ad

Releasedatum: 17 juni 2021

• Bioscoop Vanaf woensdag 30 juni in 14 bioscopen

Over In the Heights

"The time has come."

In the Heights volgt verschillende personen woonachtig in de New Yorkse buurt Washington Heights. Usnavi is eigenaar van een bodega en helpt zo nu en dan zijn Cubaanse buurvrouw op leeftijd. Hij heeft een oogje op de vrouw die in een schoonheidssalon werkt en droomt van een leven in de Dominicaanse Republiek, waar tevens zijn roots liggen. Intussen keert zijn jeugdvriendin Nina terug naar de buurt. Zij heeft haar ouders iets belangrijks te vertellen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Vanaf 12 augustus 2021 in de bioscoop (Warner Bros.)

EDIT: release vervroegd naar 17 juni.

John Milton

Misschien zit er toch een grotere musicalfan in me dan ik 20 jaar geleden had gedacht; ik word echt wel blij van die trailer. Lin Manuel Miranda is ook niet de eerste de beste natuurlijk...

The Get Down La La land Style? Ik vermoed dat deze het best nog wel eens goed zou kunnen gaan doen.

avatar van HorrorFan007

HorrorFan007

Ik ben wel een musicalfan al hoewel mijn profiel het niet zegt.

Ik denk echter dat deze op Disney+ gaat uitkomen dusja

avatar van Hestertje

Hestertje

Vol verwachting maar nog geen release in NL kunnen vinden... zo jammer. Weet iemand meer?

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

• 2067 berichten

HorrorFan007 schreef:

Ik ben wel een musicalfan al hoewel mijn profiel het niet zegt.

Ik denk echter dat deze op Disney+ gaat uitkomen dusja

Warner Bros. is geen eigendom van Disney+.

Hestertje schreef:

Staat naast de poster en in het eerste bericht

John Milton

Lin-Manuel Miranda's Hamilton (2020) was een van mijn meest indrukwekkende ervaringen van 2020, kijkend naar mijn eigen TV. Ik was dus reuze benieuwd wat de verfilming van zijn eigen broadwaymusical, in de handen van Crazy Rich Asians regisseur Jon M. Chu zou gaan doen. Zoals je in het 2e bericht op deze pagina ziet, keek ik er al sinds eind 2019 naar uit. En met groeiende anticipatie werd dit vermoedelijk de film waar ik het meest naar uitkeek in 2021, door al die spetterende trailers. Ik identificeer me nog steeds niet als muscalfan, maar in dit soort handen wordt het lastig dat vol te houden. Maken Chu en Miranda die hooggespannen verwachtingen waar? Min of meer.

Anthony Ramos (die zijn broadway rol overdoet) en de rest van de cast doen het uitstekend, en Washington Heights blijkt een heerlijke setting om te vertoeven. Het ziet er gelikt uit, ik heb meegeleefd en de bewerking naar het grote doek (of Oled in dit geval) is uitstekend gedaan, met een swingende soundtrack en dazzling choreografie in de dansnummers.

Toch duurt de film met 2 uur en 23 minuten een tikje lang, en daarmee blijft een hogere waardering net buiten bereik. Maar een heerlijke film vond ik het alsnog.

Een enorm goede film, met veel liefde, vreugde en toch ook wel een beetje verdriet! Voor de musical liefhebbers zoals mij is deze film zeker een aanrader! Van mij had de film nog wel 1 uur langer gemogen! paciencia y fe