Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (2019)

Animatie / Actie

geregisseerd door Jake Castorena
met Troy Baker, Eric Bauza en Darren Criss

Wanneer een nieuwe dreiging in Gotham alle experimentele technologieën begint te stelen, wordt Batman op de hoogte gebracht. Maar hij is niet de enige die interesse toont in dit probleem: ook de Teenage Mutant Ninja Turtles - broers Leonardo, Donatello, Raphael en Michelangelo - mengen zich in het gevecht. Als blijkt dat hun beide aartsvijanden The Shredder en Ra's Al Guhl hun krachten hebben gebundeld, besluiten Batman, Robin en Batgirl samen te werken met de Turtles.

avatar van EVIL '84
Eindelijk, de langverwachte team-up tussen Batman en The Teenage Mutant Ninja Tutles! Jeugdsentiment natuurlijk! Aardige actie animatie met vooral goede vechtscénes tussen Batman en The Shredder, die toch erg aan elkaar gewaagd zijn qua martial arts. De tekenstijl kon mij niet overal bekoren. Met name de Turtles, met hun ronde ei-hoofden, en de Joker vond ik niet goed gedaan. Sommige scénes hadden van mij ook wel weg gemogen, zoals de badguys in Arkham die in dieren/furries veranderden, en dan vooral de Joker als slang?? Had ik dan tenminste nog als lachende hyena ofzo verwacht (Harley Quinn was verandert in een hond, geen hyena). Er kwamen aardig wat Batman badguys voorbij, maar niet zoveel bekende badguys uit de Turtles universe. (Geen Rocksteady & Bebop of Krang??). Al met al een vermakelijk filmpje, kijkt lekker weg! Hoop dat er nog een vervolg komt.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Veel van deze DC-animatiefilms zijn toch wel lelijk gemaakt. Weinig creativiteit in gestoken, maar hier zal wel een publiek voor zijn zeker? Batman vs TMNT leek daardoor zo'n wegwerpfilm te zijn. Maar het concept zit wel goed en werkt zelfs beter dan de film Batman vs Superman. De clash tussen de Gotham-familie en de Turtles zorgt voor de nodige humor. Het verhaal pakt ook mooi uit met een groots blik van bekende slechterikken. Dat maakt de film gelukkig best wel interessant.