Jarhead: Law of Return (2019)

Oorlog

geregisseerd door Don Michael Paul
met Amaury Nolasco, Devon Sawa en Ben Cross

Majoor Ronan Jackson, een succesvolle gevechtspiloot van het Israëlische leger en zoon van een Amerikaanse senator, wordt neergeschoten als hij door Syrisch luchtgebied vliegt. Hij weet de crash op wonderbaarlijke wijze te overleven, maar wordt gevangengenomen door een militie van Hezbollah. Een groep elitesoldaten, onder leiding van sergeant Dave Torres, wordt op reddingsmissie het gevaarlijke gebied ingestuurd.

avatar van elayz
Alle vorige Jarhead films zat het dik in orde met de actie, ik hoop dat dat met deze ook is! ben erg benieuwd!

avatar van Freewarefreak
Heb de voorgaande 3 ook. Hoop dat deze ook goed is.

avatar van Left4Dead
Een maandje terug het volledig nutteloos vervolg op het eerste deel gezien, wat een flut troep zeg (2**). Deel drie bewust overgeslagen toen ik de naam Scott Atkins zag staan, die boycot ik namelijk met alle plezier. Toch deze maar even meegenomen, hopende dat het dit keer niet een wandelend reclamebord zou zijn voor Uncle Sam. Wel echt mijn bedenkingen bij het starten....... moet ik eerlijk toegeven.

Ik een tijd waar maar weinig echt goede films worden gemaakt, films met een degelijk fris verhaal en een goed lopend script, pik je tegenwoordig films op die je normaliter links zou laten liggen. De keuze voor dit prentje vandaag was er één van lekker achterover hangen met een niet al te hoog gehalte qua verhaal.

Meteen weer het puberaal dom praat, ja zelfs in 2019 lijkt men te denken dat dit nog hip is. Het vertrouwde slijmerige liefdesverhaaltje en dan hebben we de stoere jongens op missie. Check, check en dubbelcheck, whooaa. Dit maal mag de Hezbollah zich als schurk verkleden. Eigenlijk niet eens zo vreemd, Israël is een bondgenoot van Amerika, Hezbollah een vijand van Israël. Mijn vriend zijn vijand is mijn vijand. En zo word het Amerikaanse volk (en wij) weer heerlijk op Amerikaanse wijze geïndoctrineerd. Het is ook allemaal zo voorspelbaar in dit wereldje.

Ach voor het rekruteren van soldaten in het leven geroepen, dit werkje. Niet het eerste product daarin en zal zeker niet het laatste zijn. Voor een geoefende filmkijker en liefhebber heb je volkomen niets aan deze prent. Oude koeien uit de sloot, op geen enkel vlak bijzonder. Heel erg jammer voor mij om te zien dat Robert Patrick zich geleend heeft voor een rol, mag hem graag zien op het doek maar had hem hier graag niet gezien. Maar ook zijn schoonsteen zal moeten roken.

Absoluut geen toegevoegde waarde. 2,5** een 4,5/10

avatar van schumacher
Het acteren is zoals verwacht maar houterig gedoe net zoals (sommige) dialogen maar saai is de film niet en de aktie was echt wel goed en goed in beeld gebracht.
Ik vond het een degelijke en vermakelijke film.

avatar van pablo7727
Beetje voorspelbaar. Geen must see

avatar van Grindhouse62
Wederom zo'n 13 in een dozijn actie film, die mij in ieder geval heeft vermaakt. Tja en als er steeds maar mensen zijn dit van dit soort films Blockbusters verwachten, die krijgen meestal een kater. Voor mij kijken 13 in een dozijn films altijd prima weg. Een 3.0

avatar van filmkul
Aardige actiefilm. Het verhaal is niet origineel en hebben we al zo vaak gezien. De uitwerking is best geslaagd. De opbouw is goed en het tempo van de film ligt aardig hoog. Er is meer dan genoeg actie en de film bevat een aantal spannende momenten. De actiescenes zien er prima uit en worden vakkundig in beeld gebracht. Het acteerwerk is gemiddeld. Visueel ziet alles er verzorgd uit. Prima tussendoortje voor actiefilm liefhebbers. 3.0/3.5

avatar van Donkerwoud
Wonderlijk hoe een (oorspronkelijk) anti-oorlogfilm opeens allemaal spierballenfilms heeft opgeleverd.

Zeker de moeite waard. Spannende momenten. Veel geweld. 4 points ☺