Hogar (2020)

Spanje
Drama / Thriller

geregisseerd door David Pastor en Àlex Pastor
met Javier Gutiérrez, Mario Casas en Bruna Cusí

Javier Muñoz was ooit een succesvol reclameman. Hij heeft een liefhebbend gezin, een mooi huis en vrijwel alles wat hij zich maar kan wensen. Maar nadat Javier probeert een nieuwe baan te vinden, wordt hij gedwongen zijn oude huis achter te laten en zijn eerdere levensstijl aan te passen. Hij begint de nieuwe huurders van zijn vorige huis te stalken.

Vreemd verhaal, onrealistisch, ongeloofwaardig.. Nergens spannend of boeiend. Er zullen er weer komen met "'open einde"..Er is geen open einde zijn ex klaagt hem niet aan en kiest eieren voor haar geld

avatar van umbra
Als ik de korte inhoud las, dacht ik van, jua das m'n ding wel, kan leuk worden. Maar had al snel door dat dit heel anders ging uitdraaien. Ik vond hem vreemd, maar niet leuk vreemd, echt een vervelende film. Was een lange rit om uit te zitten met irritante hoofdpersonage. Spanning was er ook hoegenaamd niet, kwam ook goedkoop en rap ineen geflanst over. Zwak...

avatar van Donnie Vallermee
Ik vond hem heel erg goed !

Hoogstaande klasse !

avatar van Black Math
Ondanks een interessant uitgangspunt (dat enigszins aan Parasites doet denken) toch wel matig en dat heeft denk ik met name met het tempo en met timing te maken. Het komt allemaal langzaam op gang en echt spannend wordt het niet ondanks enkele duidelijke kunstgrepen zoals de interactie met de tuinman. De film laat je verder ook maar weinig meeleven met de personages of het nou de hoofdpersoon betreft of zijn slachtoffer(s). Audiovisueel ook verder maar matigjes en dan blijft er niet veel over. Het enige positieve is dat het plan van de hoofdpersoon slaagt zonder repercussies. Vaak gooien de makers er toch nog een moraalles achteraan, maar dat blijft dus gelukkig achterwege. Het redt de film van de laagste waardering. 1* dus.

avatar van perceived
Slappe hap inderdaad. De film oogt nog wel redelijk, maar wist niet of nauwelijks te boeien. Zowel als Drama en als Thriller is het nogal een loze bedoening.

avatar van Tina77
Hoewel ik doorgaans wel naar dit genre getrokken word vond ik hem ZO ziek dat ik er een naar gevoel aan overhoud.

Donnie Vallermee schreef:
Ik vond hem heel erg goed !

Hoogstaande klasse !

Je bent de enige

avatar van Donnie Vallermee
frans123 schreef:

Je bent de enige

Haha ja zoiets dacht ik al