcicus

Corcicus

Zeer aangename horrorkomedie waarin er, net zoals in het fantastische eerste deel, smakelijk gelachen kan worden in een evenwichtige combo van gore en comedy. De humor is in deze sequel zeer gelijkaardig: flauw en nonchalant, maar ook spontaan en vermakelijk. De personages zijn zo luchtig als wat, niemand neemt zichzelf serieus. Helaas moest er ook weer wat woke BLM-nonsens in het script worden verwerkt, dat is blijkbaar niet meer weg te denken uit een film. Argeloos genieten is er niet meer bij, maar gelukkig wordt dat dusdanig gebracht dat het niet té veel ergernis opwekt. Montage was soms iets te hip, genre Scott Pilgrim vs. the World , waardoor het soms wat te tienerig aanvoelde, maar het blijft een erg leuke rit.

Donkerwoud

Ik heb zo'n tien minuten gezien en moet al de impuls onderdrukken om deze ellende uit te zetten.

avatar van clockwork72

clockwork72

Had ik ook, toch maar afgekeken.. Verschrikkelijk, deel 1 was nog wel leuk maar dit ging echt nergens heen.

avatar van Shadowed

Shadowed

Best lollig.

Het is te lang geleden dat ik deel 1 zag, maar dat zijn ook niet de films die je perse hoeft te onthouden. Met die instelling lijkt McG aan dit deel te zijn begonnen. Ik denk ook dat hij tegenwoordig in de stress zit omdat zijn budgets voor zijn projecten te klein zijn. Dan maar even snel en makkelijk cashen.

Het resultaat voelt daarom gehaast, maar niet minder leuk aan. Het is wat sterker aangezet dan deel 1, maar dat maakt het op sommige stukjes erg leuk. De gore is duidelijk wat tantjes naar boven geschroefd, het was bij vlagen echt bizar. Gelukkig dat er films zijn die het überhaupt nog aan durven.

McG wil zijn film zo hip mogelijk maken, wat veel luchtigheid naar voren doet komen, maar net iets te weinig frisheid. Gelukkig wel met voldoende snelheid, waardoor de film nergens verveelt. Enkele grappen zijn erg leuk bedacht, enkele net iets te gehaast.

De CGI is best matig, en de effecten wat houterig, maar gelukkig is het qua bloedvergieten erg leuk. Zodra de film practical effects gebruikt is het op z'n leukst. Het acteerwerk is ook wel prima, de acteurs en actrices lijken er zin in te hebben. Behalve Lind, die per film slechter lijkt te worden.

Het tempo, de luchtigheid en de lol van de film zijn de elementen die het boven water houden. Voor de rest is het gewoon een hap-slik-wegfilm. Ik gun het McG wel dat de film slaagt, want hij komt wel vaak met de leukste projecten op Netflix. Wel met iets te kleine budgets, dus ik hoop dat daar verandering in komt.

Voor de rest is het gewoon een leuke horrorkomedie, bij vlagen buitengewoon lomp en bloederig, maar vooral vermakelijk. Wel gehaast, helaas, vooral qua schrijfwerk en merkbaar aan de filmfouten hoe kan een verlaten hut stroom hebben, hoe kan een gast van onder de boot op diegene bloeden die op de boot staan etc etc. Vooral leuk voor een keertje.

avatar van horizons

horizons

Wederom erg leuk. Duidelijk dat McG opdracht kreeg om een vervolg te maken en daar best zin in had. Alle personages nog wat meer aangezet, en ja, de verrassing is minder dan in het eerste deel maar toch is de hele film fris en loopt over van enthousiasme. De kleine verrassingen die er her en der inzitten werken dan ook nog eens leuk.

Tof.

avatar van schumacher

schumacher

Niet echt iets voor mij. De vorige vond ik ook maar zozo.

Donkerwoud

Recensie volgt, maar ik vond er geen klap aan. Het enige pluspunt is dat die McG ontzettend knappe vrouwen weet te casten.

avatar van mrkos

mrkos

Niet uitgekeken dus geen stem van mij.

avatar van bvonk

bvonk

In de film zeggen ze op een moment dat er maar weinig film vervolgen beter zijn dan het origineel en dat is helaas ook hier zeker het geval.

Deel 1 was gewoon leuke onzin en dit deel probeert dat te herhalen maar weet mij niet echt te vermaken. Het einde maakte voor mij het verhaal wel goed af dus daarom geen 2 maar 3.