• 11.505 nieuwsartikelen
  • 9.042.256 stemmen

The Death of Superman (2018)

Animatie / Actie | 81 minuten

Genre: Animatie / Actie

Geregisseerd door: Jake Castorena en Sam Liu

Met onder meer: Jerry O'Connell, Rebecca Romijn en Rainn Wilson

Gesproken taal: Engels

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot The Death of Superman

"Witness the day Metropolis stood still"

Een groot monster staat op uit een ondergrondse rustplaats en richt overal een hoop schade aan. De leden van Justice League worden ingeschakeld om het kolossale monster een halt toe te roepen. Al snel blijkt dat zij niet bestand zijn tegen zijn krachten en dat enkel Superman hem kan stoppen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Clark Kent / Superman (stemrol)

Lois Lane (stemrol)

Lex Luthor (stemrol)

Diana Prince / Wonder Woman (stemrol)

Hal Jordan / Green Lantern (stemrol)

Barry Allen / The Flash (stemrol)

Arthur Curry / Aquaman (stemrol)

Victor Stone / Cyborg (stemrol)

Martian Manhunter (stemrol)

Bruce Wayne / Batman (stemrol)

avatar van Bijdevaate11

Bijdevaate11

Doe mij maar de tekenstijl van batman mask of phantasm dit wordt steeds minder.....

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Heel matig. Visueel weet de film niks te brengen met simpele goedkope animatie, stemmenwerk is weinig doorleefd en het verhaal is eerder een langere versie van een tv-aflevering dan iets dat een volledige film rechtvaardigt. Gelukkig nog redelijk kort, maar zelfs toen wist de film me niet de volle duur erbij te houden. 1,0*.

avatar van rcuppen79

rcuppen79

The Death Of Superman is de 10e animatiefilm uit de DC Animated Movie Universe.

De strijd tussen Superman en Doomsday is al eerder verfilmd in de animatiefilm Superman: Doomsday uit 2007, alsmede de live-action film Batman V Superman: Dawn Of Justice uit 2016. Deze film volgt wat meer de originele verhaallijn van de baanbrekende serie rondom de dood van Superman. We krijgen er ditmaal ook de complete Justice League bij en voor niet-fans van DC Comics is dit waarschijnlijk even wennen. De film kent een keur aan diverse personages en wanneer je hiermee niet bekend bent en de overige 9 films niet hebt gezien, is het even lastig volgen.

Toch wordt het verhaal vrij simplistisch verteld. De animatie is nergens opzienbarend, en het verhaal is natuurlijk niet bepaald vernieuwend. Voor Superman fans is deze film nog wel te pruimen, maar de strijd tussen Superman en Doomsday was beter verfilmd in Superman: Doomsday. Deze film mist de goed geschoten actie van die film. Kreeg in 2019 het vervolg Reign Of The Supermen.