Banlieusards (2019)

Alternatieve titel: Street Flow

Frankrijk
Misdaad

geregisseerd door Kery James en Leïla Sy
met Bakary Diombera, Jammeh Diangana en Kery James

Drie broers leren harde lessen in een ruige wijk. Noumouké, 15, moet beslissen in welke van zijn broers voetsporen hij zal treden: die van rechtenstudent Soulaymaan of van gangster Demba. De broers proberen zich staande te houden in de banlieus en zoeken naar middelen om te overleven.

avatar van kleez
First!

Goede film!! En wat een prachtige vrouw zeg, allemachtig! Dit is nou een mooie vrouw ipv al die neppe ‘mooie’ vrouwen in vele populaire films!

Alleen wel erg jammer van het einde. Ik had wel gehoopt dat het een mooi koppeltje zou worden maar dat kan natuurljk nog!

avatar van Nicolage Rico
kleez schreef:
En wat een prachtige vrouw zeg, allemachtig!

Die moeder?

Goeie film over drie broers die opgegroeid zijn in een buitenwijk van Parijs. De film blijft onderhoudend aangezien de drie hoofdpersonages ieder hun eigen verhaal hebben. Verhaaltechnisch wordt er wellicht iets te veel hooi op de vork genomen en het einde zie je wel aankomen. Verder goed acteerwerk en een aantal mooie shots.

avatar van Warp
Nicolage Rico schreef:

Die moeder?

??

avatar van Donnie Vallermee
Goeie film! En inderdaad wat is die Lisa een mooi dier zeg ?

Inderdaad verrassend goede film.

En best knap dat Kery James als onervaren filmmaker en bekende rapper zoiets volwassens weet te realiseren.

avatar van zoutzak
Ça va. Enkele karakters zijn wat te karikaturaal om echt overtuigend te worden.

Sympathieke film maar duidelijk geen La Haine (1995) - MovieMeter.nl.

avatar van schumacher
Geene slechte film maar ik had er nog wat meer van verwacht.

Was al langer fan van de rapper Kery James en op het witte doek maakt hij het voor mij ook waar, film zoals ik ze graag zie!
Schetst mooi het rauwe leven in de banlieus en de keuzes waarvoor je staat als je daar bent opgegroeid.
Extra halfpunt voor de soundtrack

avatar van david bohm
Onderhoudende film wel met goed acteerwerk. Het betoog van de dame en heer ging nogal langs me heen moet ik zeggen. Maar leuk om gezien te hebben.

avatar van Grindhouse62
Ik heb dit sterke gezins- / misdaaddrama vanmiddag op Netflix met heel veel aandacht gekeken. Het verhaal is goed, dramatisch sterk en van alleen prima acteerwerk. Was zeer zeker het kijken waard. Een 3.5

Ik vond de trailer pakkend omdat daar voir mij vooral naar voren kwam daar er misschien wel goed geacteerd zou worden.. en ik heb er van genoten

Van de 'kleine' alledaagse moeder / jongste zoon gesprekken/botsingen. De strijd van de uitgeputte moeder, die onvoorwaardelijk houd van haar kinderen.
Tot de rivaliteit in de buitenwijk.

De morele les is er wel, maar naar mijn mening zeker niet te veel aanwezig.
Juist genoeg, mede door het mooie, sterke debat van de blanke vrouwelijke studente en de zwarte mannelijke student.

Vond het juist mooi dat hiervoor ook ruimte was, in een film die uiteindelijk eigenlijk alles heeft:
Spanning, een beetje romantiek toch wel, humor, aktie, dramatiek.. Sterk!

avatar van Fisico
Niet slecht, degelijk zelfs. Een thema echter dat al meermaals gebruikt werd. Toch best gecharmeerd door deze vrijwel luchtige film over de banlieues waarbij een persoon steeds voor zichzelf de keuze moet maken welke weg hij wil inslaan. Al is het eveneens begrijpelijk dat welke keuze je ook maakt, dat niet altijd makkelijk is.

Het mocht allemaal wel wat scherper of grauwer, het neigt ook eerder naar een feel good movie welk wellicht de opzet van de film was. De personages zijn nogal eenzijdig en de morele preek hangt sterk in de lucht. En toch heb ik ervan genoten. Mooi ontwapende onderhoudende film zonder veel extra weliswaar.