• 11.521 nieuwsartikelen
  • 9.044.015 stemmen

Batman: The Long Halloween, Part One (2021)

Animatie / Actie | 85 minuten

Gesproken taal: Engels en Frans

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Batman: The Long Halloween, Part One

"Naughty or nice. Trick or treat. Hero or villain."

Tijdens Halloween vindt er een brute moord plaats. Om de beruchte en machtige crimineel Carmine 'The Roman' Falcone uit te schakelen, bundelt Batman de krachten met twee corrupte wetsdienaars: hoofdinspecteur James Gordon en officier van justitie Harvey Dent. Maar wanneer er meer doden vallen op Thanksgiving en Kerstmis, wordt het duidelijk dat een mysterieuze seriemoordenaar erachter zit.

Bruce Wayne / Batman (stemrol)

Harvey Dent (stemrol)

Selina Kyle / Catwoman (stemrol)

Commissioner James Gordon (stemrol)

Carmine 'The Roman' Falcone (stemrol)

Joker (stemrol)

Julian Day / Calendar Man (stemrol)

Barbara Gordon (stemrol)

Gilda Dent (stemrol)

Alfred Pennyworth (stemrol)

avatar van Erikb99

Erikb99

En wat vond ik er nou van:

De stijl van de Animatie past erg goed bij dit verhaal. Het is een spannende thriller geworden. Je wordt in dit verhaal regelmatig op het verkeerde been gezet zo ook Batman. Wat ik wel erg jammer vond is dat ze niet de stem van Mark Hamill gebruikt hebben voor de Joker maar voor Troy Baker zijn gegaan. Maar goed het zij ze vergeven. Alles is erg goed en donker gebracht met vele karakters die je niet zomaar over één kam kunt scheren. Daarom is dit verhaal erg spannend omdat je samen met Batman eruit probeer te komen wie de Holiday Killer is. Many suspects zal ik maar zeggen. Aanrader? Absoluut. En o ja zoals elke helden film betaamd een end creditscene. En Batman: The Long Halloween, Part Two komt uit op 27 Juli. Dus we moeten nog even op het antwoord wachten.

avatar van umbra

umbra

Fijne Batman-animatie. Laatste jaren amper een animatiefilm/serie gezien eigenlijk. De animatiestijl past perfect bij dit geheel.

avatar van mrklm

mrklm

Combineert deel 1 en 2.

Oorspronkelijke uitgebracht in twee delen die direct op elkaar aansluiten, dit mysterie waarin Batman [Jensen Ackles] commissaris Gordon [Billy Burker] helpt te achterhalen wie er verantwoordelijk is voor een serie moorden die vanaf Halloween op landelijke feestdagen worden gepleegd. Een excuus om een flink blik aan Batmanschurken hun ding te laten doen, waarbij gezegd moet worden dat Troy Baker op verdienstelijke wijze in de voetsporen van Mark Hamill treedt als The Joker. Houdt vast aan de visuele stijl uit de populaire DC-comic. Het heeft wat tijd nodig om op gang te komen, maar beloont je geduld met een vermakelijke finale.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Ik kwam dit tegen tijdens zoeken of HBO Max nog wat leuks te kijken had. Twee Batman animatiefilms, uiteraard begonnen met deel 1. Ik heb me er goed mee vermaakt, al is dit duidelijk wel een lange aanloop naar het tweede deel want qua groots vuurwerk viel dit wat tegen, maar het was wel weer een aardig detectiveverhaal rondom diverse moorden. De visuele stijl is me goed bevallen, duister, bijna noir-achtig. En toch zitten er diverse opvallend kleuren in die het weer bij vlagen kleurrijk maken. De film schuwt ook het geweld met bloed niet, wat ik altijd wel fijn vind. Enig nadeel, Troy Baker is een behoorlijke Joker-stem, maar ik vind die van Mark Hamill zoveel fijner. Jammer dat hij hier niet de voice acting deed. Die was toch altijd wat meer gestoorder qua Joker dan Baker. Ik ben benieuwd naar het tweede deel, snel maar eens kijken deze week.