Jumbo (2020)

Frankrijk / België / Luxemburg

geregisseerd door Zoé Wittock
met Noémie Merlant, Emmanuelle Bercot en Bastien Bouillon

De jonge verlegen Jeanne is geboeid door draaimolens en bewaakt 's nachts een pretpark. Ze woont nog in het ouderlijke huis waar ze een goede band onderhoudt met haar moeder Margarette. Wanneer de nieuwe attractie 'Move It', die ze liefkozend Jumbo noemt, het park verrijkt raakt Jeanne gefascineerd.

Amai, wat een slechte film. Dat wil zeggen: de film is mooi geschoten en er wordt prima geacteerd, maar het verhaal weet nergens op geen enkele manier te boeien zodat je je aldoor afvraagt waarvoor toch al die moeite wordt gedaan.