ad

Alternatieve titel: Poeslief: Een Ode aan de Kat

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Mark Verkerk

Met onder meer: Abatutu, Sabine van der Helm en Nicolette Kluijver

IMDb beoordeling: 5,8 (54)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 30 september 2020

Over Poeslief

Poeslief toont de leukste, gekste of grappigste kattenvideo’s, van commentaar voorzien door Nederlands bekendste kat Abatutu (o.a. De Wilde Stad). Abatutu observeert en becommentarieert op humoristische wijze de mensenwereld. Poeslief behandelt verschillende thema’s: zoals katten en water, katten en honden, katten en andere dieren etc.

imageimage

Vanaf 30 september in de bioscoop (M&N Film Distribution)

avatar van bart007bond

bart007bond

Dat lijkt mij nou een leuke film, ik als kattenliefhebber wil deze zeker zien.

avatar van thunderball

thunderball

Dit lijkt me eerlijk gezegd niet veel meer als al die homevideo programma's.

Nu het aanbod aan nieuwe films klein is, gaan ze dit soort van dingen kennelijk uitbrengen.

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

thunderball schreef:

Dit lijkt me eerlijk gezegd niet veel meer als al die homevideo programma's.

Blijkbaar inderdaad. Bij Movie Unlimited staat zelfs dit op de lijst om gedraaid te worden.

avatar van thunderball

thunderball

Oef! Eh... ik bedoel: Miauw!

avatar van aeverhoog

aeverhoog

Eén uur kattenfilmpjes is toch veel te weinig?

avatar van GrobbekuikenXL

GrobbekuikenXL

Abatutu is in ieder geval wel cool. Misschien wel leuk alhoewel je al miljoenen kattenfilmpjes op internet kunt inzien. Speelt Abatutu ook mee ?

avatar van Knieke

Knieke

Abututu voorziet de filmpjes niet van commentaar, wat mij betreft nog minder dan homevideo’s... filmpjes worden afgedraaid met muziek eronder. Zonde van het geld

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Erg tegenvallende film. ik had me heel erg verheugd op verstand-op-nul-katten-kijken maar zelfs voor de lage standaarden waar ik me op had in gesteld viel het tegen.

Er waren blijkbaar heel veel inzendingen van homevideo's, maar wat we uiteindelijk zien is niet opzienbarend grappig, leuk mooi of ontroerend - ik kan met een paar muisklikken makkelijk filmpjes vinden die leuker zijn. Een aantal herhalingen ook van dezelfde beelden van Abututu, erg lelijk. Over Abututu leren we ook weinig: ik had graag willen weten in welke films of series het dier nog meer had meeegespeeld. Voice-over teksten ingesproken door Nicolette Kluijver zijn niet opzienbarend.

avatar van Seam

Seam

Jezus wat een bizar slechte voice over zeg. Ik kon 1 minuut al niet volhouden.

avatar van aeverhoog

aeverhoog

Nederlands publiek mag filmpjes in sturen. Thematisch volgt een selectie. In korte onderbrekingen volgt wat informatie over de held van de film. Het was het allemaal niet. De voice-over voegt niets toe. De info over onze held is een notendop vol.

avatar van james_cameron

james_cameron

Flinterdunne documentaire van regisseur Mark Verkerk, die destijds heel wat meer indruk maakte met De Nieuwe Wildernis. Het geheel hangt als los zand aan elkaar, met als rode draad een portret van de inmiddels beroemde kat Abatutu. Verder niet veel meer dan een verzameling home-video's met allerlei grappen en grollen waar katten bij betrokken zijn. Hier en daar best leuk, maar het houdt bepaald niet over.

Abatutu is met afstand het interessantste aan deze documentaire.

Het is leuk om wat meer te weten te komen over deze bijzondere kat. Grappig om te zien dat hij nergens voor terugdeinst, maar bang is voor hardlopers. Sabine van der Helm, de vrouw die het casting bureau voor dieren heeft, heeft met Abatutu goud in handen.

De kattenfilmpjes die tussendoor vertoond worden zijn over het algemeen te doorsnee. Een paar ervan kende ik al van YouTube, waar doorgaans inderdaad veel betere kattenfilmpjes circuleren.

De jeugdjournaal achtige vragen zijn matig (die interviewster komt vrij onnozel over), maar goed als het vooral ook op jonge kinderen gericht is dan snap ik het ook wel.

De voice-over tekst is tenenkrommend slecht. En Nicolette Kluijver heeft geen prettige voice-over stem, maar de teksten helpen dus ook niet echt mee.

Krappe 2,5*

Hard werken: filmkat Abatutu met fans op de foto zetten | Het Parool