ad

Oorspronkelijke taal: Mandarijn

Releasedatum: 19 november 2020

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Vanguard

Een belangrijke Chinese zakenman en zijn dochter worden bedreigd door de dodelijkste huurlingenorganisatie ter wereld. Het geheime beveiligingskantoor Vanguard en diens elite-agenten zijn hun enige kans om in leven te blijven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Vanaf 19 november in de bioscoop (Splendid Film)

(onder voorbehoud ivm huidige maatregelen)

avatar van schumacher

schumacher

Middelmatige film en te fake ook.

Heel wat beelden zijn zo nep ppff.

Duurde me ook te lang, voor zo'n films is 80 min genoeg.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1935 berichten

Vanguard is een over the top actie / onzin film, maar best vermakelijk. Er zitten scenes in die werkelijkheid helemaal niet kunnen. Daar in tegen zitten er een aantal aardige martial arts momenten in. Gewoon verstand op nul en je hebt 107 minuten fun.

avatar van filmkul

filmkul

Matige actiefilm. Het verhaal is niet erg ingewikkeld en dient puur als kapstok voor actie, maar dan ook non-stop actie. Er is weinig sprake van opbouw, men gaat direct in volle vaart uit de startblokken. De actiescenes zijn wat slapstick achtig en behoorlijk over the top, met als “toppunt” het versneld opnemen van de autoachtervolgingen. Dat is zeker niet meer van deze tijd. De onzin gaat allemaal wel ten koste van de spanning. De special effects kunnen er net aan mee door. Visueel ziet de film er verder kleurrijk uit. 2.0/2.5

Erg teleurgesteld! Gehoopt op een leuke film van Jackie chan maar ipv daarvan krijg je een propaganda film over China. Daarnaast zijn de speciaal effects te slecht voor woorden. Leuk geprobeerd china maar helaas ! 2 sterren voor de Moeite

avatar van mrklm

mrklm

Net zo lawaaiig en stompzinnig als een gemiddelde Steven Seagalfilm van na 2001, inclusief karikaturale schurken en slechte CGI-effecten (met de leeuw en de hyena's als dieptepunt), maar Jackie Chan blijkt nog steeds aardig van wanten te weten. Ook zijn co-sterren blijken zeer bekwaam in de vechtsport en Stanley Tong zorgt voor een paar aardige actiescènes, maar dat is onvoldoende om het erbarmelijke scenario vol tenenkrommende dialogen te rechtvaardigen. Het type actiefilm waarin een jager eerst zegt dat geduld de sleutel is tot zijn succes, om dan vervolgens frontaal de aanval te kiezen op een weidse vlakte. Het oogt spectaculair, maar het slaat helemaal nergens op.

avatar van Spoelworm

Spoelworm

Waar is Chris Tucker

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Ik dacht leuk een nieuwe actiefilm met Jackie Chan, maar wat een tegenvaller!

Veel neppe beelden zoals de auto die heel hard achteruit reed, de waterval scene die behoorlijk nep leek, je kan nooit tegen die stroming in overleven en dan het gedeelte in Afrika veel slapstick en flauwe actie, een zwerm bijen als drones etc.

Een hoop kogels maar bijna geen doden, leek opeens wel een oorlogsfilm.

Ik heb hem na 1 uur ook afgezet want 1.45 uur is echt telang voor dit soort films, 80 min. is een mooie lengte.

Een tegenvaller dus, je kan beter 1 van de oudere films pakken van Jackie Chan die zijn stukken beter!

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Jackie Chan is al een stuk in de 60, maar we krijgen af en toe nog een actiefilm van hem. Je smacht naar de oude glorie natuurlijk, maar ook al is hij op die leeftijd in betere conditie dan ik ooit zal zijn, kan hij natuurlijk het niveau van toen nooit meer evenaren. Hij laat in Vanguard nog wel af en toe iets zien en er volgt af en toe een knipoog naar betere tijden. Zo wil hij in een shoppingcenter naar beneden springen (zoals in Police Story), maar zegt zijn collega dat er een trap is.

Het stuntwerk van Chan wordt grotendeels vervangen door nieuwere actie met schietpartijen en achtervolgingen. Maar er is nog wel ruimte voor stunts. Het is allemaal vrij luchtig, maar bij de films met Chan weet je wat er achter zit en hoe indrukwekkend die stunts zijn. Het wordt nooit bijzonder, maar er zit genoeg vaart in de film. Op zich nog wel een leuke film.