The Batman vs. Dracula (2005)

Alternatieve titel: The Batman vs Dracula: Animated Movie

3,00

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Michael Goguen
met de stemmen van Rino Romano, Peter Stormare en Tara Strong

Gotham City is weer eens in de greep van een reeks supergangsters. Maar dit keer zijn het niet alleen Joker en Penguin die het met Batman aan de stok krijgen. Gotham wordt namelijk opgeschrikt door de aanwezigheid van een legendarische slechterik: Graaf Dracula. Kan Batman de Graaf weer onder de grond stoppen voordat hij Joker en Penguin tot zijn slaven maakt?

8 BERICHTEN 2 MENINGEN
Je moet van de nieuwe tekenstijl houden geef mij gewoon de oude tekenstijl maar als je het verhaal achter waarom deze tekenstijl begrijp je het een beetje beter en kan je het waarderen.

het verhaal zelf is gewoon een redelijk standaard verhaal en soms iets te voorspellend.
Ook kloppen er sommige dingen gewoon niet in het verhaal zelf. maar als je gewoon ff relaxt een tekenfilmpje wil kijken is ie best te doen en is het einde nabij voor je het weet.

Ben een Batman-fan en ook een Dracula-fan maar samen? Daar ben ik nog niet zo zeker van want op de cover zie je al een vreemde versie van Dracula. Duidelijk weer Batman-villain-tekenstijl.Ik hoop dat de tekenfilm net als zijn voorgangers zal meevallen maar over Dracula blijf ik toch onduidelijk.

ik vind het wel leuk gedaan maar het batman ontwerp en het ontwerp van de stad is gewoon slecht..de hele serie is slecht..doe mij maar de oude batman TAS of justice league batman..10x liever..en dracula heb ik nooit echt leuk gevonden..verder was die wel oke

avatar van film88888
Leuk bedacht.

Batman, en Dracula zijn alle twee personage's die leven in de nacht, en een film met die 2 maken was gevaarlijk, maar aan de andere kant kon het even goed een succes worden.
Nu in mijn ogen vond ik hem helemaal niet slecht, maar deze film dat gebaseerd is op de rescente Batman serie, waar iedereen anders is getekent, en andere stemmen van een nieuwe cast hebben. Dus ik vind dat het helemaal niet opkan tegen de briljante Batman serie van de jaren 90.

Joker is in deze ook anders, en zijn stem paste gewoon niet bij het personage (Ik mis dan toch Mark Hamill)

Batman vond ik nog wel cool gemaakt, en The Penguin ook.

Maar de film blijft toch wel een Batman film, want we krijgen weer te maken met het verleden van Bruce Wayne (Net als in de andere films: flashbacks)

En ook dan weer het verhaal van Count Dracula.
Dus min of meer draagt de film 2 verhaallijnen.

Ik vond het allemaal nog wel aardig gelukt, en de actie was weer super vermakelijk.

Maar geef mij toch maar de oude Batman.

3,5 sterren.

avatar van Metalfist
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Got ketchup?

Nu ben ik nooit zo'n DC Comics fan geweest. Ik ben altijd al meer voor Marvel geweest maar wanneer ik deze film voor nog geen euro in de budgetbak in de Saturn vond, dan pakte ik het algauw mee. Vooral doordat dit met Dracula is en laat ik daar nu eenmaal een zwak voor hebben gekregen in de loop der jaren door de invloed van mijn broer en zijn Dracula fascinatie.

Batman vs Dracula begint dan ook wervelend en je zit meteen in de film. De Joker en de Penguin worden even kort geïntroduceerd en daar zit meteen dan ook de kracht van de film. Men haalt niet enkel Batsy en Dracula boven maar er is ook tijd genomen om het allemaal wat deftig in de film te introduceren. De Joker blijft een geniaal krankzinnig personage, wordt hier trouwens ontzettend beestig weergegeven maar ik kon het wel waarderen, en de Penguin blijft zijn oude vieze zelf. Erg leuk om te zien dat ze respect genoeg hebben voor de originele reeks om heel de boel wat geloofwaardig neer te zetten. Ook heel het Dracula concept wordt goed in de film neergezet. Sowieso is het een goed idee om deze twee wezens van de nacht te introduceren in elkaars wereld. Geen idee of ze daar in de comics ooit zijn opgekomen (Dracula komt o.a. wel voor in de Buffy the Vampire Slayer comics van Dark Horse Comics maar daar is het meer dan logisch doordat het a) een vampier is en b) dat Dracula ook al in de serie zelf voorkwam) maar soit, geweldig idee en de legacy van Dracula wordt ook geëerd. Al kan ik me wel vergissen en kon Dracula niet sterven in het originele Dracula boek van Bram Stoker maar het is al enorm lang geleden dat ik dat nog heb gelezen. Het internet echter bied me de uitkomst en blijkbaar kan Dracula niet sterven door zonlicht, hij wordt erdoor verzwakt, dus dat is wel ergens een fout. Langs de andere kant is het idee dat vampiers sterven door zonlicht al zo hard in onze cultuur geïntegreerd dat het niet echt een stoorfactor is. Je zou het ook kunnen bekijken dat de machine van Wayne zo'n ontzettend grote kracht had dat het hem effectief kon vernietigen. Soit, dat doet er nu niet toe.

Ik heb helemaal niets gezien van de Batman reeks waarvan deze film een deel is dus ik stoorde me ook totaal niet aan het veranderen van de stemmen ten opzichte van de originele Batman reeks. Ik vond in ieder geval dat het over het algemeen allemaal erg goed wordt ingesproken dus daar geen negativiteit over. Ook over de tekenstijl ben ik wel te spreken. Ik ben een enorme sucker voor het tekenwerk van de tijden van Hanna & Barbera of de oude comic stijl van de jaren van weleer maar hier ziet het er allemaal degelijk uit. Het is natuurlijk allemaal nogal gedigitaliseerd en af en toe zie je te hard dat de echte massa scènes uit pure CGI bestaan maar zelfs dat valt allemaal nogal mee en er is wel een zekere sfeer te vinden. De personages worden op zich goed getekend (al is de Joker wel iets te beestachtig getekend maar dat kan misschien wel gewoon liggen aan het feit dat ik nog niet zo lang geleden The Dark Knight heb gezien waarin Heath Ledger een geniale menselijke vertolking neerzet) maar vooral Dracula is goed neergezet.

Vermakelijke film die vooral door het uitstekende verhaal en degelijke animatie naar een hoger niveau wordt getild. De film is het dus sowieso waard om even tijd in de budgetbakken spenderen want je zult het je niet beklagen. Als Dracula fan zul je dit volgens mij ook wel kunnen waarderen, ik in ieder geval al wel.

mug13
De animatie van Batman spreekt mij altijd wel aan en vind ik geweldig om naar te kijken.The Batman was even wennen.Ik vind het jammer dat The Batman niet de stem draagt van Kevin Conroy.Het verhaal is goed/prima zelfs.Ondanks het wen-proces en ondanks dat ik toch meer heb met de oude Batman heb ik toch 83minuten kunnen genieten van The Batman vs Dracula: The Animated Movie.

avatar van MovieHolic
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Nice leuke aflevering... wederom wat heel vergezocht, maar ok vermakelijk! En een waardig tegenstander ditmaal!
Enige wat ik niet snap is dat vampiers geen spiegelbeeld hebben... maar je the Joker wel ziet in als spiegelbeeld in de bloedbank... op een van de buisjes

avatar van Sergio Leone
Mislukt probeersel.

Het uitgangspunt is nochtans niet onaardig en enkele scènes zijn wel de moeite. Het probleem zit 'm echter in het verwaarlozen van de oorspronkelijke villains uit het Batmanuniversum. The Joker en The Penguin zijn mijn twee favoriete villains, maar lopen hier rond als een kieken zonder kop.
Ook het Vicki Vale-subplotje kan niet echt overtuigen.

De stemmen zijn niet onaardig gecast, maar Kevin Conroy is en blijft toch de enige echte Batman-stem. Er is totnogtoe geen enkele evenwaardige stemacteur gecast en ik denk ook niet dat die te vinden is.

De animatie zelf is ook wat minder. Er wordt een heel andere stijl gebruikt dan wat ik gewoon ben en ik vind er niks aan. The Penguin lijkt op een varken en The Joker op een zieke palmboom. Dat kan de bedoeling niet zijn.