ad

Geregisseerd door: Dimitri Logothetis

Met onder meer: Nicolas Cage, Tony Jaa en Alain Moussi

Releasedatum: 20 november 2020

Over Jiu Jitsu

"From the darkness, the ultimate fighter rises."

Elke zes jaar vormen buitenaardse indringers een gevaar voor de mensheid. Daarom bestaat er een oude orde van Jiu Jitsu meesters die elke zes jaar het gevecht aangaan met deze buitenaardse indringers. Het voortbestaan van de mensheid ligt in de handen van deze orde.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van KiwiKiller97

KiwiKiller97

Deze film was lachwekkend alleen dan om alle verkeerde redenen. Slecht acteerwerk, vreselijke special effects. Tenenkrommende vechtscenes en de scriptschrijver moeten ze ook ontslaan

avatar van coumi

coumi

Op de valreep van dit horrorjaar toch nog één van de slechtste films uit 2020 mogen aanschouwen. Geregisseerd door een Griek die wat al te veel ouzo had gedronken en een serieuze poging doet Ed Wood te evenaren. Wanstaltig script en dito rommelige uitvoering die ergens halverwege ontspoort tot een infantiele officieuze remake van Predator, maar dit onding doet het destijds lekker wegkijkend origineel van John McTiernan op een waar meesterwerk lijken. Enige naam van faam in de rolbezetting is Nicolas Cage die zich de laatste jaren samen met Bruce Willis welhaast met trots ontwikkeld tot een ooit vermaarde acteur welke er steeds in slaagt steeds beroerdere projecten te kiezen. Hij speelt hier een soort obi-wan kenobi rol, als leermeester van de veronderstelde held(rol van de volstrekte nobody Moussi), en gelukkig voor zijn fans is het niet meer dan een bijrol. Geen tijd investeren in deze onzinnige actiefilm is mijn vrijblijvend advies, de gedachte dat er in 2026 misschien een vervolg word gepresenteerd bezorgt je kippenvel.

avatar van fritsy

fritsy

Kan niet wat wezen,. Nicolas Cage.

avatar van horizons

horizons

• 1951 stemmen

Lol.

avatar van bloodysjaak

bloodysjaak

Was echt slecht haha maar omdat ik hem nog uitgekeken heb 2 sterren..

avatar van frake

frake

Ik heb de film uitgezeten. Ongelooflijk wat Corona en Netflix met een mens kunnen doen.

avatar van Freespirit2

Freespirit2

Omg.....wat een vresselijke film!!

Wat een onzin, slecht acteerwerk..... en die vechtscenes

Gewoon NIET kijken, besteed je tijd aan iets anders.

avatar van RobertKR

RobertKR

Dit is een absurd slechte film. de cuts, camerawerk, plot, acteerwerk, alles. Alleen Nic was nog wel redelijk geschift, en speelde hiermee eigenlijk iedereen met gemak weg. De rollen van Grillo en Yune waren nog veel bleker en nuttelozer.

avatar van TronMan

TronMan

Mensen, dit kan toch gewoon niet meer, Dit had in 1985 uitgebracht moeten worden, in de geest van de 'American Ninja' film 's. Dan had ik het nog best aardig gevonden. Je hebt Tony JAAAAA en Moussi die toch echt wel wat kunnen qua vechtsport, en je komt dan met dit flut verhaal met slecht gecoördineerde slappe vecht scènes. Het hele gebeuren (verhaal ,acteren, effecten) is ruk. Ik hou van foute B ram-schop -sla film's, maar deze is echt een dieptepunt. Meeste geld is waarschijnlijk op gegaan aan Nic Cage, daar was hij wel blij mee.. Ik niet.

De regisseur heeft notabene ; Kickboxer: Retaliation ook nog gemaakt, geen meesterwerk maar vergleken met dit , wel degelijk. Vraag me ook af hoe zo'n man nu zijn eigen eindproduct ziet. Ik zou me kapot schamen.

avatar van Shadowed

Shadowed

Niet best nee.

Maar ook niet gigantisch slecht, ondanks dat mijn cijfer letterlijk tegen het gemiddelde aanzit. Het probleem is vooral dat deze film te veel wil zijn, zo worden er enkele sciencefictionelementen met een simpel vechtplot gemixt. Dat pakt niet al te best uit, en dat zal vast ook voor enkele andere gebruikers merkbaar zijn.

In ieder geval heeft Logothetis beschikking gekregen over diverse grote namen. Voor Cage is dit echter weer een stapje terug, aangezien hij lekker op dreef was met de gekke horrorfilms. De rest van de crew is niet veel beter, met enkel Avgeropoulos en Grillo die er iets van weten te maken. Jaa viel me behoorlijk tegen, van zijn vechtmoves zie je bitter weinig in deze film.

De regie is niet altijd even slecht, maar voor een groot deel wel. Logothetis stort zich recht bovenop de actie, maar aangezien er niet veel variatie te zien is valt het al snel in de herhaling. De actiescenes gaan ook ontzettend lang door, met steeds dezelfde vechtpasjes en afstandelijk camerawerk.

De actie wil nooit cool worden, ondanks dat er een paar actiescenes zeer welgemeend aanvoelen. Paar interessante ideeën, maar deze worden vaak beperkt uitgevoerd of te vaak herhaald, waardoor het als geheel snel slordig wordt. De montage, editing en het rommelige verhaal zitten de film ook wat in de weg, omdat deze zeker niet naar behoren gedaan worden.

Verhaaltje zelf stelt trouwens ook weinig voor. Leuk dat je een vechtfilm nu ook met buitenaardse invloeden wil laten plaatsvinden, maar veel voegt het niet toe aangezien de normale formules voor vechtfilms worden aangehouden. Bovendien is het verhaal nog steeds net zo ingewikkeld als normale vechtfilms (totaal niet dus), dus veel voegt het absoluut niet toe.

Wat rest is een film die erg lang door stuitert met de actie. Er mag best wel wat actie zijn, maar als elke vechtpartij 10 minuten lang doorgaat tussen dezelfde twee personen houdt het snel op. Voor bloederige moordpartijen, knappe cinematografie of verbijsterende vechtmoves hoef je deze film ook niet te kijken. Je zal er niks aan missen, adrenaline loze actie die nergens echt wil overtuigen. Nog wat extra punten voor enkele interessante ideeën qua regietechniek en het acteerwerk, verder is deze film best brak.

avatar van DragQueen

DragQueen

Toch wel een lachwekkend slechte film. En met afstand de slechtste die ik recentelijk mocht zien. En tóch had de film hier en daar nog zijn vermakelijke momentjes door de geboden actie. Maar natuurlijk was het geboden script dramatisch, het acteerwerk ondermaats, en het regiewerk niet echt hoogstaand. 1,5 Ster.

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Sow... wat slecht zeg. Het leukste en misschien ook het slechtste MAAR waar ik wel om moest glimlachen is Eddie Steeples als Tex.

De rest ben ik morgen al vergeten....