• 11.521 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Jay Oliva

Met onder meer: Jason O'Mara, Stuart Allan en Jeremy Sisto

Gesproken taal: Engels

Plot Batman vs. Robin

"The showdown that will define a destiny"

De duistere plaatsen in Gotham City zijn niet bedoeld voor kinderen, maar Damian Wayne is geen gewoon kind. Hij draagt nu de mantel van Robin en begeeft zich op een eigenzinnig en soms roekeloos pad samen met zijn vader, Batman. Terwijl Robin een plaats delict onderzoekt, komt hij een mysterieus figuur tegen, Talon. Die leidt hem naar het geheime genootschap van Gotham, bekend als The Court of Owls.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Bruce Wayne / Batman (stemrol)

Damian Wayne / Robin (stemrol)

Alfred Pennyworth (stemrol)

Dick Grayson / Nightwing (stemrol)

Talon (stemrol)

Barton Mathis / Dollmaker (stemrol)

Court of Owls Grandmaster (stemrol)

Draco (stemrol)

Thomas Wayne (stemrol)

Samantha (stemrol)

avatar van Fonzzz002

Fonzzz002

De DC Animated films zijn vermakelijke action-flicks films voor als je lekker onderuit wilt zitten en niet wilt nadenken. Als je gaat nadenken over de logica in een film als Batman VS Robin dan kom je om de haverklap een plothole of andere onlogische dingen tegen, wat je kan afstoten als je zin hebt in een slimmere film. Het script is grotendeels in comic-book achtige expositie geschreven waardoor grotendeels van de personages niet echt diepgang krijgen. Het contact tussen Batman en zijn zoon is wat dat betreft het best geschreven onderdeel van de film, maar nergens is het sterk genoeg om de spanning hoog te krijgen.

In de juiste bui kan ik lachen om de plotholes en stoor ik me niet aan de onlogische kanten. Hoewel ik moet zeggen me, in Batman VS Robin, bijzonder te storen aan de onnatuurlijke pijngrens van de helden. Ik snap dat het stripboek personages zijn en daarom een extra hoge pijngrens hebben, maar in deze film worden zowel Batman als Nightwing meerdere malen met messen in hun armen en benen gestoken, waarna ze opstaan & doorvechten alsof er niets gebeurd is. Het haalt de volledige spanning van de actiescènes weg. Gelukkig werden de actiescènes later in de film gered door cheesy-lines, met name de scene waarin Batman in een groot robot pak gaat vechten kon ik hard om lachen.

Als je een liefhebber bent van de DC Animated movies is dit een onschuldige film om je even mee te vermaken. Zoek je naar een goede Batman animatiefilm dan is Batman VS Robin een film om over te slaan.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

Deze animated-junkie heeft er wederom ontzettend veel zin in!!!

avatar van Sint Antonius

Sint Antonius

Zeer goeie Batman-animatiefilm. Vooral leuk om te zien hoe ze de verhaallijn over de Court of Owls uit de comic betrekken op de relatie tussen Batman en Robin. Ook het figuur van de Talon is leuk uitgewerkt en geeft de film wat meer diepgang. De actie is ook leuk en goed gespreid over de film (met een zeer epische actiescene aan het einde).

avatar van Metalfist

Metalfist

Immortality. But only 24 hours at a time

Het is een beetje jammer dat ik een tijd geleden onwetend aan Batman: Bad Blood ben begonnen. Dat bleek een derde deel te zijn in de Batman & Robin saga die werd opgestart met Son of Batman en gevolgd werd door deze Batman VS. Robin. Alhoewel, als ik puur op de kwaliteit van Son of Batman was gegaan, dan betwijfel ik of ik überhaupt de rest een kans had gegeven aangezien dat één van de zwakste animated features van DC is die ik tot nu toe heb gezien. Bad Blood was echter nog redelijk dus eens kijken wat Batman VS. Robin brengt.

Veel van hetzelfde in ieder geval, met een ietwat vervelende Damien Wayne op kop. Gelukkig is het hier alweer gebeterd ten opzichte van de voorganger (en het feit dat die vreselijke versie van Deathstroke hier niets te zoeken heeft) waardoor dit nog vrij draaglijk wordt. Lekker overdreven qua actie (zowel Batman alsook Nightwing krijgen hier en daar een pak rammel van jewelste en twee seconden later merken ze alweer niets van) en is de titel niet enkel een goedkoop lokkertje. Robin komt effectief in een tweestrijd terecht en die wordt op zich nog vrij degelijk uitgewerkt. Nog een redelijk interessante verhaallijn ook met The Court of Owls, al heb ik het vermoeden dat die in de comics nog net iets meer pit krijgen. Soit, met zo'n korte speelduur verloopt dit sowieso al erg vlotjes.

Zelfde cast als Son of Batman en dat is altijd een pluspunt. Niets is zo irritant als een sequel waar een aantal acteurs zijn gewijzigd. Ik blijf Jason O'Mara weliswaar een wat mindere Batman vinden, maar het zou incorrect zijn om te zeggen dat hij het personage niet naar zijn hand weet te zetten. Vreemdste aanwezige in de cast is zowaar 'Weird Al' Yankovic. De parodie-muzikant neemt de stem van de Doll Maker op zich en doet dat eigenlijk nog goed ook. Qua animatie ook weer het vertrouwde niveau. Hier en daar wat bloederiger dan normaal, hoewel sommige scènes dan weer zodanig gecensureerd worden dat het lijkt alsof er gewoon geen bloed in een mens zit, en een aantal leuke scènes. Beetje jammer wel trouwens die 'Get out of my cave' quote van Batman. Zo pijnlijk niet-grappig.

Blijf het amusante films vinden die perfect garant staan voor een dik uurtje vermaak, maar dan vind ik de laatste telg van DC (Justice League Dark) toch wat vermakelijker dan deze saga. In ieder geval wel een vooruitgang ten opzichte van Son of Batman, maar dat is dan ook weer niet zo moeilijk. Benieuwd wat Jay Oliva ooit eens aan die 4* gaat geraken.