Let It Snow (2019)

geregisseerd door Luke Snellin
met Isabela Merced, Shameik Moore en Odeya Rush

Wanneer een klein dorpje op kerstavond ondergesneeuwd wordt, veranderen de vriendschappen en liefdeslevens van een groep middelbare scholieren. Een gestrande popster, een groep competitieve dansers, een mysterieuze vrouw gewikkeld in aluminiumfolie en een episch feest in de lokale Waffle Town. De volgende ochtend zal niets meer hetzelfde zijn...

avatar van rep_robert
Netflix begint nu met het droppen van de kerstfilms. Qua originaliteit hoef je bij dit soort voorspelbare meuk niet veel te verwachten. Er worden een aantal verhaaltjes gevolgd over een groep tieners in een klein dorpje dat te maken krijgt met een sneeuwstorm. Elk personage/koppeltje/groepje dat gevolgd wordt heeft zo z'n eigen dingetje en alles en iedereen komt aan het einde allemaal netjes op hun pootjes terecht. Het nadeel van dit perspectief is dat niet elk verhaaltje even leuk is en sommigen soms wel te lang uit beeld blijven. Op een gegeven moment kijk je zo 20-30 minuten niet meer naar Kiernan Shipka's verhaallijn. Terwijl ik dat juist het leukste verhaaltje vond.

Dat de film goed uit te zitten valt komt door het blik met opkomende, talentvolle acteurs die is open getrokken. Er spelen veel bekende koppen mee die je in de bioscoop langs hebt zien komen in grote films en er lopen een aantal sterren uit Netflix series in deze film rond. Iedereen doet hun werk met veel plezier en doordat de film doorspekt is met talent valt deze kerstfilm met een mweh oké plot reuze mee.
Mocht je dit wel een ontzettende rukfilm vinden, wat had je anders verwacht van een feelgood kerstfilm?

avatar van schumacher
Best een vermakelijke film en die lekker wegkijkt.
Feelgood filmpje, op zich niks vernieuwends en een beetje cliche maar dankzij de jonge cast was die best te pruimen. Die deden het uitstekend. Is maar mijn mening.

En Isabela Merced , ik zei het al in een vorige review, die zal het maken, gaan we nog veel van horen, ze kan goed acteren en heeft de cute en lookfactor mee.

De nieuwe generatie is aan het komen en opstaan .

Film is zeker eens leuk om gezien te hebben.

Aardige film die zich afspeelt op kerstavond in een dorpje dat ondergesneeuwd is. De verschillende verhaallijntjes zijn simpel en voorspelbaar, maar er is een prima afwisseling en de film duurt niet te lang. Gelukkig niet te flauw of te zoetsappig. De voornamelijk jonge cast weet het met genoeg jeugdig enthousiasme te brengen.

avatar van Gish
Verfrissende jonge cast in een voorspelbare maar onderhoudende kerstfilm. Prima vermaak.

avatar van mjk87
Ik vond dit een erg fijne film, met een frisse cast die met zichtbaar plezier speelt en geen rare typetjes, malle fratsen of overgeile pubers maar gewone normale tieners die op een dag worden gevolgd. Niet elke verhaaltje vond ik even bijzonder om over originaliteit maar te zwijgen en het is net te kort allemaal om echt meegetrokken te worden, maar als geheel is dit gewoon een prettige film om te zien met genoeg koppeltjes met chemie. En sfeervol, leuke locaties en een fijne soundtrack. 3,5*.

avatar van Grindhouse62
Een aardige weg kijkertje. Wij hebben er met plezier naar gekeken. 3.0

Vreselijke film. Het kijken niet waard.

Een beetje cliché! Niet fantastisch en zeker niet kijken als je al lang geen student meer bent.

avatar van Shadowed
Kerstflix.

De film kwam er al vroeg op, aangezien de kerstdagen pas volgende maand aankomen. Maar om mezelf alvast op het kerstgevoel voor te bereiden heb ik toch maar eens een kerstfilmpje aangezet, en hij beviel toch wel redelijk.

Vooral omdat het een redelijk bekende, jonge cast bevat met enkele namen die ik in het algemeen graag terugzie. Rush, Merced, Shipka en Batalon zijn in het algemeen acteurs en actrices die ik toch wel graag zie staan. En ook hier stellen ze niet teleur.

Zo is er een bekende cast bijgehaald, die waarschijnlijk niet te veel heeft gekost en daarom dus waarschijnlijk ook gekozen is. Allen doen ze het best aardig, alhoewel er af en toe wel wat houterigheid te spotten is. Sommige dialogen zijn ook redelijk slap, en daar kan je in het algemeen weinig mee.

Het verhaal is erg voorspelbaar, en de gehele film kan je eigenlijk al snel raden. Het is dus de uitwerking die moet slagen, en deze is redelijk aardig. Er hangt een redelijk sneeuwachtig sfeertje en de beelden zijn best aardig.

Het echte kerstgevoel ontbreekt nog wel een beetje, aangezien de nadruk hier vooral op romantiek en een feestje liggen. Nu is het vooral een wintergevoel dat komt opborrelen, dat niet vervelend is. Maar heel happy wordt je er ook niet van, daarvoor is alles net wat te standaard en is de uitwerking net niet effectief genoeg.

Wel is het allemaal gewoon vermakelijk en duurt het niet lang. Het is wel een groot opgezet verhaal met een redelijk simpele opzet, maar dat maakt in het algemeen weinig uit. Gewoon een vermakelijk winterfilmpje, niks mis mee op z'n tijd.

avatar van Bubblez
Shadowed schreef: