• 8.608.887 stemmen

The Babysitter: Killer Queen (2020)

Komedie / Horror | 101 minuten

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Babysitter: Killer Queen

"Face Your Demons. Survive the Night."

Twee jaar na het verslaan van een satanische sekte onder leiding van zijn babysitter Bee, probeert Cole zijn verleden te vergeten en zich te concentreren op het overleven van de middelbare school. Maar wanneer oude vijanden onverwachts terugkeren, zal Cole opnieuw de krachten van het kwaad te slim af moeten zijn.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

scorsese

Aardige film over een tienerjongen die opnieuw krijgt te maken met een satanische sekte die op zijn bloed uit zijn. Afgezien van de setting, is dit vervolg grotendeels een herhaling van de eerste film. Maar wel opnieuw vermakelijke, over de top onzin. Vooral het bloederige en bijna cartooneske geweld is wel leuk.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Donkerwoud schreef:

Ik heb zo'n tien minuten gezien en moet al de impuls onderdrukken om deze ellende uit te zetten.

Op 28 Augustus wist je het al: 1 ster,op 11 september(!!!) de bevestiging,en de 12e volgt er nog een recensie....Gaat bij mij iets vlugger: kijk een film,en beoordelen maar.

avatar van FillumGek

FillumGek

Wat een teleurstelling. Het origineel was nog lekker luchtig met best leuke humor en zijn gore momenten. Bovenal was de chemie tussen Bee en Cole spot on. Dit vervolg slaat de plank volledig mis door veel te veel over de top te gaan waardoor de meeste cast-leden op de zenuwen werken.

Het verhaal is inspiratieloos. De cast uit het eerste deel was nu ook weer niet zo memorabel dat ze per se in het vervolg moesten. McG kon hier dus beter voor een nieuwe cast gaan en het plot wat geloofwaardiger laten. Helaas past het van de pot gerukte plot wel bij de insteek van de film, belachelijk flauw. Je hebt gewoon het idee naar een nieuwe Scary Movie te kijken. De grappen zijn werkelijk tenenkrommend slecht, een uitzondering daargelaten en de film is zich veel te zelfbewust. Subtiliteit is McG vreemd.

Gelukkig zijn de spaarzame gore momenten wel geslaagd, ondanks de aanwezige CGI. De film duurt daarnaast te lang, al maakt het einde een klein beetje goed waarin de chemie tussen Cole en Bee weer duidelijk aanwezig is. Geen babysitters meer voor mij.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

De eerste film was een heerlijke horrorkomedie. Verrassend met de juiste dosis van wat spanning en grappig genoeg. Deel 2 heeft niet veel nieuws te vertellen eigenlijk en voelt echt wel aan als het verplichte vervolg. Ondanks de terugkeer van de gehele cast, loopt iedereen er wat verloren bij. Voordien had je nog de spanning tussen Cole en Bee met de rest als bijfiguren. Nu is het niet duidelijk wie de boel trekt, buiten Cole die minder boeiend is. Er is nog wel wat fun, maar minder dan voordien. Jammer, want gezien deel 1 had een sequel nog wel kunnen werken.

avatar van mikey

mikey

Het is maar dat ik deel 1 helaas heb gezien anders zou ik het doel van deze film compleet hebben gemist. Een met nickelodeon humor doorspekte cgi gore flick (gore als in dat spelletje carmageddon van 25 jaar tetug-gore). Nu is het huis ingeruild voor een meer waar de tiener wederom moet knokken tegen zijn oude vijanden uit de blood cult. Voor de perverten: geen badpakken parade, geen skiny dipping. Dus doe jezelf een lol en zer piranha 3d maar weer op en laat dit ajb links liggen. Voor de spanning zou ik Deliverence aanraden: grappig genoeg zei de ongetallenteerde scriptschrijver dat ook al.

Blamage

avatar van filmkul

filmkul

Een stuk minder dan het eerste deel. Het verhaal is vrijwel een herhaling van het vorige deel met dezelfde cast. Dat is jammer want het voelt daardoor aan als verplichte kost zonder enige originaliteit. De chemie tussen de acteurs is ook een stuk minder en ze komen wat geforceerd over. Verder bevat de film, op een enkele geslaagde grap na, vooral flauwe humor en behoorlijk wat puber gore. De zogenaamde twist op eind is wat triest. Overbodig vervolg. 2.0

avatar van cales77

cales77

Saai.

100 minuten maar een donker setting gekeken met uitsluitend rotsen.

avatar van james_cameron

james_cameron

Middelmatig vervolg op het eveneens middelmatige origineel. Genoeg bloederige toestanden om de aandacht er bij te houden en de cast heeft er wederom zin in, maar de film begint na een uur steeds verder vast te lopen in flauwe en weinig boeiende toestanden. Tot die tijd is dit vermakelijke maar weinig memorabele pulp. Geregisseerd door McG, vanzelfsprekend.

avatar van Kondoro

Kondoro

“I really don't have good luck with women, they end up being murderers.”

Echt een verschrikkelijke vertoning dit tweede en vooral niet belangrijke deel. Het eerste deel vond ik persoonlijk heel erg vermakelijk, en daar werd ook een leuke bijdrage gedaan door de hoofdrolspelers en was de film enigszins nog interessant te noemen. Het kost me ook best wat moeite hier een zinnige en ‘leuke’ mening voor te typen omdat de film simpelweg nergens leuk werd.

Het was al het houterige begin soms wat vaag maar vooral vaak erg irritant. Waarna we over gaan tot de meer bloederige scenes die overigens ook niet heel erg wisten te boeien. De setting was vrij karig, zag er soms ook niet uit, het verhaal was saai en de terugkomende karakters vond ik nergens op slaan. Nee, deze film heb ik echt met heel weinig plezier uitgekeken en ‘McG weet zeker niet te overtuigen.

avatar van princesspeach

princesspeach

Op de flauwe grappen na echt 10 keer niets. Af en toe kon er nog wel gelachen worden. Als je deel 1 niet hebt gezien snap je trouwens deze film niet

avatar van joolstein

joolstein

Poeh, in tijden niet zo'n prima komedie gezien! Wat goed dat ze hier de vele cliché-grappen allemaal in wisten te krijgen! Niets is zo te gek als seks, lul en kont grappen. Natuurlijk werden de drugsgebruik-grappen niet vergeten! Laat staan dat er wat leuk-doenerij over homo's en dikke mensen langs kwamen. Het is volkomen uniek dat het je lukt als schrijversteam (waaronder de regisseur) om alle vermakelijke ingrediënten (over ongemakkelijke tienerproblemen) van de vorige scriptschrijver eruit te halen! Samara Weaving (Bee) degene die de film sympathiek en aangenaam wist te maken was hier gelukkig niet meer zo prominent aanwezig. Hé het is ook compleet logisch dat als je de Babysitter 2 maakt dat je dit personage er zo goed als uithaalt. Tieners worden groter dus wat een genot dat Cole nu niet meer eigenzinnig was maar een volslagen idioot. Ook volkomen begrijpelijk als de love-intrest en buurmeisje Melanie opeens als zwakke hoofdrolspeler moet optreden en tot overmaat van ramp ook het slachtvee uit het vorige deel terugkeert!? Wat was het heerlijk om weinig spectaculaire CGI-gore effecten voorgeschoteld te krijgen. Had er niet aan moeten denken als men daar wel iets goeds mee hadden gedaan! Tof dat ze non-stop referenties erin stopte, die onmogelijk zijn te negeren, en zo fijn gedateerd waren. Elke tiener in 2020 weet natuurlijk wie Tommy Tutone of de Hammer Time-dans is. Maar het briljantste was toch wel dat ze het nummer Killer Queen in de climax liet horen. En die dan in de titel verwerken wat was dat knap bedacht! Deze film bezit zoveel hoogtepunten dat het me niet zal lukken om dit nog eens snel terug willen zien.

avatar van eltorro

eltorro

I'm not even mad Cole, respect!

Heerlijk, ietsje beter dan deel één zelfs. In het begin is het er even in komen, maar daarna wordt het alleen maar beter en beter. De film neemt zich geen minuut serieus en zit vol met lekker gestoorde personages. Plus het heerlijke kleurgebruik en de vele gestoorde situaties maakt dit voor mij 3,5*

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Volstrekt overbodige sequel. De eerste 'The Babysitter' (2017) werkte als een coming-of-age in overdrive, waarin oppasjongen Cole (Judah Lewis) een seksuele aantrekkingskracht voelde naar zijn babysitter. Nog te groen achter z'n oren om leeftijdsgenootje Allison (Bella Thorne) te versieren, maar de bemoederende oppasrelatie met Bee (Samara Weaving) gaf hem zelfvertrouwen en durf. Op een verknipte manier maakte Cole een ontwikkeling door (van kind naar puber) toen Bee een moorddadig monster bleek en hij opeens in het diepe werd gegooid. Het flauwe aan 'The Babysitter: Killer Queen' (2020) is dat het die essentiële verwordingsgeschiedenis overboord gooit en op een gemakzuchtige manier Cole opnieuw tot een stumperd maakt. Cole's seksuele ontluiking voelt nu vooral geforceerd door de flauwe tienerclichés en een hysterisch vergezocht plot. En misschien nog wel het ergste: er is geen enkele reden meer waarom deze onuitstaanbare figuren terugkomen uit de dood. Ze zijn van zichzelf namelijk niet grappig of onderhoudend.

avatar van Noodless

Noodless

Een vervolg dat niet had moeten komen. Deze film is gewoon flauw waarbij het verhaal wel heel ver gezocht is en sommige personages die nog leuk waren in het eerste deel volledig over boord gooien door het belachelijke verhaal. Ach ja, het is ook komisch bedoeld, maar dan moet het ook grappig zijn en dat is het niet. 3/10

avatar van mrklm

mrklm

Hoewel Weaving op het einde nog even komt opduiken, wordt ze node gemist in deze vermeende sequel die in feite gewoon een remake is van The Babysitter. Cole [Judah Lewis] heeft deze keer te kampen met zijn buurmeisje Melanie [Emily Alyn Lind], maar dat is zo'n beetje het enige verschil met het origineel. In alle opzichten inferieur. Wie het origineel heeft gezien ziet de grappen en plottwists al ruim van tevoren aankomen, wie het heeft gemist begrijpt niets van de vele verwijzingen naar dat origineel. Een cynische cash-in.

avatar van TimF

TimF

Een slecht vervolg op het vermakelijke eerste deel. Wat ik me nog het meeste afvroeg: voor welke doelgroep is deze film in godsnaam gemaakt? Je zou zeggen voor tieners, maar waarom dan al die grappen en verwijzingen naar gedateerde shit als “Terminator 2” en slechte 80’s muziek?

Babysitter Bee wordt node gemist en de meeste grappen zijn erg slecht. Net als de acteerprestaties van Coles vader en het teruggekeerde slachtvee uit deel 1, zoals ook door andere opgemerkt. Jammer, had op meer gehoopt!

avatar van Daan258

Daan258

Zeker niet zo heel slecht als de meeste doen zeggen!

ja, het nieuwe is er misschien een beetje vanaf maar alsnog was dit wel vermakelijk.

leuke flauwe humor, genoeg bloed en weer lekkere lompe personages. Wel erg jammer dat Samara Weaving heel weinig, zowel bijna niet te zien is in dit 2e deel. Ook wel wat jammer dat de film net wat te lang doorgaat. Het het zeker een stuk korter gemogen.

Alsnog wel een voldoende.

5,5/10

avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

Nee, dit deel is veel minder dan het eerste deel, waar alles nog verrassend was. Dit is gewoon hetzelfde idee, maar dan op een andere locatie en slechter uitgewerkt. Het was beter geweest als er nieuwe elementen in werden verwerkt met nieuwe moordende personages, die niet weer opstaan uit de dood. Dat is best wel lame.. Wel leuk om te zien dat Cole nu niet meer zo´n kindje is, maar echt een adolescent. Wel een knappe jongen.

avatar van K. V.

K. V.

Vond het toch een vermakelijke film. Toch een aantal keren moeten lachen en het was er natuurlijk weer goed over. Het bloed spat er weer vanaf en ook wel een grappige muziekkeuze. Vond het nog wel een mooie afsluiter, al weet je met de laatste scène nooit. Toch tof dat de cast weer meedeed, al was het natuurlijk niet zo vernieuwend meer.

Het is geen hoogstaande cinema, maar heb me er zeker niet mee verveeld.

avatar van Svenniboyke

Svenniboyke

Heel wat minder dan deel 1.

Jammer een gemiste kans.