Into the Night (2020)

Sciencefiction / Thriller
Miniserie, 6 delen

geregisseerd door Inti Calfat en Dirk Verheye
met Jan Bijvoet, Mehmet Kurtulus en Pauline Etienne

De zon doodt op onverklaarbare wijze alles wat op zijn pad komt. Een nachtvlucht vanuit Brussel zet koers naar het westen, de donkere nacht in, om zo aan de dodelijke zon te ontsnappen. Aan boord: een stel ‘gelukkige’ passagiers en hun bemanning, van diverse nationaliteiten, rijk en arm, jong en oud, civiel en militair. Één ding hebben ze met elkaar gemeen: de wil om de zon - en elkaar - te overleven. Op eender welke manier.

avatar van bjerik76
Klinkt als een Snowpiercer in de lucht

avatar van umbra
Bluuh toch wel tegenvaller. Wat doet deze hiertussen eigenlijk, als serie? Eerste aflevering ging nog wel en had ik ergens goede hoop op het vervolg. Maar zodra iedereen elkaar wat beter kende en de toestand voor iedereen duidelijker werd, was het 1 lange saaie rit. Btw om 'Belgisch' te zijn, geen bekende koppen met noemenswaardige rol tegengekomen. "Brusselse" brol om snel te vergeten.

avatar van mcdaktari
Oei, d'r is er eentje op z'n pik getrapt

avatar van umbra
alvinvdv denkt wrschlk dat ik nen Hollander ben Zijn reactie klopt wel vr een deel, dat de Nederlandse cinema (film en serie) vrij ondermaats te noemen is, maar dit was ook saaie troep.

avatar van NB2000
Ik heb erg genoten van de serie: Spanning, goed verhaal, personages zijn divers en acteerwerk is prima...Geen seconde verveeld

avatar van NB2000
Dit is overigens ook geen mini serie, aangezien het einde erg suggereert dat er meer komt

avatar van mcdaktari
umbra schreef:

Ik moest wel lachen om zijn reactie, alleen al omdat hij best wel een aantal NL films hoog waardeerde met stemmen. Ik vind vooral de Belgische series goed zoals Van Vlees en Bloed, en Eigen Kweek. Maar Nederlandse films zijn er ook wel een aantal goeie. En ik hou me niet zo bezig met wie de beste zijn, NL of Be. dat gaat me net een beetje te ver.

avatar van Ajax&Litmanen1
Meh. Een interessant verhaal met perspectief, maar niet al te boeiend uitgewerkt. Men laat vooral aan de verbeelding van de kijker over wat er buiten het vliegtuig aan de hand is, maar dat werkt niet goed en wordt zelden spannend. Het is nogal eentonig om bijna 6 afleveringen vanuit een vliegtuig te filmen, dit zal vast budgettaire redenen hebben, maar het vermaakt mij als kijker niet. Ik pers er een hele kleine voldoende uit, maar een eventueel tweede seizoen zal ik een stuk strenger beoordelen.

avatar van Elchapo
Het verhaal rammelt aan alle kanten,veelal dialogen in het engels maar wanneer een pool in het Engels antwoord kunnen 3 engelse soldaten hem niet verstaan en moet een stewardess het voor hen vertalen....Laat die man dan gewoon pools praten!!! Verder klopt de tijdsspanne ook niet helemaal.Dat alles gezegd hebbende: het is wél spannend omdat je als kijker graag wilt weten of de passagiers het overleven......3.5 stars.

Deze Belgische reeks, waarvan ik zeker ben dat het niet bij dit ene seizoen blijft, is best wel goed.
Ik ben het wel met een vriendin eens dat de acteerprestaties beter zouden kunnen, maar het geheel kon me wel boeien.
Weinig bekende acteurs, voor ons Vlamingen toch, uitgezonderd Jan Bijvoet en een cameo van Reinhilde Decleir.
Maar ondanks dat de vertolkingen niet optimaal zijn kijk ik toch uit naar het vervolg, het einde van dit seizoen laat alleszins blijken dat dat er zou moeten komen !!
Ben benieuwd...

avatar van TomPSV
Een vermakelijke serie. De speelduur is erg fijn (rond de 37 minuten per aflevering), net als het lage aantal afleveringen (6). Ook het concept kan me bekoren, al hadden ze dat nog wel beter uit kunnen werken. Wellicht komt dat in het tweede seizoen.

Het is verder niet erg hoogstand en we hebben alles al wel eens beter gezien in andere series (Lost). Ook was het nogal vermoeiend dat er per aflevering meer persoonlijke problemen omtrent ieder personage ontstonden. Ze hadden allemaal wel een rugzakje, beetje geforceerd kwam dat over.

Einde was wel weer aardig. Een tweede seizoen zal ik dan ook weer een kans geven.

Ik kreeg trouwens bij die piloot de hele tijd het gevoel dat ik naar Mr. Bean zat te kijken, maar misschien ben ik de enige.

avatar van apolicum
NB2000 schreef:

Klopt, vind het dan ook raar dat deze hiertussen staat.
"After Life" van Ricky Garvais stond hier ook eerst tussen met een soortgelijk seizoen van 6 afleveringen. Die is nu blijkbaar verwijderd aangezien er een 2e seizoen kwam.

avatar van Spartaan1986
Vrij boeiend verhaal met wat aardige intriges en spannende momenten. Het vermaakte mij grotendeels wel. Wat ik minder vond was het matige acteerwerk, de voor het overgrote deel onsympathieke personages waar je nauwelijks een band mee krijgt en het open einde had van mij ook niet gehoeven. Het was prima geweest om het bij een Miniserie te houden van 6 afleveringen.

avatar van kleez
Eens met Spartaan1986. Al vond ik het einde wel leuk! Twijfel tussen 3/3.5*