Superman: Red Son (2020)

Animatie / Actie

geregisseerd door Sam Liu
met Jason Isaacs, Amy Acker en Roger Craig Smith

Na de vernietiging van zijn thuisplaneet Krypton landt het ruimteschip van Kal-El in de stalinistische Sovjet-Unie. Daar wordt hij opgevoed om te vechten voor de idealen van de Communistische Partij en groeit hij uit tot Superman, de beschermer van de Sovjet-Unie. Echter leidt dit al gauw tot onrust en chaos over de hele wereld, als Superman de controle over verschillende naties overneemt voor de Sovjets.

avatar van Mischa
Hmm, toch wel teleurstellend. Er zitten enkele leuke vondsten in, maar het geheel is toch errug voorspelbaar...