Murder to Mercy: The Cyntoia Brown Story (2020)

Documentaire

geregisseerd door Daniel H. Birman

De 16-jarige Cyntoia Brown werd in 2004 gearresteerd voor het vermoorden van een 43-jarige man die seks met haar wilde hebben. Ze werd berecht als een volwassene en veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf. Maar in 2020, na bijna 10 jaar juridische problemen, keurde gouverneur Bill Haslam haar verzoek om gratie goed.

avatar van Elchapo
Ik zeg het niet snel over iemand die een moord heeft gepleegd,maar deze vrouw is terecht na jaren vrijgelaten.normaal zeg ik voor moord is er maar 1 straf: de doodstraf.3 stars.

avatar van Panta Rei
Is het niet in dit geval eerder sprake van zelfverdediging?
En doodstraf is ook moord. Dus...

avatar van Elchapo
Panta Rei schreef:
Is het niet in dit geval eerder sprake van zelfverdediging?
En doodstraf is ook moord. Dus...
ja in dit geval is er sprake van zelfverdediging.......maar doodstraf is ook moord,tja beter dan iemand levenslang opsluiten en belastinggeld verkwanselen aan zo'n individu.....bv. Een volkert,een breivik,viespeuken die kinderen verkrachten/vermoorden........in deze gevallen is de doodstraf géén Moord maar gerechtigheid in mijn ogen.......en aan die linkse goedmakers praatjes in Nederland heb ik een broertje door dus.......................