Ai-naki Mori de Sakebe (2019)

Alternatieve titels: The Forest of Love | 愛なき森で叫べ

Japan
Misdaad

geregisseerd door Sion Sono
met Kippei Shîna, Eri Kamataki en Shinnosuke Mitsushima

Joe Murata is een charismatische oplichter. Hij beweert summa cum laude afgestudeerd te zijn op Harvard en zegt dat hij voor de CIA heeft gewerkt. Hij dringt met een smoes het leven in van de rijke Mitsuko, die in een isolement leeft. Wanneer zij hem niet helemaal vertrouwt, schakelt zij een filmcrew in om hem te betrappen. Het wordt allemaal nog gecompliceerder als er ook een seriemoordenaar rondloopt en Joe Murata ook hiervan verdacht wordt...

avatar van eRCee
Leland Palmer schreef:
Dat zal Canon in D van Pachelbel zijn.

Deze versie is veel mooier.

avatar van Basto
eRCee schreef:

Deze versie is veel mooier.

Zit ook in Bad Timing. Prachtig!

avatar van eRCee
Het eerste halfuur van de film vind ik het beste, hoopte op een nieuwe Love Exposure, maar vanaf dat die Murata het overneemt verloor ik m'n belangstelling geleidelijk. Blijft wel met flair en liefde voor film gemaakt, dat is ook wat ik waardeer aan Sono. Die eerste Pachelbel-scene was erg goed (en toen ging de bel en daarmee was het sprookje uit...).

avatar van mjk87
Heerlijk geflipte film met enkele prachtige momenten, goed verteld, fijn gespeeld (de rol van Murata is heerlijk), visueel soms erg fraai en eigenlijk ook vermakelijk. Maar toch net iets te lang (het einde wordt te veel gerekt) en soms ook te geflipt dat het voor mij niet meer overtuigend was. Wel een mooie scène met Pachelbel op de achtergrond. Leuk vooral dat Netflix dit soort projecten toestaat en financieel mogelijk maakt. 3,5*.