Honest Thief (2020)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Mark Williams
met Liam Neeson, Kate Walsh en Jai Courtney

Tom Carter heeft van zijn praktijken als bankrover zijn carrière gemaakt. Hier komt verandering in wanneer hij de liefde van zijn leven ontmoet: Annie. Zij werkt als receptioniste bij de opslagfaciliteit waar Tom gestolen geld heeft opgeborgen. Al snel vallen ze voor elkaar, maar dat is niet genoeg voor Tom die zijn naam wil zuiveren. Hij besluit zichzelf aan te geven en het geld in te leveren. Maar dan wordt de zaak aan een corrupte FBI-agent overgedragen. Opeens valt Toms plan in duigen.

• vanaf 19 februari te koop op dvd en blu-ray

avatar van mrklm
Tom Carter [Liam Neeson] heeft miljoenen gestolen bij een serie bankroven. Op zoek naar een opslagruimte ontmoet hij de vriendelijke receptioniste Annie [Kate Walsh] en... Presto! Het verhaal springt een jaar vooruit en Tom is zo gelukkig met Annie dat hij besluit zich aan te geven en zijn gestolen miljoenen in te leveren bij de politie. In ruil hoopt hij op een goede deal, maar dat blijkt niet zo gemakkelijk. Agent Sam Baker [Robert Patrick] heeft namelijk al vaker mensen gehad die beweren de 'in-and-out-thief' te zijn en dus moet Tom zich bewijzen. Hij bedenkt daarvoor een complex plan maar dat valt in duigen wanneer een grijpgrage FBI-agent [Jai Courtney] zich met de geldoverdracht gaat bemoeien.

Begint als een romantisch drama over een bandiet met gewetenswroeging maar schijn bedriegt en al snel blijkt dat Neeson toch weer flinke klappen mag gaan uitdelen (en incasseren) om het geheel naar een goed einde te brengen. Een oppervlakkige misdaadthriller dus waarin Neeson iets meer diepgang toont dan in Taken, maar het verschil is marginaal. Er is bovendien weinig chemie tussen Neeson en Walsh.

Een typische Liam Neeson film zoals je ze graag ziet: wraak! Dit soort films houd ik wel van en dat weegt ook mee in de beoordeling. Bij het verhaal en de motieven van Tom kun je natuurlijk vraagtekens zetten. Overigens zag ik Jeffrey Donovan nu voor de tweede keer in een film en moet zeggen dat ik hem ook een geweldige acteur vind.

Hapklare fastfood . Beetje de vergelijking. Je weet wat je voorgeschoteld krijgt makkelijk is en toch is het lekker. Recht toe recht aan actie verhaaltje. Misdaad. Actie is niet over de top maar genoeg aanwezig. Slotakkoord is subtiel gekozen maar ook beetje soft. Verder best ok. 3*

avatar van Left4Dead
Een erg goedkoop opgezet niet te origineel verhaaltje op ouderwetse manier op beeld geprojecteerd. Bijna zielloos durf ik te zeggen. Een paar bekende namen die het acteerwerk pragmatisch en soms stijf te noemen de kijker voorschotelt. Plotgaten in orde van grootte zoals de maan en domme ontwikkelingen doen de prent de das om. Nee, dit was niet veel maar in een tijd waar de filmindustrie er toch maar een potje van maakt de afgelopen jaren kom ik verrassend toch nog op 2,5**.

avatar van GordonShumway
Ik mag graag naar films met Liam Neeson kijken. Maar ik vraag me serieus af waarom een acteur van dit "formaat" zich leent voor een film met gaten in het script van het formaat "zwart gat in het Melkwegstelsel".
Zeer irritant, maar nog niet slecht genoeg om de film uit te zetten. Ternauwernood 2/5 sterren.

avatar van joolstein
Bankrover met het hart op de goede plaats wordt verliefd en wil zichzelf over te dragen aan de FBI. Uiteraard gaan er dingen mis en leidt het tot een kat- en muisachtervolging met vuisten, pistolen, explosieven en bestelwagens met cupcakes In een strakke negentig minuten tijd worden de zaakjes op orde gebracht. Liam Neesons doet het nog maar eens een keertje als de goedaardige held. Het verhaal heeft qua logica of inhoud niet veel te bieden. Regisseur Mark Williams maakt er verder ook niets speciaals van met een scenario dat niet uitblinkt en een verdere cast die er ook niet echt uit springt. Maar de uitvoering in zijn geheel is netjes genoeg en samen met Liam Neesons optreden was het nog een bekijkbare aangelegenheid. Ondanks het beproefde recept was best een acceptabel tussendoortje.

avatar van filmkul
Redelijk doorsnee actie thriller. Het verhaal is niet origineel. De uitwerking volgt de bekende paden zonder verder daarvan af te wijken. Niet storend want de film kijkt gewoon lekker weg zonder te vervelen. Verrassend wordt helaas nooit. De film bevat spanning en actie. Het ziet er allemaal verzorgt uit. Ook het acteerwerk is verder in orde. Leuk om in korte tijd, na Sicario, verder kennis te maken met Donovan (ook gezien in Let Him Go). Aardige acteur. Leuk tussendoortje. 3.0

avatar van umbra
Oké mn 2/10 was msschn beetje overdreven laag, tuurlijk zijn er vele en vele malen slechtere films in dit genre en ben ik ultra streng en kritisch tov Neeson, maar als je Taken en The Commuter op je palmares hebt staan en ik hem hier echt een topper vond, is de teleurstelling bij deze film gewoon zo gigantisch, dat m'n score iets te veel beïnvloed was door de negatieve emoties en moet ik mn score toch lichtjes aanpassen...dus bij deze een verhoging naar 4/10, wat voor een Neeson film nog steeds slecht is uiteraard. Al vond ik zn Cold Pursuit ook al in de dalende richting.

Leuke film en zeker het bekijken waard.

4 sterren.

avatar van macrobody
Lekker simpel, voorspelbaar, niet nadenken film. "Don't fix it if it ain't broke" zeggen ze dan in the US of A

avatar van james_cameron
Sympathieke maar erg eenvoudig en gemakzuchtig uitgewerkte thriller, met Neeson goed op dreef in de laidback hoofdrol. De nogal dunne plot ontvouwt zich aangenaam genoeg en er zijn best wat spannende momenten, maar er is eigenlijk niets aan de film dat de middelmaat ontstijgt. Cast, camerawerk, montage, muziek: alles is vooral degelijk.

Na zijn glansrijke rol in Schindler's list heeft Liam Neeson er niet zo veel meer van gebakken. Ik dacht toen nochtans dat die man een gouden toekomst was weggelegd. Toch kan ik hem van tijd tot tijd nog pruimen. Zo ook in dit niemendalletje. Een oudere en goedhartige crimineel die de vrouw van zijn leven ontdekt en op slag eerlijk wil worden. Spijtig genoeg wil de FBI niet mee. Desondanks het scenario rammelt aan alle kanten en er iets teveel toevalligheden zijn blijft dit kijkvoer, binnen zijn categorie van de betere B film, overeind staan. Gelukkig blijft Kate Walsh, ondertussen de 50 gepasseerd, toch nog een leuk stuk om naar te kijken zodat ik het einde heb gehaald.

Dat huis in vlammen zag er echt niet uit.

Wat slecht dit zeg. Afgezet na 3 kwartier.
Toen trok ik het niet meer.
Ook geen score dus; gelukkig maar.

avatar van Corcicus
Honest Thief is een ongeloofwaardige baggerfilm met een Neeson op z'n retour. Een dief krijgt de keuze: met 9 miljoen dollar in luxe leven met de vrouw van z'n dromen of zichzelf aangeven, de negen miljoen verliezen én de komende jaren in eenzame opsluiting vertoeven ipv lepeltje te liggen tussen vrouwlief en stapels cash. Carter kiest voor de tweede optie! Wat een belachelijk uitgangspunt voor een film!

avatar van aSMoDeuS
Flinterdun en suf Neeson vehicel.

Corcicus schreef:
eenzame opsluiting

Nee, hij eiste een milde straf met allerhande bezoekrechten.

Redelijke film over een succesvolle bankrover die zichzelf wil aangeven vanwege de liefde. De geloofwaardigheid is tijdens de hele film ver te zoeken (zowel de personages als de gebeurtenissen), maar het gegeven is wel weer eens wat anders. Simpelweg een ouderwets aandoende actiethriller (en dat is positef bedoeld). Onderhoudend en Liam Neeson doet waar hij goed in is.

avatar van Luudje10
Lekker filmpje zoals we gewend zijn van Liam Neeson. Het lijkt erg veel op zijn vorige films, maar wat kan het ons schelen. Kijkt lekker weg

avatar van 3316mixer
Een middelmatige film, die nergens echt geweldig word. Neeson wordt te oud voor dit soort rollen. Zondagmiddag film.

avatar van Kondoro0614
“If they are willing to kill another agent... what are they capable of doing to you and me?”

Deze film een soort van ‘opgespaard’ om nu aan het einde van het jaar toch eindelijk eens te kunnen kijken. Deze nieuwe actieflik met ‘Liam Neeson’ trok eigenlijk bij ontdekking al erg in de smaak, zeker met dit verhaal en concept zou het echt een film voor mij kunnen zijn, normaal gesproken heb ik echt een zwakte voor actiefilms met eigenlijk een flinterdun verhaal waar het schieten en de actie op de eerste plek komt. Helaas heb ik me hierop helemaal verkeken en is de film achteraf toch best tegengevallen wat ik erg jammer vond.

‘Mark Williams’ koos er duidelijk voor het liefdesverhaal op de eerste plek te zitten en dit werd na mate zo irritant dat ik de motivatie voor de film volledig kwijtraakte. Zeker als er na een twintig minuten tot half uur het hele levensverhaal van ‘Tom Carter’ verteld wordt en vervolgens ‘Annie’ een soort van de kant kiest van ‘Carter’ en hem zelfs deels bijstaat werd er een soort Bonnie en Clyde verhaal van gemaakt waar ik niet echt héél erg van onder de indruk was.

‘Liam Neeson’ in films als dit betekent vaak veel actie. Ook dat was niet in grote getalen aanwezig wat ik wel gewend ben bij hem en ook dat viel me best tegen. De actie was redelijk op veel vlakken, lekker onzinnig schieten en paar mooie tikken die eruit werden gedeeld maar ook ‘Liam Neeson’ laat hier zien dat hij een dagje ouder wordt en het lukte hem allemaal niet meer zo vlot.

Het verhaal is verreweg van speciaal. Dit doorsnee en clichématige verhaal wist mij op geen enkel vlak echt te boeien helaas, hoewel het aardig leuk begon zakte het verhaal totaal weg toen adam en eva aan het werk gingen. Het was allemaal te simpel bijvoorbeeld hoe de FBI-agenten te werk gingen maar ook hoe ze met de situatie om gingen van een vrij zware crimineel. Je zag alles al van mijlenver aankomen en er was totaal geen spanning te bekennen.

Toch vind ik het wel jammer dat deze film mij is tegen gevallen want ik keek er oprecht erg naar uit. Sowieso alle films van ‘Neeson’ vind ik vaak best leuk en ook in de toekomst heb ik nog wel zin om hem te zien in nieuwe films, helaas kan niet alles zo vallen als verwacht. Nu ben ik trouwens ook te laat om mijn eindlijst aan te passen dus de film was er sowieso niet in gekomen waarschijnlijk (mocht ik hem toch leuk vinden) maar, dat maakt nu dus ook niet uit. Flinke tegenvaller, volgende keer beter!

avatar van DjFrankie
Inderdaad doorsnee verhaaltje, maar wel een lekker verhaaltje. Zulke films van Neeson vind ik over het algemeen altijd wel lekker.

avatar van xxERWINxx
Vandaag bekeken, redelijke actiefilm weer met Liam Neeson, de films met hem in de hoofdrol zijn altijd wel goed, net als de films Taken en Non-stop die zijn wel beter dan deze.
Ik vond de actie wel aardig, maar niet echt spectaculair, het verhaal op zich ging wel, maar ook al wel vaker gezien in films.
Het was verder wel redelijk spannend en je wilt toch weten hoe dit afloopt.
Al met al geen hoogstaande film, een leuk tussendoortje die best te doen is, maar het word nergens echt een topfilm.

avatar van Jan met de pet
Heerlijk actiefilm, je moet alles met een korreltje zout nemen, maar heerlijke wraakfilm......4,0

Liam Neeson speelt heel vaak dezelfde karakterrollen. Het getuigt niet van een briljant acteur. Deze film is mede daarom even middelmatig en nog net het aanzien waard

avatar van Leland Palmer
In het begin leek het net dat ik een soort parodie aan het kijken was; dat gesprek met de FBI dat die ouwe Tom de liefde gevonden heeft en daarom zichzelf wil aangeven met alle regelingen die erbij komen. Te slecht voor woorden. Verder is dit gewoon niet best. De hele film is een verzameling van houterig acteerwerk (Kate Walsh: verschrikkelijk), domme clichés (kom ik ga achter de bank zitten tijdens een shoot-out, daar raken ze me niet) en een waardeloze invulling van een tering simpel en dom verhaal. Dit kon echt niet.