ad
  • 8.081.986 stemmen

Daman Akeseo Goohasoseo (2020)

Misdaad / Actie | 108 minuten

Oorspronkelijke titel: 다만 악에서 구하소서

Releasedatum: 5 augustus 2020

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Daman Akeseo Goohasoseo

"Beginning of a dead end chase."

Kim In-nam is een huurmoordenaar die net zijn laatste klus afgerond heeft; hij heeft de Japanse gangster Koraeda uit de weg geruimd. Hij gaat vervolgens naar Thailand, om een ontvoeringszaak die aan hem gelinkt is, op te lossen. Daar ontmoet hij Yoo-Yi, die hem gaat helpen bij deze zaak. Opeens wordt Kim In-nam opgejaagd door een man die hij uit een verleden kent...

imageimageimageimageimageimageimageimage

Vanaf 28 januari te zien op Pathé Thuis.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Zou dit dan eindelijk weer eens zo'n pareltje zijn die we gewend waren uit ZK maar al jaren alweer missen.

avatar van DreamTech

DreamTech

lekker actie filmpie niets mis mee gewoon lekker kijken !!!

avatar van filmkul

filmkul

Aardige misdaad film. Het verhaal is niet heel origineel, maar wordt goed uitgewerkt door Hong. De opbouw is goed en er hangt continue een gespannen sfeer. De film is bikkel hard en bevat redelijk wat actie. De actiescenes zien er goed uit en worden fraai in beeld gebracht, waarbij het bloed rijkelijk vloeit. Daarnaast is er ook wat drama dat de kijker zelfs ook weet te raken. Verder is de sfeer donker en zoals gezegd gespannen. Het acteerwerk is ook dik in orde. Prima film. 3.5/4.0

avatar van Shinobi

Shinobi

"The reason doesn't matter."

Iets meer van verwacht.

Het gegeven van een vaderlijk figuur die een jong meisje beschermt heb je al eerder gezien in een film als 'Ajeossi'. Ditmaal is een huurmoordenaar hiervoor in Thailand beland, maar wordt achterna gezeten door een gangster die zijn dode broer wil wreken. En zo ontstaat er een kat-en-muisspel tussen de twee.

In dergelijke Zuid-Koreaanse films ben ik eigenlijk gewend dat er een intrigerend verhaal wordt opgediend, maar dit is allemaal vrij standaard te noemen. De personages blijven vlak, ondanks het degelijke acteerwerk. Qua ontwikkeling is er ook niets om over naar huis te schrijven.

Het is voor de verandering wel fijn om een ander land als Zuid-Korea te zien; Thailand wordt prachtig in beeld gebracht, met alle clichés. De actie is in orde en wordt gestaag spectaculairder. Met name tegen het einde aan gaat het lekker los, alhoewel het op een gegeven moment wel erg onzinnig wordt.

Al met al is 'Daman Akeseo Goohasoseo' een vermakelijke actiefilm, maar op emotioneel vlak laat men helaas wat steken vallen.

3,0 Sterren.

avatar van Spoelworm

Spoelworm

Koreaanse films, ik kan ze erg graag hebben en heb de betere ook wel gezien denk ik.

Helaas is het een beetje dun bezaaid de laatste jaren (voor zover bij mij bekend dan) met films waarvan ik denk dat die zich kunnen meten met de films die ik dan ook erg goed vond.

Erger nog, ik zie dat de betere alweer uit respectievelijk 2008 en 2010 stammen (?!)

Chugyeogja (2008) - MovieMeter.nl of Hwanghae (2010) - MovieMeter.nl

(De laatste Koreaanse film die ik heb gezien was overigens Parasite, en die was ook goed)

In Deliver us from evil vind ik dan ein-de-lijk weer eens een film zoals we van Z-Korea gewend zijn. Hij is dan wel weer niet zo goed als bovenstaande voorbeelden, maar hij mag zich zeker wel in het rijtje goede Koreaanse actiefilms bijgevoegd zien worden. Als je van the Chaser hebt genoten kan ik je deze zeker wel aanraden.

avatar van james_cameron

james_cameron

Doorsnee melodramatisch koreaans aktiewerkje, dat gaandeweg steeds meer onwaarschijnlijke en sporadisch zelfs nogal belachelijke vormen aanneemt. De twee hoofdpersonen zijn cool en de eerste helft van de film heeft zeker zijn momenten, maar wanneer de plot stagneert en de aktie het overneemt gaat het langzaam bergafwaarts met de film. Dit hebben we reeds vele malen eerder en vooral beter gezien.